Database

• Onderwerp starter Sary
  • Startdatum
  • Reacties 15
  • Weergaven 952

Sary

PCS Lid
Lid geworden
2 nov 2023
Hallo,

Iemand die raad weet met mijn volgende probleem? Ik heb op PC Helpforum hulp gekregen waarvoor zeer veel dank!
Dit gaat hier om een database die gemaakt werd door dotchiejack. Nu had ik op PC Helpforum hulp gevraagd om in mijn afgewerkte mengers spoelboter en rtp waar ik dan ook het aantal kon ingeven, enkel heb ik er nog een tekstveld bijgezet. Het probleem waar ik enkel nog mee kamp is dat, als ik bij materiaalnummer een ingave doe, blijft veld soort leeg.

Ps ik heb dit volgens de regels gemeld op PCHelpforum of ik deze mocht posten in een ander forum

Bijlagen

• Database met aanpassing spoelboter en rtp.xlsm
    553,4 KB · Weergaven: 2
Het probleem waar ik enkel nog mee kamp is dat, als ik bij materiaalnummer een ingave doe, blijft veld soort leeg.
Als het dat maar is, jou kennende voorzie ik nog een paar vraagjes. ;)

Bijlagen

530,5 KB · Weergaven: 1
  • Geweldig
Waarderingen: Sary
Hallo,

Iemand die raad weet met mijn volgende probleem? Ik heb op PC Helpforum hulp gekregen waarvoor zeer veel dank!
Dit gaat hier om een database die gemaakt werd door dotchiejack. Nu had ik op PC Helpforum hulp gevraagd om in mijn afgewerkte mengers spoelboter en rtp waar ik dan ook het aantal kon ingeven, enkel heb ik er nog een tekstveld bijgezet. Het probleem waar ik enkel nog mee kamp is dat, als ik bij materiaalnummer een ingave doe, blijft veld soort leeg.

Ps ik heb dit volgens de regels gemeld op PCHelpforum of ik deze mocht posten in een ander forum

Als het dat maar is, jou kennende voorzie ik nog een paar vraagjes. ;)
Amaai, man wat ben ik blij jou te horen! Aangezien alles in orde was en ik geen problemen meer had, was het voor mij lang geleden dat ik terug gekomen was. Ik had iets zien passeren dat je uw account opgezegd had omwille van gezondheidsredenen op PC Helpforum en dat het niet goed met je ging? Ik was daar even niet goed van, ook al ken ik jou niet persoonlijk maar zeker wetende een goed mens bent. Hopelijk gaat alles goed met je?

Je zal van mij niet teveel last hebben hoor, alvast merci voor de hulp!
Ik wil juist nog 1 ding vragen: er zit een multipage in het frame die enkel werkt als er bij RTP verwerkt "ja" wordt geantwoord. Dit heeft heeft emielDS op PC Helpforum voor mij gedaan. Ik heb enkel nog de soort erbij gezet. Als je dan het materiaalnummer ingeeft zou de soort in het volgende vak moeten verschijnen en in mijn sheet. Is dit veel werk nog/mogelijk?

Ja, ik had al gehoord van een oud student van mij dat je in de patatten zat op PChelpforum.
Het klopt dat mijn gezondheidstoestand niet meer optimaal is.
Maar het feit dat ik niet meer op PChelpforum aanwezig ben heeft niets met mijn gezondheid te maken maar met de ongelooflijke koppigheid van een moderator en erger nog de domheid van de forumleiding.
Dit doet verder niets ter zake.
Is je vraag van postje #1 opgelost?
Ik wil juist nog 1 ding vragen: er zit een multipage in het frame die enkel werkt als er bij RTP verwerkt "ja" wordt geantwoord.
Daar ben je al met je tweede vraagje. :D
Mogelijk is het zeker, maar dat is voor morgen. Het is tijd voor het nieuws.

• Leuk
Ja, ik had al gehoord van een oud student van mij dat je in de patatten zat op PChelpforum.
Het klopt dat mijn gezondheidstoestand niet meer optimaal is.
Maar het feit dat ik niet meer op PChelpforum aanwezig ben heeft niets met mijn gezondheid te maken maar met de ongelooflijke koppigheid van een moderator en erger nog de domheid van de forumleiding.
Dit doet verder niets ter zake.
Is je vraag van postje #1 opgelost?

Daar ben je al met je tweede vraagje. :D
Mogelijk is het zeker, maar dat is voor morgen. Het is tijd voor het nieuws.
Postje1 is Idd opgelost waarvoor alweer eens 1000x dank😊

Mag ik je verzoeken om op de knop plaats reactie te klikken om te antwoorden en niet quoten

Dit heeft heeft emielDS op PC Helpforum gedaan.
Daar heb ik een kleine aanpassing gedaan, zodanig, als je ja hebt geklikt en het moest nee zijn je ook automatisch terug gaat.
Maar voor volgende vraag
Als je dan het materiaalnummer ingeeft zou de soort in het volgende vak moeten verschijnen en in mijn sheet. Is dit veel werk nog/mogelijk?
Het eerste is duidelijk, maar voor je sheet zie ik in een cel wel de materiaalnummers staan (kolom X) maar niet de soort, wat is het dat je in deze kolom wilt materiaal nummers en kg of soort en kg of beide?

Ik heb enkel nog de soort erbij gezet. Als je dan het materiaalnummer ingeeft zou de soort in het volgende vak moeten verschijnen en in mijn sheet.
Het eerste deel van je vraag hier in bijlage.
De soort wordt bijgevoegd in je RTP kader, nog niet in je sheet, ik wacht eerst je antwoord af van #10
Ik heb wel een paar opmerkingen.
Je moet consequent blijven in de benoemingen van je invulvelden in je userforms.
In je afgewerkte mengers gebruik je je T_1 T_2 enz.
In al de andere userforms T_01, T_02 .... T_10
erger nog, in de afgewerkte mengers spring je van T_22 naar T_24, waar is T_23?
Dit zal een extra aanpassing vragen in je listbox click event.
ook als je de extra RTP velden in je listbox wilt krijgen.
En dan heb je ook nog eens RTP kader TextBox 1 ....
Ik heb deze ondertussen aangepast voor jou, maar dit zijn toch zaken die je zelf moet kunnen.
Set nr = .Range("a2: a" & .[a1000].End(xlUp).Row).Find(T_0.Value)
Hier werkt je code tot rij duizend, je kan natuurlijk een extra 0 toevoegen voor tienduizend rijen enz.
Dit gaat alleen vertragend werken, de code gaat iedere keer alle rijen aflopen, dit is totaal overbodig want je werkt met tabellen, dan loopt de code alleen de tabel langs.
Ik weet deze code komt van Emiels, waarom hij op deze manier blijft werken is mij een raadsel. Maar wie ben ik?
(met alle respect voor de kennis van Emiels)

Bijlagen

534,2 KB · Weergaven: 2
Dag Philiep,

om op volgende vraag te antwoorden #10:

Dat is zelfs nog beter, hebben we nog steeds de keuze ingeval het dan toch nee moet zijn dat deze verdwijnt.

Het eerste is duidelijk, maar voor je sheet zie ik in een cel wel de materiaalnummers staan (kolom X) maar niet de soort, wat is het dat je in deze kolom wilt materiaal nummers en kg of soort en kg of beide?

Moest het hier mogelijk zijn , als het kan beide graag.

Kan deze oplossing je goedkeuring wegdragen?

Bijlagen

• Database met aanpassing spoelboter en rtp(1).xlsm
    545,5 KB · Weergaven: 4
  • Leuk
Dat ziet er fantastisch uit, weeral eens bedankt voor je geduld en tijd dat je vrijgemaakt heb voor mij 😊

Graag gedaan en dank voor de terugkoppeling.(y)
Piep is the place to be, zeg het tegen je vrienden, collega's die ook office of computer vragen hebben.

Terug
Bovenaan Onderaan