• Dit forum dient voor problematische BSODS en crashes.
    Zodra de hulpvraag door axe0 wordt overgenomen, worden leden verzocht zich niet meer met de discussie te bemoeien!

Computer geeft BSOD na plaatsen SSD

Ik heb mijn ssd overgezet naar een i3 computer en krijg telkens een bsod met verschillende meldingen zoals:classpnp.sys, ntoskrnl.exe,volsnap.sys,clipsp.sys,nvlddmkm.sys,ntfs.sys en nog een aantal.
Heb het geheugen getest geen errors
Computer gescand op virus en malware, alle drivers geupdate.
Ik krijg dus 3a4 keer een bsod voordat de computer stabieler is.
Iemand een idee

erikdenhouter

Bekend Lid
Lid geworden
9 aug 2019
Reactiescore
206
Punten
43
Leeftijd
64
OS
Windows 7
Een laag of hoog stroomgebruik is zeker niet het enige wat een voeding tot fouten brengt. De stroom moet ook een bepaalde 'kwaliteit' hebben.
Een SSD is een totaal ander apparaat dan een HDD, en aangezien er al twee SSD's de fout in gaan wordt ik eigenlijk alleen zekerder.
Een nieuwe SSD kost twee maal de prijs van een voeding . . . en die SSD heb je inmiddels al gekocht.

Het enige probleem dit verder te duiden is dat je niet een voeding hebt om dit uit te proberen. Heb je een meewerkende computerzaak in de buurt dan mag je er best eentje kort meenemen en terugbrengen mocht deze niet nodig zijn.
Ben je brutaler, dan koop je er eentje on-line, en stuurt hem eventueel terug. Maar dan moet je deze wel zelf kunnen installeren natuurlijk.

Mocht het de voeding niet blijken te zijn, dan ben ik vrijwel zeker dat het moederbord een fout heeft, en een verkeerde voedingsspanning aan de SATA aanlevert. Het meten van die voedingsspanning (uit de voeding of vanaf het moederbord) is echter een werk voor een monteur.

erikdenhouter

Bekend Lid
Lid geworden
9 aug 2019
Reactiescore
206
Punten
43
Leeftijd
64
OS
Windows 7
Sorry, ik zie nu pas dat ik reageer in een topic waar ik ineens niet in zou mogen reageren gezien mijn status op dit forum. Het topic blijkt gewijzigd.
Ik hoef eigenlijk niet meer dan het bovenstaande kwijt.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reactiescore
1.134
Punten
468
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
waar ik ineens niet in zou mogen reageren
Jawel, zolang Ax0 nog niet begonnen is wel. Hij is nu wel begonnen maar vroeg een aantal reacties geleden ook dat anderen in dit geval ook mochten reageren indien ze ideeën hadden. Dus je hebt ontheffing. :)

axe0

BSOD Expert
Team lid
Lid geworden
21 sep 2018
Reactiescore
11
Punten
18
Leeftijd
24
OS
Windows 10 Pro
AV
Bitdefender Total Security 2019
FW
Bitdefender Total Security 2019
Ik heb beide ssd op dezelfde kabel gehad maar ook op een nieuwe kabel met snellere doorvoer(werd mij gezegd)
Hoe zit het met de aansluiting/poort op het moederbord?

Wat is de instelling voor de harde schijf in de BIOS, AHCI, IDE of iets anders?

Rene.B

Nieuw Lid
Lid geworden
4 feb 2020
Reactiescore
1
Punten
8
Leeftijd
57
OS
windows 10
AV
Windows defender
FW
windows
Hoe zit het met de aansluiting/poort op het moederbord?

Wat is de instelling voor de harde schijf in de BIOS, AHCI, IDE of iets anders?
Ik heb de ssd op alle 4 sata poorten gehad en het staat als AHCI ingesteld

Rene.B

Nieuw Lid
Lid geworden
4 feb 2020
Reactiescore
1
Punten
8
Leeftijd
57
OS
windows 10
AV
Windows defender
FW
windows
Een laag of hoog stroomgebruik is zeker niet het enige wat een voeding tot fouten brengt. De stroom moet ook een bepaalde 'kwaliteit' hebben.
Een SSD is een totaal ander apparaat dan een HDD, en aangezien er al twee SSD's de fout in gaan wordt ik eigenlijk alleen zekerder.
Een nieuwe SSD kost twee maal de prijs van een voeding . . . en die SSD heb je inmiddels al gekocht.

Het enige probleem dit verder te duiden is dat je niet een voeding hebt om dit uit te proberen. Heb je een meewerkende computerzaak in de buurt dan mag je er best eentje kort meenemen en terugbrengen mocht deze niet nodig zijn.
Ben je brutaler, dan koop je er eentje on-line, en stuurt hem eventueel terug. Maar dan moet je deze wel zelf kunnen installeren natuurlijk.

Mocht het de voeding niet blijken te zijn, dan ben ik vrijwel zeker dat het moederbord een fout heeft, en een verkeerde voedingsspanning aan de SATA aanlevert. Het meten van die voedingsspanning (uit de voeding of vanaf het moederbord) is echter een werk voor een monteur.
Nieuwe voeding geprobeerd maar het zelfde resultaat, BSOD

erikdenhouter

Bekend Lid
Lid geworden
9 aug 2019
Reactiescore
206
Punten
43
Leeftijd
64
OS
Windows 7
Erg teleurstellend.
Ook zeker mijn twijfel nu over eventueel het moederbord als oorzaak.

Lijkt mij dan, omdat er zo veel verschillende oorzaken voor de BSOD's zijn, dat het om een timing kwestie gaat; BIOS, Voltages voor geheugen en CPU.
BIOS al eens op default gezet ?
Heb je al eens een tijdje in Veilige Modus geprobeerd via Msconfig ? Dan wel na het instellen de PC uitschakelen, en de computer b.v. een nachtje laten, zodat je echt koud kan opstarten in Veilige Modus.

Zeker zorgen dat je een andere voedingsaansluiting en datakabel voor de drive geprobeerd hebt, maar dat zal wel.

Rene.B

Nieuw Lid
Lid geworden
4 feb 2020
Reactiescore
1
Punten
8
Leeftijd
57
OS
windows 10
AV
Windows defender
FW
windows
Heb voor nu eerst een orginele versie wiondows10 pro erop gezet zonder deze te activeren(heb geen sleutel)
en een andere ssd (kingston 120gb) en kijken wat ie nu doet dan heb ik iig uitgesloten dat het aan de getweakte windows versie ligt

Rene.B

Nieuw Lid
Lid geworden
4 feb 2020
Reactiescore
1
Punten
8
Leeftijd
57
OS
windows 10
AV
Windows defender
FW
windows
helaas na 3 ssd en 3 verschillende versies windows 10 en 2 voedingen kan ik concluderen dat het aan de computer moet liggen.
Ik heb een mail gestuurt naar Medion over een bios update dus dat wacht ik maar even af

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
5.993
Punten
713
Leeftijd
67
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Hoi Rene, heeft die computer van jou geen Microsoft licentiesticker?

Bovenaan Onderaan