Creators update beschikbaar

Rubensky

Moderator
Forumleiding
Microsoft heeft een tool online staan waarmee gebruikers nu al hun desktop of laptop kunnen updaten naar de Creators Update, de nieuwe versie van Windows 10 die Microsoft binnenkort zal uitbrengen. De update heeft als versienummer 15063.

BRON

Dinsdag meldde Computer!Totaal nog dat Microsoft de ISO-bestanden en een aparte installatietool van de Windows 10 Creators Update online beschikbaar had gesteld. Vandaag blijkt echter dat de downloads weer offline zijn gehaald.

Waarom de afzonderlijke ISO-bestanden en de upgradetool voor de Windows 10 Creators Update zijn verdwenen, is niet helemaal duidelijk. Het kan zijn dat deze onbedoeld zichtbaar online zijn gekomen via een van de servers van Microsoft, maar dat het nog helemaal niet de bedoeling was om de ISO-bestanden en de upgradetool beschikbaar te stellen.
Nog even geduld

Als je ongeduldig bent en de Windows 10 Creators Update graag wilt hebben, zul je dus toch nog even moeten wachten. Als alles volgens plan verloppt, komt Creators Update vanaf 11 april automatisch beschikbaar voor de bestaande Windows 10-versies door middel van een update via Windows Update. Ook zal er automatisch een melding in het systeemvak verschijnen als de update beschikbaar komt.
Bij de instellingen van Windows Update is op de meeste computers nu al de aankondiging te zien, maar een klik op de link 'Ja, laten zien hoe dat moet' levert alleen een algemene informatiepagina op en geen downloadoptie.

Bekijk bijlage 118

BRON

Vanwege een paar fouten is de update weer offline gehaald. 10 april is het grote moment van ontvangst daar.

Eens, lang geleden, heb ik ergens (ik weet niet meer waar) aangegeven dat de updates automatisch binnen konden komen. En dus begint dat meestal, als je al bijna in bed bent, met 'windows voorbereiden'. En de volgende morgen ben je weer het haasje.
Nu deelde senior web me mee, dat de Creators Update vanaf 11 april op ons wordt losgelaten. In fasen, maar toch. Ik heb bovenstaande proza van jullie hand gelezen, en nu weet ik niet of ik blij met die update moet zijn, of niet. En bovendien: die zal ook wel zo maar binnen treden!
Kan ik dat rustig laten gebeuren, of moet ik weer ergens een vink weghalen? Al die updates zijn gewoon gekomen, maar nu lijkt me deze een soort tsunami. Vergis ik me?

Dinsdag 11 april begint Microsoft met de uitrol van de Windows 10 Creators Update en als eerste zal dit op nieuwere computers plaatsvinden, zo heeft de softwaregigant aangekondigd. Microsoft zegt dat een gefaseerde uitrol de beste resultaten oplevert.
Als eerste zijn nieuwere computers aan de beurt, met name die Microsoft samen met oem-partners heeft getest. Vervolgens zal de uitrol gefaseerd onder andere apparaten plaatsvinden. In totaal verwacht Microsoft dat het enkele maanden zal duren voordat alle Windows 10-computers die compatibel zijn de Creators Update hebben ontvangen. Gebruikers krijgen echter wel de optie om te bepalen wanneer de daadwerkelijke update zal plaatsvinden. Zo kan er bijvoorbeeld een specifieke tijd worden opgegeven.
Gebruikers die niet willen wachten kunnen de Creators Update woensdag 5 april via de Update Assistant downloaden. "Deze optie is bedoeld voor geavanceerde gebruikers met computers die een gelicenseerde versie van Windows 10 draaien", aldus Microsofts John Cable. De Creators Update is één van de grootste Windows 10-updates tot nu toe en bevat allerlei nieuwe features en aanpassingen. Voor de installatie van de update zullen gebruikers hun privacyinstellingen moeten bevestigen.

BRON

Kate,

Als je een beetje waarde hecht aan je privacy zal je weer heel wat schuifjes moeten verzetten en vinkjes aan moeten passen helaas! Klik daarom, tijdens de installatie van de update, niet op Expressinstellingen gebruiken maar op Geavanceerd en aanpassen. Dan kan je de zaken rustig lezen en aanpassen.

Echter zal je op een gegeven moment toch echt aan de update moeten geloven.

Ja, ik vind het wel leuk dat je antwoordt! Maar of ik al dat geschuif ook leuk ga vinden, waag ik te betwijfelen. Help!

Dan ga je de update installeren en vraag je voor ieder scherm dat je krijgt advies aan ons. Dan helpen we je er doorheen.

Nou, dat is het! Maar ik hoop dat ik dan af en toe ook zelf iets kan, zonder een dag rond te lopen met grote twijfels!

Nou, dat is het! Maar ik hoop dat ik dan af en toe ook zelf iets kan, zonder een dag rond te lopen met grote twijfels!
Niks mis mee Kate, heb soms ook twijfels hoor!
Nobody is perfect;)
Mvg
Danvers

De Creators Update heeft een heleboel verbeteringen, maar zijn ze genoeg om voorop te willen lopen met de nieuwste versie? Ik loop de plus- en minpunten met je door, zodat je een geïnformeerde beslissing kunt maken over of je nu al wilt updaten of liever de stabielere versie van de zomer afwacht.

Windows 10 Creators Update wil jou hebben en vroeger of later gaat hij je krijgen. De vraag is of je Creators Update vroeger wilt hebben of het liefst zo lang mogelijk wacht, zodat de bugs eruit zijn gehaald. Afgaand op de ervaringen van de vorige grote update, de Anniversary Update van vorige zomer zullen er genoeg bugs zijn, wat reden genoeg kan zijn om de kat uit de boom te kijken.

Lees hier

Ik heb de essentie van dit geheel begrepen en ik wacht wel af totdat het licht op groen staat en de kat uit de boom gekeken is!. Oversteken kan dan altijd nog! En ik heb hier bij jullie genoeg klaar-overs, nietwaar!

Samen op een tak, ik zie ons al zitten! Zo krijgen we nooit een update. Nee, ik moet er door heen en dan ook nog blij zijn met al die vooruitgang. Maar...wie weet!

Ja, dat weet ik,Tosca. Maar ik heb in een onbewaakt ogenblik een akte Engels gehaald, en mag aan een middelbare school lesgeven. Alleen de technische woorden, ja die moet ik opzoeken. En dat doe ik dan maar: een mens moet van de straat blijven!

Good gracious, ja met deze tekst ben ik heel zeker een poos van de straat! Maar dat zal dan voornamelijk komen door de Nederlandse vertaling. Ik ga het proberen, dat staat vast!

Nou Tosca, dank je wel, hoor!! Dat scheelt me weer een heleboel opzoeken (en ik kan weer wat eerder naar buiten de straat op!). Hoe heb je dat zo snel gevonden! Ik heb weer een beetje meer vertrouwen in dat afgrijselijke grote ding van Microsoft!

Terug
Bovenaan Onderaan