Creators Update

Prutser

PCS Lid
De Creators Update , is dat nu een update voor meer functionaliteit van Windows 10.
Door de benaming van de update, lijkt het daar wel op.
Natuurlijk zullen er ook gaten gedicht worden!

Mooie informatieve link, net wat ik nodig had. Mijn gevoel is wel een beetje mijn gelijk. En dan vraag ik mij af, of ik die Creators Update wel doe.
Wat moet ik met al die apps die ik niet gebruik. Gebruikt systeem geheugen, terwijl ik het niet nodig heb! Mijn beveiliging is wel oké met Kaspersky. Ik weet nog niet wat ik doe!

Hmmm, ook al maak jij er geen gebruik van dan zijn toekomstige creator updates ook niet mogelijk.
Met deze update krijg je dus niet alleen nieuwe toepassingen, maar Windows 10 zelf krijgt ook andere verbetereing die Windows 10 versnellen.

In de herfst komt er weer eentje en die belooft ook wat uitzien van Windows 10 met grote veranderingen en mogelijkheden te komen.
Los daarvan, loop je door niet up te daten het gevaar dat MS op gegeven moment jouw huidige versie niet meer update!

Als ik er steeds meer onnodige ballast op krijg, en daar heb ik helemaal geen zin in.
Dan wordt het net als Android, enorm veel overtollige ballast, en ruimte kwijt op je opslag. Daar heb ik een pest aan!
Als ik de update nu niet doe, komt ie de volgende keer mee, al hoe wel, op dit moment, veelvuldig de update gedaan, zonder succes!
IK sta er heel dubbel in!

De update is een complete nieuwe ISO - dus installeer je die dan wordt jouw oude Windows naar de map Windows.old geplaatst, zodat je 10 tot 12 dagen de tijd hebt terug te keren naar je huidige Windows.

Keuze is er inderdaad eigenlijk niet omdat er ook weer een verbetering van de beveiliging heeft plaatsgevonden.

Nadat ik de link van Abraham had gelezen, vond ik het eigenlijk wel leuk. Het zal wel weer studeren vereisen, maar dat geeft niet.
Maar ach, de uitleg van de kleine bijgeplaatste nummertjes, die ze wijselijk helemaal onderaan verstopten, maakte dat ik waarschijnlijk wel buiten de boot val. Nou ja, dan maar geen e-boeken in Windows Store, ik doe het wel met mijn eigen e-reader die al aardig gevuld is en nu wel eens aan lezen toe is.
Ik vind het wel grappig om van alles te proberen op dit apparaat en volgens mij haal ik er nog lang niet uit wat het in zijn mars heeft. En het woord Creator doet me toch creatief aan en dat is niet gek bij iets wat altijd heel technisch op me overkomt.

Je kan natuurlijk DWS_Lite weer over je Windows halen om de rommel te verwijderen. Daarnaast kan je rommel verwijderen met Ccleaner.

Creators doet inderdaad creatief aan. Dat is ook de bedoeling want onder andere Paint 3D is erin uitgebracht.

De grote vraag die ik heb, hoe gaan oudere computers en notebooks met deze Creators update om?

De grote vraag die ik heb, hoe gaan oudere computers en notebooks met deze Creators update om?
Je haalt de woorden uit mijn mond, dat is mij ook al door gedachten gegaan, op den duur strand het, op hardware van oudere computers.
Nu zal ik daar "nog geen" last van hebben, maar menigeen wel!

Je kan natuurlijk DWS_Lite weer over je Windows halen om de rommel te verwijderen. Daarnaast kan je rommel verwijderen met Ccleaner.

Creators doet inderdaad creatief aan. Dat is ook de bedoeling want onder andere Paint 3D is erin uitgebracht.
bedankt voor de tip!

Dat ga ik dan ook zeker doen, want ik hoef al die creatieve troep niet!

Hier is het ook al begonnen, na de Creators Update wordt de Mio Cyclo 415 (fietscomputer/navigatie) niet meer herkend en kan ik niet meer updaten/synchroniseren via de pc. Mio zoekt (nu al maanden) naar een oplossing. Hetgeen zij voorstellen: ga terug naar Windows 7 (hahaha, ja deuh). Ik heb nog een "oude" laptop met SSD en heb daar windows 7 op geïnstalleerd om alle niet (meer) werkende software/hardware op te gebruiken. Tot hiertoe gelukkig maar enkel die Mio.
Voor de rest kan je windows inderdaad wel heel goed en makkelijk uitkuisen via Ccleaner. Daarin kan je veel meer uninstallen dan via het klassieke (programma's en onderdelen" in het configuratiescherm van Windows. Op de testPC heb ik Windows 10 - na de creators update - echt helemaal uitgekleed en enkel de software geïnstalleerd (als standaard) die ik zelf wil. Netjes en loopt als een trein en in totaal (zonder extra software) nog geen 13Gb groot (incl.wisselbestanden).

Dan is het maar goed dat je een oude laptop met W7 er op hebt. Wat ook een "oplossing" , terug gaan naar W7, dat had je zelf ook wel kunnen bedenken, als het er op aankomt, moet je het maar zelf uitzoeken!

Wat noemen jullie 'rommel'? Mijn laptop is nu ruim 4 jaar oud en ik dacht echt dat er wel zo'n update op zou kunnen. Als ik er goed over nadenk, heb ik dan alleen Spotify als rommel. Tenzij CCleaner en dergelijke er ook bij hoort.

Terug
Bovenaan Onderaan