Nieuws Copy trans

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reacties
3.134
Reaction score
1.662
Punten
113
OS
Windows 10 home
AV
Kaspersky Security Cloud
FW
Windows beveiliging
Van een vriendin kreeg ik een oude Ipod van volgens mij de 4e generatie. Ik wil proberen de muziek eraf te krijgen en er dan nieuwe op (bij) op te zetten. Dan ging niet. Mijn oude barrel had apple aansluiting (thunderbold?) aansluiting, maar het apparaat werd niet herkend. Via dezelfde vriendin kreeg ik een USB kabel. Helaas Itunes herkende het apparaat nog steeds niet. Via het internet kwam ik het programma Copy trans tegen. Die ervoor zou kunnen zorgen dat het apparaat nu wel herkend werd en en dat je makkelijk de bestanden van het apparaat kunt halen. Eerst werd het ding nog niet herkend, maar ik las dat je het dan via een USB aan de achterzijde van je pc moest proberen. Nogmaals het hele programma zijn werk laten doen, en jawel hoor. Ik had contact met de IPOD. De muziek staat nou op mijn harde schijf, maar muziek opzetten moet ik nog weer mee verder.

Dit programma kan ook gebruikt worden voor IPHONE, IPAD en dus IPOD.

CopyTrans Manager

Via youtube ben ik op dit programma terecht gekomen. Als er aanvullingen op zijn, meld ik ze hier.

Laatst bewerkt:

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reacties
3.134
Reaction score
1.662
Punten
113
OS
Windows 10 home
AV
Kaspersky Security Cloud
FW
Windows beveiliging
Het gebruik van copy trans uitgelegd. Ik ga straks wat afbeeldingen toevoegen, die staan op de oude pc.
Het begint bij 1.49

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reacties
3.134
Reaction score
1.662
Punten
113
OS
Windows 10 home
AV
Kaspersky Security Cloud
FW
Windows beveiliging
Wil je dit programma niet gebruiken als je computer de ipod, iphone of ipad niet herkent, kijk dan eens naar deze link.
https://support.apple.com/nl-nl/HT204095 (mij hielp die namelijk niet)

Ook deze mogelijkheid hielp me niet

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reacties
3.134
Reaction score
1.662
Punten
113
OS
Windows 10 home
AV
Kaspersky Security Cloud
FW
Windows beveiliging
Uitleg, installeren Copy Trans

Als je Apple apparaat dus niet herkend wordt door WIndows

What is CopyTrans Drivers Installer​

CopyTrans Drivers Installer (CTDI) is a free utility created by Ursa Minor Ltd. It helps system administrators to automate the deployment of iOS drivers on enterprise PCs.

Zorg dat je Apple apparaat is aangesloten op je pc.
Start het programma op, venster 1 verschijnt

Klik in dit venster op de oranje start knop

Je krijgt dit overzicht te zien, om muziek toe te voegen klik je op 1. toevoegen. Je kunt dus ook muziek verwijderen. Het toevoegen leg ik later uit.

Zie je dat niet klik dan op het oranje knopje met de tekst Hulp nodig, onderaan de afbeelding Sluit het IOS appraat aan.

Lukt het niet op het knopje te klikken: Je komt op deze site:

Je komt op een site waar je copy trans driver isntaller ophaalt en waar duidelijke uitleg staat.

Als het allemaal wel lukt kun je zo muziek toevoegen.

Klik op het knopje met het blauwe plusje en de tekst toevoegen. Het venster Tracks toevoegen aan bibliotheek verschijnt. Selecteer de map waar je muziek staat, of in mijn geval DVD-rw station I:
Je kunt muziek toevoegen van harde schijven of zelfs van een cd-rom/DVD rom
Je voegt de muziek toe, en als dit gebeurd is, dien je hierna op updaten links bovenin te klikken. Vergeet je dit, dan staat de muziek er niet op.

Je kunt ook de gegevens van de liedjes aanpassen d.m.v. multi edit. Selecteer een artiest of album dat je wilt aanpassen klik in het overzicht scherm, selecteer alle liedjes die het betreft en klik met de rechtermuisknop en selecteer multi edit uit het menu dat is open geklapt. Zie onderstaande afbeelding.

Het menu van het multi edeting ziet er zo uit.

Klik als je klaar bent op Toepassen en de tags worden aangepast. Druk hierna weer op UPDATEN links boven in.

EN VOORAL doe geen dingen tegelijk, want dan raakt het systeem van de leg.
En worden de wijzigingen niet opgeslagen of loopt het systeem vast.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan