Computer start zomaar opnieuw op

Thomas de Goede

Nieuw PCS Lid
Lid geworden
2 aug 2017
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
26
Hallo,

Ik heb de laatste paar dagen last dat mijn computer uit het niets opnieuw opstart.
Zonder waarschuwing. gewoon uit het niets zwart beeld. dan hoor je de Pc stil worden.
en meteen daarna blauw beeld en word de Pc opnieuw gestart

Ik heb mijn Pc laten samenstellen bij gamepc.nl en heb hem nu bijna anderhalf jaar en vind het erg raar dat ik nu al problemen heb.
Het probleem is altijd als ik games speel, niet eens zware games. Het gebeurd al bij Runescape.

Als ik Idle ben of op het internet surf is me CPU rond de 25/30 graden en mijn GPU tussen de 35/40
Als ik aan het gamen ben is mijn CPU rond 40 graden en mijn GPU tussen de 60/70 en soms zelfs 80 graden!
Geen idee of dit normaal is. maar het lijkt mij erg hoog.

Ik heb al op veel sites en forums gelezen, maar ik kan het niet zelf oplossen.
Zelf denk ik niet dat het een software probleem is. Ik heb niet heel veel verstand van computers maar doe me best :)

Dit zijn mijn specificaties:
http://speccy.piriform.com/results/Nf6GQduYThCM73X1KPdU48p

Dit is mijn Videokaart.
GeForce GTX 970 | Specifications | GeForce

er staat dat hij maximaal 98 graden mag worden.
daarom dacht ik dan ik met de MSI Afterburner het wel op 90 graden kon zetten.

Dit is wat ik allemaal gedaan heb zonder succes:
- Als eerst heb ik MSI Afterburner gedownload en de ''Temp Limit'' van me GPU op 90 graden gezet.
- Opstart- en Herstelinstellingnen en dan ''De computer automatisch opnieuw opstarten'' niet aangevinkt
- Mijn Pc in het stopcontact gedaan en niet via een verlengsnoer. (had ergens gelezen dat dit verschil kon maken)
- De Pc opengehaald en stofvrij gemaakt. En wat kabels gecontroleerd of ze los zaten. Maar geen idee wat ik deed.
- Mijn belangerijke bestanden eraf gehaald en de Pc naar fabrieksinstellingen gedaan.
- De drivers van me GPU geupdate,gedowngrade en daarna weer geupdate
- Memory test gedaan
- Antivirus scan gedaan
- in Windows Logboek gekeken maar niets raars gevonden
- CMD en dan ''SFC /SCANNOW''
- Hot CPU Tester Pro 4. (hierbij werd mijn beeld wel zwart maar viel de Pc niet uit)
- FurMark GPU Stress Test

Ik denk dus dat het een Hardware probleem is. maar dan weet ik nog steeds niet in welk onderdeel.
het kan de PSU zijn maar dat denk ik niet want die is 750W en dat is ruim genoeg (denk ik)
een vriend van me zei dat het ook de koeling can de CPU kan zijn.

ik heb werkelijk geen idee op internet staat dat het overal aan kan liggen.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

Ik heb een soortgelijk geval al eens met de computer van mijn ouders mee gemaakt. Daar bleek het toen aan de ram modules te liggen. Een Memorytest gaf geen vreemde gegevens, maar blijkbaar zat er toch een fout in 1 van de latjes.

Hallo Thomas,
591ec03aecb0a-smiley_says_hello.gif
hartelijk welkom op dit, wat een geweldige forum gaat worden.

Jij hebt het al over de voeding gehad, 750 Watt is erg veel - maar wat is het merk van de voeding in jouw PC?

En doe ook onderstaande:

download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

• Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

• Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

• Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.

Indien jij MBAM meteen als gratis versie wil gebruiken in plaatst van de veertien dagen durende demo met al zijn toeters en bellen te gebruiken, kijk dan hier

Hallo Thomas,
591ec03aecb0a-smiley_says_hello.gif
hartelijk welkom op dit, wat een geweldige forum gaat worden.

Jij hebt het al over de voeding gehad, 750 Watt is erg veel - maar wat is het merk van de voeding in jouw PC?

En doe ook onderstaande:

download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

• Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.
  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".

• Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.

Indien jij MBAM meteen als gratis versie wil gebruiken in plaatst van de veertien dagen durende demo met al zijn toeters en bellen te gebruiken, kijk dan hier

De voeding van mijn Pc is van het merk CoolerMaster

Ik heb jou stappen gevolgd en dit is wat ik heb gekregen:

-Logboekdetails-
Scandatum: 03-08-17
Scantijd: 09:36
Logbestand: MBAM Scanlog.txt
Beheerder: Ja

-Software-informatie-
Versie: 3.1.2.1733
Versie componenten: 1.0.160
Update pakketversie: 1.0.2497
Licentie: Proef

-Systeeminformatie-
Besturingssysteem: Windows 10 (Build 15063.483)
Processor: x64
Bestandssysteem: NTFS
Gebruiker: DESKTOP-KQ0SO6S\thoma

-Scansamenvatting-
Scantype: Bedreigingsscan
Resultaat: Voltooid
Objecten gescand: 329411
Dreigingen herkend: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)
Dreigingen in quarantaine: 0
Verstreken tijd: 1 min, 23 sec

-Scanopties-
Geheugen: Ingeschakeld
Opstarten: Ingeschakeld
Bestandssysteem: Ingeschakeld
Archieven: Ingeschakeld
Rootkits: Ingeschakeld
Heuristiek: Ingeschakeld
POP: Ingeschakeld
POA: Ingeschakeld

-Scandetails-
Proces: 0

Module: 0

Registersleutel: 0

Registerwaarde: 0

Registerdata: 0

Gegevensstroom: 0

Map: 0

Bestand: 0

Fysieke sector: 0

(end)

Prima, jouw Windows ziet er goed uit.
Ik denk dat jij wat computerfora betreft dit voor het eerst doet en je dan op twee fora nieuw registreren en dan het zelfde bericht posten - dat is feitelijk niet netjes en ook voor jou lastig, omdat je meerdere fora in de gaten moet houden.
Bovendien loop je daardoor ook nog eens de kans dat je tegenstrijdige antwoorden kan krijgen.

Ik vermoed dat een biosupdate het probleem mogelijk kan verhelpen: Support For B150M BAZOOKA | Motherboard - The world leader in motherboard design | MSI Global

Terug
Bovenaan Onderaan