De nieuwe en veelbesproken update van Windows!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kate
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 48
  • Weergaven 3099
…….. maar bij oude laptop van 8 jaar durf ik niet meer te doen naar versie 1803. blijf ik lekker bij versie 1709 draaien
Dat zal je niet gaan lukken. In oudere Windows versies Win <10, kon je updates definitief weigeren, in Windows 10 kun je ze uitstellen, maar niet (meer) weigeren.

In Windows 10 Professional heb je die keuze wel en ook kan je het updatekanaal voor bedrijven inschakelen.
Tevens heb ik comfortabel de gadgets kunnen uitschakelen, zodat die niet meer voor belasting kunnen zorgen!

Vanmiddag ben ik om 13:45 uur begonnen een Toshiba notebook met zwakke AMD-processor via rechtstreekse upgrade installatie vanaf USB-stick van de nieuwe versie te voorzien.
Om 17:55 uur was de upgrade klaar!
Dat was een oefening in geduld hebben.

@porrelaar
Nadat je gebruik hebt gemaakt van de nieuwe tool Nu ruimte vrijmaken, krijg je niet het advies om de computer opnieuw op te starten. Maar misschien kunnen sommige bestanden pas echt verwijderd worden wanneer je de computer opnieuw opstart? Dat komt toch vaker voor? Het was maar een idee van mij, maar ik voerde het wel uit.
Na opnieuw opstarten bekeek ik weer de Eigenschappen van C:

Nu ruimte vrijmaken is een goeie tip van je.
Heb het gelijk uit geprobeerd op mijn laptop, opgeruimd 34,3 Gb.
En ook geen op nieuw starten melding gekregen,maar ik heb het wel gedaan.

Vind deze gebruik aardig wat beter dan al die andere cleaners die ze aanbevelen.

En heb de nieuwe updates op albeide mijn computers staan.
Laptop ± 2 à 2½ uur over gedaan,en mijn Desktop het zelfde.
En geen problemen mee gehad.

Heb als test op mijn Laptop
Microsoft Edge helemaal verwijderd ,vind ik totaal waardeloos.
En Windows 10 Mail ook helemaal verwijderd. ( waardeloos )
Nu afwachten als ik ook problemen mee krijg,van dat verwijderen.

bij mijn ouders hun grote PC durf ik wel te update naar versie 1803. maar bij oude laptop van 8 jaar durf ik niet meer te doen naar versie 1803. blijf ik lekker bij versie 1709 draaien

ik toch gedaan naar versie 1803 op 8 jaar oude laptop en lukt ook nog oef :kissing:

Dapper.

Ik heb 256 GB opslag op een SSD. Maar ik gebruik een externe HD van 1 TB en daar zitten al mijn persoonlijke bestanden op, en vandaar uit werk ik. Was een idee van Abbs en het werkt voortreffelijk. En mijn laptop is supersnel.

Maar het blijft heel goed dat jij op je oude laptop toch weer zo'n grote update kon zetten. Het duurde dan wel lang, maar ik deed er ook 5 kwartier over. Ach, je hoeft er alleen maar naar te kijken.

Terug
Bovenaan Onderaan