Dat .... Windows 10 1803 Professional

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 4
  • Weergaven 630

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.048
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM Free & Eset Online
FW
Windows Firewall
Ik heb in mijn nieuwe Lenovo T560 Windows 10 Professional 1803 gehad.
Daar is inmiddels Windows 8.1 Professional voor in de plaats gekomen.
Toen Windows was opgestart wou ik naar de documenten partitie waar ook de map downloads met drivers staat.
Echter - die hele partitie is door Bitlocker versleuteld en daar wordt ik helemaal niet vrolijk van.
Want ik heb daarover geen enkele melding gehad, noch heb ik daar goedkeuring voor gegeven.

Ik ga zo eerst Windows 10 weer installeren (ben onderweg met mijn oudere Lenovo).
Maar eerst de Windows 10 versie weer downloaden - want die heb ik momenteel ook niet meer.
En dan hopen dat de bitlockte partitie weer opengaat.

Want nogmaals - Windows heeft dit automatisch gedaan zonder mijn goedkeuring en zonder dat ik het wist.
Dus er is geen key/sleutel.

Na bekomen zijn van de schrik, heb ik Windows 10 1803 geherinstalleerd en ja - de documenten partitie was weer bereikbaar.

Ik heb alle data daarom naar een externe HD gekopieerd, dat heeft behoorlijk wat tijd gekost.
Hedenochtend wederom begonnen met de installatie van Windows 8.1 Professional en ik heb vervolgens de hele SSD eerst gewist.

Windows 8.1 draait nu op een systeempartitie van 95 GB, is geupdated en geactiveerd.
Ondertussen wordt alle data terug gezet naar de datapartitie.

Toch fijn zo'n NAS waar al je data opstaat. Dan heb je met de pc nooit problemen als het gaat om de data.

Terug
Bovenaan Onderaan