Cyprien Katsaris

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 8
  • Weergaven 717

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.049
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM Free & Eset Online
FW
Windows Firewall
Cyprien Katsaris is een Frans-Cypriotische pianist, leraar, componist.
Hij is virtuoos wat betreft zijn transcripties van orkestwerk naar piano.

Geniet maar:
Cyprien Katsaris live in Shenzhen - Beethoven/Katsaris: Piano Concerto No. 5, “Emperor”

Het is fantastisch! Nee, daar lijkt mijn pianospel in de verste verte niet op!! Waar haalt die man de vingervlugheid vandaan.

Mijn nichtje vertelde mij, dat ze van hem een complete CD-set heeft gekocht.
En de man opzoekende bij YouTube leverde o.a het geposte concert op.
Met alleen die piano tovert hij het hele orkest als het ware erbij.

Ja, jouw nichtje kan vast heel goed piano spelen! Toch de muzikaliteit meegekregen?

Jazeker, haar achternaam is Iimori.

Ja, dat wist ik, maar ik wilde hem niet zo maar neerzetten. Wat een talent heeft ze dan vast meekregen. Speelt ze wel eens voor je? Wat zal haar vader trots zijn! Net als haar oom!

Ach, dat is mooi geprobeerd, hoor! Ik ben er echt voor gaan zitten, want nu moest ik het toch maar eens helemaal beluisteren. En dat heb ik gedaan, maar aan mijn muzieksmaak is niets veranderd, lees: verbeterd!

Ik wil me bij muziek altijd iets voorstellen en dat lukt me hierbij niet. Misschien omdat ik er geen snars van versta, terwijl je bij mijn muziek toch bijna altijd kunt volgen wat ze zingen. Nee, ik ga nog steeds lekker zitten voor Elvis, Bruce Springsteen, Dutch Swing College Band, Josh Groban, Rod Stewart en ga zo maar door. En dan Clannad! En ik vind het heerlijk om op You Tube te kijken naar wedstrijden in jiven ! Ach ja, ik ben er (hoop ik!) niet slecht door!

Ik zeg nog vaak: wat is Spotify toch een uitkomst. Je eigen muziek op elk moment!

De melodie zal jij mogelijk kennen - normaal wordt er in de Duiste taal gezongen - dit is een Japanse versie.
Taijiro was al op jonge leeftijd betrokken bij de Bayreuther Festspiele en is zodoende ook Wagner expert geworden.

Terug
Bovenaan Onderaan