De nieuwe en veelbesproken update van Windows!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kate
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 48
  • Weergaven 3096
K

Kate

Gast
Na 5 kwartier vredig naar mijn scherm staren ben ik in het bezit van de nieuwe update van Windows. Voorlopig ben ik nog niet verder gekomen dan een aantal pagina's met multiple choice vragen over wat ik wel en wat ik niet wil.
En daarna begreep ik waarom het zo lang duurde: zo ongeveer een hele krant verscheen in mijn scherm en nu wordt er vast verwacht dat ik dit allemaal ga lezen. Het zij zo.

De update heeft zichzelf aangekondigd, dus het leek me wel zo aardig om hem maar binnen te laten. En nu maar uitvinden wat er nieuw is en wat ik er beter aan geworden ben.

Het is nog geen 8 mei - schijnbaar is MS erachter gekomen dat de servers niet overbelast raken.

Ik weet van geen 8 mei, maar die update wist het ook niet, dus. ....Ik kan het allemaal niet aflezen en je moet weer tig keuzes maken!

Door gelijktijdig de "Windowstoets + R-toets" in te drukken verschijnt het venster Uitvoeren.
Typ of plak in het opdrachtvenster winver en klik dan op de OK knop.

Noteer van het venster dat verschijnt de complete Windows versie en vermeld dat gegeven in jouw aansluitende bericht.

bij mijn ouders hun grote PC durf ik wel te update naar versie 1803. maar bij oude laptop van 8 jaar durf ik niet meer te doen naar versie 1803. blijf ik lekker bij versie 1709 draaien

Oké Abraham, ik ga het proberen. Maar ik heb geen probleem, hoor en eigenlijk weet ik niet goed waarom ik dit moet doen. Als je veel van die nieuwe dingen bekijkt, worden ze allemaal tips genoemd, maar de een na de ander is een tip om alles sneller te doen of te combineren met andere zaken. En daar heb ik echt geen behoefte aan, want voordat je het weet heb je dan van alles sneller gedaan en zit je je te vervelen!

De leukste tip is iets met films en tv en ik moet zeggen: daar keek ik nooit naar, maar nu zie je trailers waar je je stoel verder van je laptop voor schuift! Ze komen zo van je beeld af! Realiteit wordt het genoemd en dat mag je wel zeggen!

En nu dat waar je om vroeg: Versie 1803 (build van besturingssyteem 17134.1). Maar datzelfde staat gewoon in Systeem/info, dus ik denk dat je iets anders bedoelt.

Dat is precies hetzelfde.
Winver als opdracht werkt overigens in elke NT-versie van Windows.

bij mijn ouders hun grote PC durf ik wel te update naar versie 1803. maar bij oude laptop van 8 jaar durf ik niet meer te doen naar versie 1803. blijf ik lekker bij versie 1709 draaien
Groot gelijk, hoor. Want ik weet nog niet of er veel nieuws onder de zon is. Maar ze beginnen met tips, en toen ik die uit had, bleef er 1 over, die ik nader bekeken heb: films in realiteit. En dat is heel mooi. Maar om daar nu voor te switchen, ik zou het niet doen.
Er is ook een tip en dan zit je voortdurend tegen je laptop te praten om iets gedaan te krijgen wat je zo zelf kunt doen. Lijkt me een gouden tip voor mensen die soms dagenlang niemand zien en dus tegen hun apparaat gaan praten. Mijn moeder zou het prachtig gevonden hebben!

Dat is precies hetzelfde.
Winver als opdracht werkt overigens in elke NT-versie van Windows.

Ik begrijp het. Maar ik dacht dat je advies wilde geven over al die keuzes. Ik vind dat 'instellingen' een prachtig item en ik heb er al vaak iets opgezocht, en zo ook info over mijn versie van Windows. Dan kon ik controleren of ik bij was, als ik er iets over las in een topic.

Groot gelijk, hoor. Want ik weet nog niet of er veel nieuws onder de zon is. Maar ze beginnen met tips, en toen ik die uit had, bleef er 1 over, die ik nader bekeken heb: films in realiteit. En dat is heel mooi. Maar om daar nu voor te switchen, ik zou het niet doen.
Er is ook een tip en dan zit je voortdurend tegen je laptop te praten om iets gedaan te krijgen wat je zo zelf kunt doen. Lijkt me een gouden tip voor mensen die soms dagenlang niemand zien en dus tegen hun apparaat gaan praten. Mijn moeder zou het prachtig gevonden hebben!

@Kate ik snap niet wat je bedoeld

Tja, hoe leg ik je dat uit. Het valt onder het kopje 'spraakherkenning' en ik stel me het zo voor: ik kijk naar mijn laptop en zeg hardop 'Piep, topic Windows 10'. En dan zal mijn laptop wel vanzelf op weg gaan naar Piep en naar dat topic.

Als het niet zo is, dan weet ik het ook niet, maar ik ga echt niet tegen mijn apparaat zitten kletsen: die tijd zal nog wel voor me komen, als ik 94 ben, en zo oud werd mijn moeder (die dit echt allemaal heel leuk gevonden zou hebben!).
Ik hoop dat het een beetje duidelijker is! En ik vind het dus voor mij een tip van niks. Maar er zijn bosjes mensen die er baat bij hebben, denk ik zo maar. Want ik ben nog goed in staat om mijn muis te laten werken, maar dat kan anders, nietwaar en dan komt je stem goed van pas.

Het mag in de krant: Kate heeft Cortana ontmoet.

Het mag in de krant: Kate heeft Cortana ontmoet.

En wie mag dat wel zijn? Een soort Hazes?

Ik heb me net over één ding verbaasd, maar dat is voor de doorgewinterde leden van dit forum natuurlijk niets nieuws. Ik kijk altijd op het configuratiescherm naar de rij programma's en je kon tot nu toe ook de updates weergeven.
En nu heb ik dus wel een update binnengehaald, maar die gedraagt zich een beetje arrogant: alle updates zijn weg, er is er nog 1 over, van Adobe Reader. En tig programma's zijn nu op vandaag gedateerd.
Dat noem ik geen updaten, maar de zaak overnemen. Is dat wel goed?

@Kate maak eens een foto van jou laptop of grote PC dan kan fout eens zien

En wie mag dat wel zijn? Een soort Hazes?

Kate weer nog niet dat het praat ding in haar computer Cortana heet.
Maar als ze dit gelezen heeft - weet ze het wel.

Talking with Cortana - Windows 10

Tja, ik weet niet of ik het wel een fout zou willen noemen. Het is een idee van Windows denk ik: we beginnen met een schone lei. Maar hier hoef ik geen foto voor te gaan maken. Je kunt het zelf zien in het configuratiescherm. bij Programma's.
Als je daar op klikt, krijg je een opsomming van alle programma's die je hebt, met de installeerdatum en de grootte er achter. En links kun je klikken op Updates weergeven.

Als ik dat nu doe, zijn de meeste programma's opeens anders gedateerd en staat er 30-04-2018 achter.
En als ik de updates wil zien, zag ik altijd een hele rij, en nu is de bladzij leeg, op 1 na. Dat is het. Ik geef toe: die witte pagina ziet er wel superschoon uit zo!

Laatst bewerkt:
Kate weer nog niet dat het praat ding in haar computer Cortana heet.
Maar als ze dit gelezen heeft - weet ze het wel.

Talking with Cortana - Windows 10

Och heden, dit is me tot nu toe ontgaan. Maar je begrijpt zeker wel Abraham, dat dit niet mijn versie is!! Cortana is misschien meer iets voor jou, maar ik heb andere wensen. En ik ben bereid om Windows van advies te dienen als er een Cortana voor mij gemaakt gaat worden. Ik weet precies hoe die er uit moet zien, hoor.
En ik weet eigenlijk niet of die Cortana van jou wel uitnodigt tot praten! De tijd zal het leren.

Terug
Bovenaan Onderaan