• Dit forum dient voor problematische BSODS en crashes.
    Zodra de hulpvraag door axe0 wordt overgenomen, worden leden verzocht zich niet meer met de discussie te bemoeien!

Computer geeft BSOD na plaatsen SSD

Ik heb mijn ssd overgezet naar een i3 computer en krijg telkens een bsod met verschillende meldingen zoals:classpnp.sys, ntoskrnl.exe,volsnap.sys,clipsp.sys,nvlddmkm.sys,ntfs.sys en nog een aantal.
Heb het geheugen getest geen errors
Computer gescand op virus en malware, alle drivers geupdate.
Ik krijg dus 3a4 keer een bsod voordat de computer stabieler is.
Iemand een idee

Rene.B

Nieuw Lid
Lid geworden
4 feb 2020
Reactiescore
1
Punten
8
Leeftijd
57
OS
windows 10
AV
Windows defender
FW
windows
In dat geval.... is misschien toch wel nuttig om te weten voor TS.

@Rene.B Vergeet niet dat als je ongeacht welke soort harddisk met Windows 10 in een andere pc zet, je op dat moment illegaal bezig bent (je hebt al een illegale versie maar dat terzijde).
Elke Windows 10 installatie wordt namelijk middels hardware ID geregistreerd bij Microsoft, je loopt dus gewoon het risico dat Microsoft op een gegeven moment met meldingen gaat komen dat hij niet geactiveerd is. Ik heb dat ook op een laptop die ik geërfd heb van een vriend. Staat Windows Pro N op en dat heeft prima gewerkt en opeens geeft ie een niet activatie melding.
Enige uitzondering daarop zijn officiële retail versies (en misschien ook illegale enterprise versies, durf ik niet te zeggen, nooit getest), die mogen wel op een andere pc/laptop gezet worden en geheractiveerd worden met het nieuwe hardware id.

Los daarvan zijn er voor sommige oudere systemen geen chipset drivers meer aanwezig in W10 of op de site van de fabrikant, wat dan ook weer tot BSOD's kan leiden omdat Windows nu eenmaal de juiste chipset drivers moet hebben.

Mooi te horen dat het nu werkt, maar is wel iets waar je rekening mee kunt houden. Dus mocht er opeens een melding komen dat W10 niet geactiveerd is dan weet je waarom.;)
Ik ben me bewust dat het geen legitieme versie is maar die werken via een tool altijd prima, ik heb de zelfde versie ook op een laptop en daar geen probleem mee.
het moet iets anders zijn maar wat????

axe0

BSOD Expert
Team lid
Lid geworden
21 sep 2018
Reactiescore
11
Punten
18
Leeftijd
24
OS
Windows 10 Pro
AV
Bitdefender Total Security 2019
FW
Een laptop is wat anders dan een desktop, tenzij een laptop custom is is de versie vrijwel altijd legitiem.

axe0

BSOD Expert
Team lid
Lid geworden
21 sep 2018
Reactiescore
11
Punten
18
Leeftijd
24
OS
Windows 10 Pro
AV
FW
Vanmorgen de pc weer opgestart en wederom BSOD
wdfilter.sys
fltmgr.sys
win32kfull.sys
tevens toen de computer was doorgestart kreeg ik een popup met Er is een probleem, windows moet opnieuw worden opgestart
Helaas zijn stuurprogrammas niet voldoende informatie, informatie over de crashes (code en eventuele parameters) of crash dumps zijn minimaal nodig om iets te beginnen.

Ik wil je vragen om de volgende code in een administratief opdracht prompt uit te voeren en wederom de map te archiveren en het archief te uploaden.
md "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles"&copy %SystemRoot%\minidump\*.dmp "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles"&wevtutil qe System /f:text > "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\eventlog.txt""
LET OP: het moet geplakt worden in een administratief opdracht prompt, anders kan de code niet goed worden uitgevoerd.

Overigens wil ik je vragen om de tool die je hebt gebruikt te verwijderen, omdat het ongewenste effecten met zich mee kan brengen.

Rene.B

Nieuw Lid
Lid geworden
4 feb 2020
Reactiescore
1
Punten
8
Leeftijd
57
OS
windows 10
AV
Windows defender
FW
windows
bijdeze

Bijlagen

• minidump.zip
    554,6 KB · Weergaven: 1

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reactiescore
1.117
Punten
468
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Illegale enterprise versies een uitzondering? Is dit niet heel toevallig een typfout?
Misschien nog eens lezen? Ik heb dat nergens zo geschreven. ;)
Ik neem aan dat je doelt op het woordje "illegale" maar dat is sarcastisch bedoeld gezien TS daar gebruik van maakt.

ok al zijn SSD's gewisseld, als je de topics kent, zou je weten dat dit telkens gepaard is gegaan met de intallatie van een schone Windows 10 Pro.
Is dat wel zo? Allereerst lees ik niet vele pagina's op een ander forum. Daarnaast stond In een van de laatste logs Windows 10 Enterprise en niet pro. En dat zou jij ook moeten weten als je de logs kent. :)

Een laptop is wat anders dan een desktop, tenzij een laptop custom is is de versie vrijwel altijd legitiem.
????? Daar wil ik in een ander topic nog wel even over terug komen want hier ga je echt de mist in volgens mij, of je schrijft het anders dan je bedoeld. Qua licentie maakt het qua illegaliteit niet uit bij het overzetten.

maar die werken via een tool altijd prima,
Hopelijk. Ik heb tools gekend die ook altijd prima werkten, met onderliggende malware erbij.
In dit geval zal het inderdaad iets anders zijn.

P.s. ik hou me hier weer verder buiten zodat Ax0 ongestoord weer verder kan gaan.

Laatst bewerkt:

axe0

BSOD Expert
Team lid
Lid geworden
21 sep 2018
Reactiescore
11
Punten
18
Leeftijd
24
OS
Windows 10 Pro
AV
FW

axe0

BSOD Expert
Team lid
Lid geworden
21 sep 2018
Reactiescore
11
Punten
18
Leeftijd
24
OS
Windows 10 Pro
AV
FW
Hoi, Ik heb het systeem met 2 verschillende SSD geprobeert, ik dacht eerst dat het aan de SSD lag dus een andere geprobeerd en die gaf helaas de zelfde uitwerking BSOD dus.
Hoe zit het met de kabels en aansluiting op het moederbord? Zijn die hetzelfde gebleven terwijl een andere SSD werd geïnstalleerd of heb je een andere aansluiting en/of kabel geprobeerd?

Rene.B

Nieuw Lid
Lid geworden
4 feb 2020
Reactiescore
1
Punten
8
Leeftijd
57
OS
windows 10
AV
Windows defender
FW
windows
Hoe zit het met de kabels en aansluiting op het moederbord? Zijn die hetzelfde gebleven terwijl een andere SSD werd geïnstalleerd of heb je een andere aansluiting en/of kabel geprobeerd?
Ik heb beide ssd op dezelfde kabel gehad maar ook op een nieuwe kabel met snellere doorvoer(werd mij gezegd)

erikdenhouter

Bekend Lid
Lid geworden
9 aug 2019
Reactiescore
206
Punten
43
Leeftijd
64
OS
Windows 7
@axe0, maar ook @Rene.B

Ik hoor Lange Pier wel eens de opmerking maken, 'Het is trekken aan een dood paard'.
Het is hopelijk de laatste keer dat ik mij meng in deze, maar dan geef ik je graag wel gelijk op een rijtje wat ik eerder hier over schreef, zodat ook axe0 die info heeft. Let wel, het is een 10 jaar oude PC:

Dit is dus volgens mij al een tijdje een hardwareprobleem.
Als het de voeding is, en je kan hem zelf plaatsen, ben je voor € 30 klaar.
Is het het moederbord, dan kan je waarschijnlijk beter voor een andere PC gaan.

Vanmorgen de pc weer opgestart en wederom BSOD
wdfilter.sys
fltmgr.sys
win32kfull.sys
tevens toen de computer was doorgestart kreeg ik een popup met Er is een probleem, windows moet opnieuw worden opgestart
Weer allemaal verschillende fouten . . .

Laatst bewerkt:

Rene.B

Nieuw Lid
Lid geworden
4 feb 2020
Reactiescore
1
Punten
8
Leeftijd
57
OS
windows 10
AV
Windows defender
FW
windows
@axe0, maar ook @Rene.B

Ik hoor Lange Pier wel eens de opmerking maken, 'Het is trekken aan een dood paard'.
Het is hopelijk de laatste keer dat ik mij meng in deze, maar dan geef ik je graag wel gelijk op een rijtje wat ik eerder hier over schreef, zodat ook axe0 die info heeft. Let wel, het is een 10 jaar oude PC:

Dit is dus volgens mij al een tijdje een hardwareprobleem.
Als het de voeding is, en je kan hem zelf plaatsen, ben je voor € 30 klaar.
Is het het moederbord, dan kan je waarschijnlijk beter voor een andere PC gaan.

Weer allemaal verschillende fouten . . .
Ook ik wordt er moedeloos van,maar de voeding lijkt me sterk aan gezien hij wel goed doet met 2 hdd's ingebouwd wat volgens mij meer stroom vragen dan 1 hdd en 1 ssd maar kan het ook verkeerd hebben,ben maar een leek

Bovenaan Onderaan