Controleer of je wachtwoord(en) gehackt zijn!

Abraham54

Administrator
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
6.261
Punten
1.013
Leeftijd
69
OS
Windows 10 Professional
AV
Microsoft Defender + Malwarebytes Exploit
FW
Windows Firewal
Velen gebruiken nog steeds geen wachtwoordmanager en of gebruiken wachtwoorden meermaals voor verschillende inlogs.
Inmiddels zijn op het darknet miljoenen wachtwoorden te koop.

Je kan op eenvoudige wijze controleren of jouw wachtwoord of wachtwoorden nog veilig te gebruiken is/zijn: Have I Been Pawned?

Have I been pwned? Pwned Passwords

V

Verwijderd forumlid 286

Guest
Good news — no pwnage found!
This password wasn't found in any of the Pwned Passwords loaded into Have I been pwned.That doesn't necessarily mean it's a good password, merely that it's not indexedon this site.

V

Verwijderd forumlid 286

Guest
Incorrect-Password-IT-Joke.jpg

K

Kate

Guest
Ik heb zo'n gek wachtwoord: daar hebben ze op die site nog nooit van gehoord! We hebben al eens een dergelijke controle gedaan en toen was mijn wachtwoord in geen miljoen jaren te kraken. Nou, wat wil ik nog meer!

abbs

VIP - Security Analist
Lid geworden
3 jun 2017
Waarderingsscore
393
Punten
178
OS
Windows 11 64-bit Pro
AV
Emsisoft Anti-Malware
FW
Windows Firewall
Het gaat als je meerdere wachtwoorden gebruikt, vele mensen gebruiken één wachtwoord voor vele sites of wat dan ook.
Wat mensen ook doen is alle wachtwoorden in een bestandje zetten tot het bestandje gehackt word weg wachtwoorden.
Ik heb nu meer als 50 wachtwoorden en dan is zo'n programma zeer makkelijk en dan staat ergens nog een back-up van die wachtwoorden waar niemand bij kunnen komen.

Abraham54

Administrator
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
6.261
Punten
1.013
Leeftijd
69
OS
Windows 10 Professional
AV
FW
Windows Firewal
Hallo,

Ik gebruik "KeePass" geen enkel ww is Pawned.

Van jou had ik niks anders verwacht.
Net zo min als ik iets anders verwacht van de andere security collega's.

Rubensky

Moderator
Teamlid
Lid geworden
4 aug 2016
Waarderingsscore
415
Punten
208
OS
Windows 10 professional
AV
Windows Defender
FW
Windows Firewall
Abraham54, hoe zou ik het geregeld hebben.

Abraham54

Administrator
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
6.261
Punten
1.013
Leeftijd
69
OS
Windows 10 Professional
AV
FW
Windows Firewal
V

Verwijderd forumlid 98

Guest
Heel nuttige website, ken ik al wat jaartjes!Zo ben ik ook te weten gekomen wat jaren geleden.Dat mijn e-mail en w8 gestolen was geweest ,verschoot wel was een wereldspeler in bankwezen!
Maar volgens deze man is het wel niks waard toch!
Mvg
d'anvers

HansGU

PCS Lid
Lid geworden
5 dec 2016
Waarderingsscore
314
Punten
178
Leeftijd
78
OS
Windows 10 Home
AV
F-Secure en Windows Defender
FW
Windows
Zijn die programma's ook in het Nederlands? Geen idee hoe het werkt, intussen heb ik al wel een stuk of 30 verschillende wachtwoorden. Om gek van te worden

K

Kate

Guest
Hoi Hans,
Dit programma is echt niet zo moeilijk. In de daarvoor vrij gehouden ruimte tik je het wachtwoord in waarvan je wilt weten of het een veilig wachtwoord is. En dan klik je op Enter of op Zoeken. Klaar!

Ja, en dan komt er iets te staan als: oeps, al ........... keer gepowned. Als dat er staat betekent het dat het al tig keer gebruikt is en of het gehackt is, dat weet ik dan niet, maar ik weet wel dat ik nu niet een bepaald uniek wachtwoord heb gekozen!

Ja, en dan komt volgens mij het leukste deel van het programma: een ander wachtwoord kiezen. Ik heb soms 8 keer iets geprobeerd, maar telkens was het al weer een bekend wachtwoord. Toen werd ik het een beetje zat en ik ben ( ja, zit je goed? ) gewoon vieze woorden gaan proberen om eens te kijken wat het opleverde. Nou, je gelooft je ogen niet! Maar wees gerust: ik heb alleen maar gelachen, maar er niet een gekozen, hoor!

En toen ik dat genoeg gedaan heb, ben ik echt iets gaan bedenken en ja hoor, ik vond iets.
En of je dat nou voor al die 30 zaken bij jou moet doen, dat weet ik niet. Ik heb er ook veel, maar als je een goed woord gevonden hebt, kun je dat best een paar maal gebruiken.
Mijn enige probleem is nu: hoe komen ze te weten dat ik dit woord nu heb? Want ik wil wel in de statistieken, hoor, dat is waarschijnlijk de enige keer in mijn leven dat ik dat haal!

V

Verwijderd forumlid 58

Guest
Heel nuttige website, ken ik al wat jaartjes!Zo ben ik ook te weten gekomen wat jaren geleden.Dat mijn e-mail en w8 gestolen was geweest ,verschoot wel was een wereldspeler in bankwezen!
Maar volgens deze man is het wel niks waard toch!
Mvg
d'anvers
Dit is nu iets waar ik me in kan ergeren,(ook al is dit geen reden) je komt op een andere site terecht? waar het met deze topic niets te maken heeft
je had gewoon dit moeten vermelden VICE maakt gebruik van cookies

Rubensky

Moderator
Teamlid
Lid geworden
4 aug 2016
Waarderingsscore
415
Punten
208
OS
Windows 10 professional
AV
Windows Defender
FW
Windows Firewall
Ik gebruik inderdaad Lastpass. Werkt erg goed vind ik.

Veng

PCS Lid
Lid geworden
18 dec 2017
Waarderingsscore
212
Punten
158
OS
Windows 10
AV
Kaspersky free
FW
Windows
Ik gebruik Keepass. Meeste ww zijn 16 bits of hoger. Bij controle vond ik echter toch een wel heel eenvoudig en oud ww van mijn zoon die idd op de lijst stond. Was van Vodafoon, dus die heb ik snel aangepast.

smeenk

VIP - Security Analist
Lid geworden
20 jan 2018
Waarderingsscore
5
Punten
93
Leeftijd
53
OS
W7 en W10
Een aantal van mijn wachtwoorden gecheckt, gelukkig zijn ze niet gestolen :)
Ik gebruik eigenlijk nooit hulpmiddelen voor het onthouden van wachtwoorden.

Bovenaan Onderaan