De Chip Adventskalender begint 1 december 00:00 uur

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 63
  • Weergaven 2480
Gratis volledige versies in de CHIP Adventskalender
Elk jaar is er de grote downloadkalender van CHIP - en nu is het tijd voor de 2020-editie. Van 1 tot 24 december
geven wij u elke dag tot Kerstmis exclusieve goodies en volledige softwareversies. Elke dag vanaf middernacht​
kunt u een nieuwe deur openen en de inhoud ophalen.​
De Chip adventskalenders hebben een totale waarde van enkele honderden euro's.​
Of het nu gaat om smartphone-apps, alledaagse tools of pc-software: alle geschenken kunnen volledig gratis​
worden gedownload en bewaard. En wie weet, misschien heeft de kerstman wel een paar gratis spelletjes in de​
adventskalender verstopt.​
Wie niets wil missen, moet elke dag op CHIP kijken, want veel van de aangeboden Downloads zijn hot gewenst​
en snel uitverkocht. Bovendien zijn de meeste van de 24 deuren ook maar 24 uur open, dus het is de moeite​
waard om snel te zijn.​
Video over de Chip Adventskalender:​

Vandaag 1 december staat er een pakket met 3 foto-tools klaar van Franzis.de
Video:​
franzis-03feaf1388a87875.png
Activeer foto-tools: zo gaat dat:
Het ZIP-bestand bevat zowel een installatieprogramma voor Windows als een voor macOS.
Pak de bestanden uit en start het juiste installatieprogramma voor uw besturingssysteem.​
Om de licentiesleutel te krijgen, moet u eerst de installateur starten en zich met een geldig​
e-mailadres bij Franzis registreren. Daarna ontvangt u uw persoonlijke User-ID en licentiesleutels​
voor de drie tools per e-mail.​
Screenshot-2020-12-01-Franzis-Registriersystem.png
Kopieer de User-ID samen met de registratiecode CHIP-FRANZIS-Fotografie in het configuratieformulier​
en sla de ZIP-map op die u ontvangt. Hierin vindt u de individuele setup-bestanden voor drie tools.​
Installeer ze, activeer ze met de serienummers en u bent klaar om te gaan.​

Zijn er al die de foto software ook al hebben gedownload?

Ja, ik had vorig jaar al foto software gedownload en vandaag heb ik dat trio pakket gedownload.

Dankzij jouw tip @Abraham54 heb ik mijn computer aangezet, en ben ik hem aan het downloaden. Ik denk niet dat ik er veel mee doe, maar hebben is hebben en krijgen is de kunst (gejat van een vriendin van mij).

Je moet je wel even voor de nieuwsbrief inschrijven om de licentiecodes te krijgen, maar dat is geen probleem. Had al wat programma's van vorig jaar van Franzis. Na een tijdje gewoon ook uitgeschreven uit de nieuwsbrief.

Ik krijg de registratie niet rond, ik snap dat Duits niet, en ik heb in mijn mail 3 registraties codes staan. En maar 1 programma. Gelukkig kon ik het vertalen, en zag ik dat de registratie code erg simpel was. Het programma NoVirusThanks trok wel aan de bel, dus maar even uitgezet. Hij geeft zo snel een melding af, dat het mij niet lukt om een uitzondering toe te voegen.

Gaat lekker met dit programma, nu heb ik lightroom nodig, wat ik niet heb :( en de plugins zijn vast niet gratis te downloaden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, je hebt Ligtroom of Photoshop niet nodig.
Je kunt Black&White Projects 5 als zelfstandig programma gebruiken, maar ook als plugin in Lightroom of Photoshop.
Jij kunt het dus als zelfstandig programma gebruiken.

Het is wat verwarrend inderdaad.
Je hebt 3 registratiecodes en 1 zipfile. Die moet je uitpakken. Dan komt er een .zip voor de MAC en een .exe voor windows.
Die exe moet je dan starten, je userid in geven en deze registratiecode:
CHIP-FRANZIS-Fotografie
Dan pakt het weer 1 zipfile uit: FRANZIS Foto-Tools CHIP.zip en daarin zitten de 3 programma's.
Ik heb nog niet proberen te installeren dus geen idee waarom ie voor Lightroom vraagt.

Beetje jammer dat je eerst nog moet registreren bij Franzis. Ik had begrepen dat enkel je e-mailadres invullen genoeg was, maar nee, een account bij Franzis was vereist.
Op de valreep nog snel het pakket gedownload. Downloaden en registreren lukte 'ruim' voor middernacht. Om 23:47 u kreeg ik de mail met serienummers binnen.

Tijdens de installatie van Black & White Projects 5 en Color Projects 5 wordt gecontroleerd of op je pc een versie van Lightroom of van Photoshop staat. Heb je geen van die programma's, dan krijg je de melding die Roxmarie liet zien. Dat betekent dat je die programma's als zelfstandig programma kunt gebruiken. Heb je wél een van de genoemde programma's, dan wordt tijdens de installatie direct een plugin geïnstalleerd in Lightroom of Photoshop. En daarna kun je dus in Photosohop gebruik maken van de plugin Black & White Projects 5. Maar je kunt die programma's dan ook nog steeds als zelfstandig programma gebruiken. Net wat jij wilt.
Ik heb op mijn pc twee versies van Photoshop Elements staan: versie 11 (32-bit) en versie 2018 (64-bit)
Ik had verwacht dat de plugin geïnstalleerd zou worden in beide versies, maar nee, de plugins werden alleen geïnstalleerd in PSE11:
5fc6d1053b94e-Ashampoo_Snap_2020.12.01_23h56m45s_002_Setup_-_COLOR_projects_5.png

5fc6d121166ca-Ashampoo_Snap_2020.12.02_00h00m06s_003_Setup_-_BLACK_WHITE_projects_5.png

Achteraf denk ik te weten waarom alleen PSE 11 gevonden werd tijdens de installatie. PSE 2018 staat namelijk niet in de map Program Files of Program Files (x86), maar in een map met andere programma's die via de Microsoft Store zijn aangeschaft. En in die map (dat is de verborgen map C > Program Files > WindowsApps) wordt vast niet gekeken tijdens de installatie.

Heb me maar even aangemeld via email. Zal proberen alle aanbiedingen maar even mee te nemen

Dank voor de tip Abe.

2 december 2020: een nieuw deurtje.

Audials One 2020 SE - Vollversion

Achter de tweede deur van onze adventskalender wacht de streaming tool​
"Audials One 2020 Special Edition" op u.​
Met Audials One 2020 SE kunt u muziek van het internet downloaden, niet​
alleen in de beste kwaliteit, maar ook volledig legaal. Daarnaast kunt u met​
het programma ook radio- en tv-zenders bekijken en opnemen en deze​
opslaan in uw mediabibliotheek.​
Video:​
Audials One 2020 SE: een opnameprogramma voor muziekverzamelaars
De Special Edition (SE) is een uitgave van het topproduct "Audials One".​
Met een focus op populaire muziektoepassingen biedt het u een veelzijdig​
opname- en afspeelprogramma. Hiermee kunt u de gewenste titels uit een​
mediabibliotheek van enkele miljoenen liedjes, radio-uitzendingen en podcasts​
downloaden en direct op uw computer beluisteren of verplaatsen naar uw​
smartphone of MP3-speler.​
Het programma wijst gedownloade nummers automatisch toe aan stemmingen,​
zogenaamde stijlen, zodat u niet elk nummer afzonderlijk hoeft te selecteren om​
te beluisteren, maar in plaats daarvan automatisch wordt voorzien van afspeellijsten​
die zijn gesorteerd op stemming. Met Audials One SE kunt u ook geselecteerde​
radio- en tv-zenders live streamen en opnemen voor later.​
Dankzij de verbeterde organisatie van het genre is het nu nog makkelijker om het​
overzicht te behouden. Audials One 2020 SE" wijst automatisch de juiste identifiers​
toe aan elke titel en houdt een lijst bij. Een andere innovatie: met een gebruiksvriendelijke​
audio-editor kunt u gemakkelijk opgenomen nummers bewerken. Dit betekent dat zelfs​
bij radio-opnames geen overbodige secties worden opgeslagen.​
Noot:​
Activeer de licentie: Hoe het te doen​
U hoeft geen verdere stappen te ondernemen om uw licentie te registreren, de activering voor de
gratis volledige versie vindt direct in het programma plaats. Hier dient u uw naam in te voeren en
in te loggen op uw Audials account of simpelweg een account aan te maken.​

Nederlandse TV is niet mogelijk, Nederlandse Radio wel.

Zoals meestal werkt het hier weer niet, krijg steeds de volgende foutmelding. Edge, Chrome en Firefox.
5fc7a16b3867d-screenshot_01.jpg

De website is wel bereikbaar maar de downloadlink werkt niet.

Vreemde zaak!

Het is nu toch gelukt met Ublock origin en no more cookies uit te zetten. Norton geeft bijna nooit een melding.
Moet ik deze vandaag nog installeren en of kan dit in het weekend? In verband met de activatie?

Doe dat voor de zekerheid vandaag maar.

Terug
Bovenaan Onderaan