Vraag compatibiliteit tussen 2003 en 2019

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
342
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
dat bestand is in WordPerfect geschreven:
YES. Dat is hem. Ik had nog niet zo heel goed naar die codes gekeken, maar daar zeg je zoiets. Volgens mij heb 't gevonden!

Maar Wordperfect is echt origineel antiek. Maar die zou wel ook gewoon met Word open te maken moeten zijn. Wat ik veel lees is dat die het bestand automatisch converteren als je hem opent.
1.) Even de extensie .wpd er aan geven.
2.) Open Word
3.) Klik Bestand -> Openen
4.) Bij filetypes geef je aan "alle bestanden" (bestand -> openen -> computer -> bladeren) en dan krijg je dat te zien.
5.) Open het .wpd bestand en dan wordt het automatisch geconverteerd. Vergeet niet het dan als .docx weer op te slaan.

Andere mogelijkheid is om alle .wpd documenten weer die extensie te geven en ze dan middels een tool te converteren naar .docx als dat kan.
Of je gebruikt een gratis Wordperfect viewer, die zijn er volgens mij ook nog wel.

theplayer

Film Expert
Team lid
Lid geworden
24 feb 2019
Reaction score
110
Punten
43
Leeftijd
66
Geweldig Erik en Black Tiger. (y)(y)Ik ken die extensie nog maar dacht er niet aan om die er gewoon achter te zetten.want dan "wordt het bestand onleesbaar", zoals de melding dan komt. Maar het werkt. Ik kan het nu openen...maaar.. dan verschijnt dit:
1581367500186.png

(zucht...! 2003 was toch veel simpeler en gebruikersvriendelijker , hoor!!

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
342
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
(zucht...! 2003 was toch veel simpeler en gebruikersvriendelijker , hoor!!
Daar ben ik het sowieso mee eens. Al die nieuwere ongein had voor mij ook niet gehoeven.

Maar even Googlen kan je meteen de oplossing voor dit probleem bieden:

Edit:
Deze is misschien ook nog handig om even na te lezen:

theplayer

Film Expert
Team lid
Lid geworden
24 feb 2019
Reaction score
110
Punten
43
Leeftijd
66
Ja, als ik weet waar ik moet zoekn...;) Dank je!

Heeft dat allemaal nou echt te maken met gewoon als gebruiker zelf een simpel eigen vertrouwd Word-document maken? Dat gaat wel erg ver.

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
342
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
Nou nee, niet echt voor de gewone gebruiker die enkel een eenvoudig Word document wenst te maken. Het gaat inderdaad wel erg ver maar dit is ook bedoeld voor gebruikers met extra wensen en die macro's willen maken en speciale opmaak en weet ik wat niet allemaal.
Daarnaast heeft het natuurlijk met geld te maken he. Als je geen nieuwe versies uit brengt dan verdien je niets, dus softwaremakers (ook Microsoft) moeten wel iets doen.
Hier en daar kleine aanpassingen, paar nieuwe opties, even de layout wat veranderen, ander kleurtje en hups, weer een nieuwe release.

theplayer

Film Expert
Team lid
Lid geworden
24 feb 2019
Reaction score
110
Punten
43
Leeftijd
66
Goedemorgen allemaal,

Ik ben nu al een hele tijd bezig met dat Office WORD 2019 en ik wil er nu echt mee kappen. Het kost me veel te veel frustraties om telkens nieuwe meldingen op te lossen.

1581501789311.png 1581501833990.png

1581501881872.png
En dit is echt nog maar een kleine greep....!!! Mijn splinternieuwe Wacom pentablet werkt zelfs daarin niet zoals het zou moeten.
EN ZO GAAT HET MAAR DOOR! Ik heb daar geen tijd voor en geen zin meer in.
Ik raak zo hopeloos achter met mijn werk en dan heb ik het nog niet eens over ingestelde macro's in Word 2003 op mijn oude computer die ik met geen mogelijkheid op de nieuwe computer kan instellen.

Daarom mijn verzoek:
Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik WORD 2003 ernaast installeer zonder conflicten zodat ik weer gewoon kan werken en niet 90% van de tijd met een programmaprobleem bezig ben?

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
342
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik WORD 2003 ernaast installeer zonder conflicten zodat ik weer gewoon kan werken en niet 90% van de tijd met een programmaprobleem bezig ben?
Gaat hem voor zover mij bekend niet worden. Als het al lukt gaat het zich toch onderling bijten en kun je ook je lol op.
Mijn advies, kieper die 2019 er volledig vanaf en installeer Office 2003 als je die wilt gebruiken.
Ik begreep dat je dat niet lukte, is me echter een raadsel waarom niet.

theplayer

Film Expert
Team lid
Lid geworden
24 feb 2019
Reaction score
110
Punten
43
Leeftijd
66
OK. Dat ga ik zo meteen doen. Maar dat Outlook en Excel 2019 mag er wel op blijven staan, want die lopen wel goed. Hoe krijg ik alleen Word van mijn computer om daar vervolgens weer Office 2003 voor alleen Word op te installeren maar dan ook weer zonder Outlook en Excel 2003? Kan dat?

ShadyAngel

Heeft veel posts
Lid geworden
12 sep 2018
Reaction score
194
Punten
63
Leeftijd
60
Via instellingen > apps > apps en onderdelen > microsoft office > wijzigen. Daar kan je alle onderdelen apart selecteren voor installatie of verwijjderen.

theplayer

Film Expert
Team lid
Lid geworden
24 feb 2019
Reaction score
110
Punten
43
Leeftijd
66
En waar moet ik dat dan doen? Na WIJZIGEN kom alleen herstellen of verwijderen (totaal!) Snel herstellen werkt niet en online al helemaal niet.

1581604161870.png

Roxmarie

Heeft veel posts
Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Reaction score
449
Punten
83
Ik dacht gehoord te hebben dat het in office 2019, niet mogelijk was om onderdelen wel of niet ter installeren.
Ik had voorheen office 2007 en ben vorig jaar overgegaan naar 2019, en installeerde Outlook nooit, maar dat kan in deze versie niet uitgeschakeld worden alle onderdelen worden geïnstalleerd.

theplayer

Film Expert
Team lid
Lid geworden
24 feb 2019
Reaction score
110
Punten
43
Leeftijd
66
Dat zou dan echt een misser zijn! Dan moet ik weer terug naar 2003 of anders iets geheel anders ....

IK heb even gezocht en heb dit gevonden, maar het is niet duidelijk of apps uit- of aangezet kunnen worden. Wel wordt duidelijk dat het een erg moeizame installatie is..

Wat is er veranderd in Office 2019?

De grootste verandering sinds Office 2016 is dat de installatietechnologie die door de nieuwe volumelicentie-versies van Office wordt gebruikt Click-to-Run is in de plaats gekomen van Windows Installer (MSI).

Naast Click-to-Run zijn er nog enkele andere wijzigingen waarvan u op de hoogte moet zijn:
Office 2019 wordt ondersteund op Windows 10 maar wordt niet ondersteund op Windows 7 of Windows 8.1. Bekijk de systeemvereisten voor meer informatie.

Voor het configureren en uitvoeren van installaties gebruikt u de Office Deployment Tool. De Office Customization Tool die u eerder voor Windows Installer (MSI) hebt gebruikt, wordt niet meer gebruikt.

In plaats van de installatiebestanden uit het VLSC (Volume Licensing Service Center) te downloaden, gebruikt u de Office Deployment Tool om de installatiebestanden rechtstreeks van het CDN (Content Content Delivery Network) op internet te downloaden. Wanneer u Office Professional Plus 2019 installeert, worden alle apps standaard geïnstalleerd. U kunt echter de Office Deployment Tool configureren om te voorkomen dat bepaalde apps worden geïnstalleerd.

Office 2019 installeert zch op het systeemstation, meestal het station C: \. De installatielocatie kan niet worden gewijzigd. Updates voor Office 2019, zoals beveiligingsupdates en bugfixes, kunnen worden geconfigureerd om automatisch te worden gedownload en geïnstalleerd vanaf het Office-CDN. Individuele downloads voor elke beveiligingsupdate of bugfix zijn niet beschikbaar.

Laatst bewerkt:

Roxmarie

Heeft veel posts
Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Reaction score
449
Punten
83
Ik vind het ook een misser, ik doe niets met Outlook, staat er dus voor niets op...

ShadyAngel

Heeft veel posts
Lid geworden
12 sep 2018
Reaction score
194
Punten
63
Leeftijd
60
Blijkbaar is er iets gewjzigd aan de setup van office 2019. Op een van mijn oudere laptops met office 2016 kan ik de office toepassingen nog apart selecteren of verwijderen. In office 2019 werkt dit niet meer. Is wel jammer.

theplayer

Film Expert
Team lid
Lid geworden
24 feb 2019
Reaction score
110
Punten
43
Leeftijd
66
Nou, daar ben ik dan mooi klaar mee...Word werkt voor geen meter, Outlook heb ik met veel moeite kunnen installleren met het importeren van mails en adressen van mijn oude computer en nu wil ik weer beginnen met mijn oude Word 2003 maar heb daarop geen mail meer staan, Moet dus met 2 computers werken voor twee verschillende programma's. Ik wilde dat ik er nooit mee was begonnen. Nieuw is dus zeer zeker niet beter dan oud...!

Roxmarie

Heeft veel posts
Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Reaction score
449
Punten
83
Ongelooflijk wat een ellende, mijn overgang naar office 2019 is soepel verlopen, muv dat ik Outlook dus niet gebruik

theplayer

Film Expert
Team lid
Lid geworden
24 feb 2019
Reaction score
110
Punten
43
Leeftijd
66
Ellende is zacht uitgedrukt...Ik zit nu al weken voor 2 programma's te werken op 2 verschillende computers, met twee verschillende toetsenborden en 2 verschillende beeldschermen...Zie je het voor je? En constant vergis ik me in het aangesloten toetsenbord of de aangesloten muis....! Was ik maar nooit overgegaan op 2019.
Als ik nou Outlook 2003 weer werkend kan krijgen (met alle mails en mappen ) dan pas kan ik alles gaan overzetten op mijn nieuwe computer, inclusief Office 2003 Professional...! En dan kan ik eindelijk weer gebruik gaan maken van 2 beeldschermen voor mijn werk,...!

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
342
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
Maar dat Outlook en Excel 2019 mag er wel op blijven staan,
Outlook zal wel handig zijn want in maart is de TLS 1.1 ondersteuning end of life. Veel hosters schakelen dit dan ook gewoon uit, nu al.
Op een van mijn oudere laptops met office 2016 kan ik de office toepassingen nog apart selecteren of verwijderen. In office 2019 werkt dit niet meer. Is wel jammer.
Ligt ook een beetje aan de versie misschien. Ik kan dit bij mijn Office 2013 ook doen behalve Onenote, die kon ik niet apart deinstalleren. Kun jij die wel nog apart er uit halen?

Als ik nou Outlook 2003 weer werkend kan krijgen (met alle mails en mappen ) dan pas kan ik alles gaan overzetten op mijn nieuwe computer, inclusief Office 2003 Professional...! En dan kan ik eindelijk weer gebruik gaan maken van 2 beeldschermen voor mijn werk,...!
Dat is in principe goed mogelijk, maar dan moet je een goede backup maken van je huidige.
Ik ga niet meer alles terug lezen maar ik begrijp dat jouw Outlook op dit moment op de oude pc niet goed werkt? Wat bij mij al eens tot een oplossing geleid heeft is de installatie cd er in en gewoon er overheen installeren. Even er van uitgaande dat de pstfix van Outlook 2003 niet helpt.
Maar ik denk dat je dan beter even een fris nieuw onderwerp kunt starten met de vraag om Outlook 2003 op de oude pc werkend te krijgen anders wordt het een beetje te zeer een door elkaar.

erikdenhouter

Vaak hier
Lid geworden
9 aug 2019
Reaction score
161
Punten
43
Leeftijd
63
Mijn idee is om stug door te gaan met 2019 op je nieuwe PC, en de problemen één voor één te tackelen. Dit omdat je vooruit moet, en Office 2019 in PRINCIPE moet werken. Of dat geldt is misschien aan de aanhouder.
Ja, je 2003 werkt beter. Nee nieuw is zeker niet beter. Maar nieuw geeft je op de lange termijn meer zekerheid voor een aantal jaren.
Ga je tussenoplossingen met oude programma's zoeken, dan ben je ook veel tijd kwijt, en strand je uiteindelijk ook met een 'oud' systeem.

theplayer

Film Expert
Team lid
Lid geworden
24 feb 2019
Reaction score
110
Punten
43
Leeftijd
66
Mijn idee is om stug door te gaan met 2019 op je nieuwe PC, en de problemen één voor één te tackelen. Dit omdat je vooruit moet, en Office 2019 in PRINCIPE moet werken. Of dat geldt is misschien aan de aanhouder.
Ja, je 2003 werkt beter. Nee nieuw is zeker niet beter. Maar nieuw geeft je op de lange termijn meer zekerheid voor een aantal jaren.
Ga je tussenoplossingen met oude programma's zoeken, dan ben je ook veel tijd kwijt, en strand je uiteindelijk ook met een 'oud' systeem.
Van wie moet ik vooruit? Het gaat in principe allemaal om winst, ontwikkelingen en marktaandeel. Maar bijv. Word is in wezen gewoon een tekstverwerker als stand alone app. Met of zonder Microsoftondersteuning blijft die gewoon werken, zelfs voor 2003. Een oud systeem dus maar daar heb ik nog nooit een probleem mee gehad, 17 jaar na dato! En nieuwe ontwikkelingen daarin zijn aan mij niet besteed, sterker, die maken alles nodeloos ingewikkelder en onwerkbaar...
En er is altijd nog een mogwelijkheid om een stap terug te doen naar een flexibelere versie zoals wellicht 2013 of 2016.

Bovenaan Onderaan