Christelijke schoolkinderen moeten moskee bezoeken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 26
  • Weergaven 1388

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.049
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM Free & Eset Online
FW
Windows Firewall
Gisteravond kwam ik een bericht tegen op de site van Voice of Europe, waarvan ik volledig kan begrijpen waarom ouders het hier niet mee eens zijn.
Volgens het instituut Verus heeft een 40% van de Christelijke scholen moskeebezoek voor de kinderen geregeld; andere Christelijke scholen weigerden dit te regelen.

Nederlandse kinderen wordt geleerd hoe te bidden in een Moskee.

Voorzitter van Verus, Loes Ypma, begrijpt de commotie niet. Volgens haar is het "iets positiefs dat kinderen meer leren over andere religies". Ze zegt:
"Het helpt om kennis en begrip voor andere religies te brengen, iets dat belangrijk is in onze multiculturele samenleving."

Ahum, hebben Katholieke scholen de kinderen ooit naar een Protestantse school gestuurd om daar te leren hoe protestanten bidden?
Bij mijn weten niet, waarom dat dan wel in moskeeën?

BRON

En de bezoekers van een moskee komen die ook een keer op zondag naar de protestantse kerk met hunner kinderkens?

Het antwoord daarop zal dus nada en niks zijn.
Ik denk niet dat er in Nederland een bestuur van een islamitische school er überhaupt over na zal denken, de kinderen te laten leren bidden in een Rooms Katholieke- of Christelijke kerk.
Laat staan, die kinderen de Bijbel laten lezen!

Precies en in dat geval kan je het andersom ook niet verplichten. Zo kijk ik er althans naar.

Voice of Europe lijkt mij een verwerpelijke website. Die ondertitel "Uncensored News" zegt toch al genoeg. En dan staat er verder: "Als ouders protesteren, kunnen hun kinderen andere opdrachten te doen op de islam, net als het lezen van een boek over."

Het verplicht lezen van een boek lijkt mij zeer in orde.

Uncensored news is niets anders, dan nieuws brengen zoals het gebeurd is.
Dat in tegenstelling tot alle officiële nieuwsbronnen!
Zo lees je nog eens wat er sinds de invasie van 2015 zoal in de landen van Europa gebeurd.
En je leest waarom de Oost-Europese christelijke landen hun grenzen gesloten houden!

Geef mij maar de officiële nieuwsbronnen, waar de journalisten nog serieus een vak geleerd hebben!

Van een invasie sinds 2015 heb ik overigens niets gemerkt. Ook alweer zo'n propagandaterm.

Nee maar, de schoolstrijd lijkt weer ontbrand! Léon, het lijkt jou wel in orde als de kinderen een boek over de islam lezen. Dat lijkt mij pas een goed idee, als de kinderen die de Islam als godsdienst hebben, tegelijkertijd een boek over het christendom lezen. Het behoeven natuurlijk niet meteen de koran of de bijbel te zijn.
En daarna volgt natuurlijk een bespreking over de tekst die je gelezen hebt. En niet iedere week, dat is volkomen belachelijk, 1x is genoeg .
Maar wat te doen met de godsdiensten van de hindoes, de boedisten, en andere kleine godsdiensten? Die arme scholen krijgen het druk.

Tot nu toe is een openbare school verplicht om ruimte te geven aan iemand die 1x per week godsdienstles komt geven. De betaling is dus iets anders. En er kwam al snel bij ons op school ook humanistische vorming bij.
Wij hebben onze eigen kinderen nergens naar toe laten gaan en we hebben volstaan met een uitleg van ons. En op onze school mochten de kinderen alleen naar zo'n vak toe, als de ouders via een briefje aangaven dat ze dat wensten/noodzakelijk vonden. Waarom? Omdat diegenen die de lessen gaven ten eerste geen orde konden houden, waardoor de hele klas de lol van zo'n les inzag, terwijl al snel bleek dat de les bestond uit plaatjes plakken en kleuren.

Maar ja, als er op de school waar de islam de baas is, ook zo'n regeling komt, valt er over te praten, nietwaar? We willen niet dwars liggen in dit land!

Het enige wat ik wilde zeggen is dat dit hijgerige bericht van deze "moderne" webstek niet al te zwaar hoeft te worden opgenomen. Er is geen godsdienstoorlog. We hebben alleen te maken met een diversiteit van culturen, en persoonlijk ben ik daar heel gelukkig mee. En het moskeebezoek is dus niet verplicht.

wij bezochten vroeger al met de lukas kerk in Den Haag de moskee, niks mis mee meer dat je elkaars geloof meer gaat respecteren.

Dat gaat toch wat te ver vind ik wij zouden ons volledig moeten aanpassen aan die hun leefgewoonten? maar doen zij dat bij ons nee toch?

Niet om olie op het vuurtje te gooien, maar is bij u allen bekend dat wij, christenen, ergens tussen 1075 en 1300 vele kruistochten naar islamitisch gebied (vandaag de dag Palestina) hebben uitgevoerd, om die gebieden te 'bevrijden' van de ongelovigen die daar al meer dan 600 jaar heersten.........?

Die kruistochten betroffen regelrechte militaire operaties.

Ja, dat is mij bekend en via school en de tv weet heel Nederland dat, denk ik. Maar ik zie het verband niet met dit topic.
Eigenlijk vind ik het tegenstrijdig. In die oude tijd gingen 'wij' op pad om daar mensen over de kling te jagen omdat ze naar onze mening ongelovig waren. En nu is het de bedoeling dat de christenen vol goede moed ervaren hoe de islamieten geloven! Wel een groot verschil.

Maar....... als je nu weer die kruistochten pakt en je zet daar het fanatieke deel van de islamieten naast, dan zie ik een duidelijke overeenkomst. En dan kan ik alleen maar concluderen dat men van die lui uit 1075 niks geleerd heeft. Maar dat weten we inmiddels al wel, nietwaar.

De kruistochten zijn onderdeel van de reguliere geschiedenis.
Wat in de tijd vooraf van die kruistochten gebeurde inclusief de val van het Byzantijnse rijk door verovering daarvan door moslims.

En vanaf de tijd dat ik dat leerde op de middelbare school, vond ik, dat er een hiaat in de geschiedenisboeken was.
Want de veroveringszucht is na de val van het Byzantijnse rijk niet verdwenen bij de moslims.
Dus ik begreep er niks van waarom we in Europa toen alleen in Zuid Europa onder de laars van moslims leefden.

Tot ik voor enige tijd iets las over het rijk van Khazar, dat drie lange eeuwen de strijd is aangegaan tegen de hordes van moslim strijders.
En nu is mijn plaatje over die tijd compleet.
Waarom dit gegeven in de geschiedenisboeken niet te lezen is, heeft zo zijn redenen, naar ik aanneem.

Hallo toska,

De wied doet u geen goed.
ik rook geen wiet beste
alleen is het erg dat er vele niet beseffen waar ze mee bezig zijn, laat ze maar toestromen binnen 10 jaar zullen we elkaar nog eens spreken.Dan zal ik je eens vragen of je nog denkt dat ik wiet rook?

Je hoeft geen wiet te gebruiken om je af te vragen welke weg de EU is ingeslagen.

Je hebt ook geen wiet nodig om erachter te komen dat sommige delen van dit topic een eenzijdige visie hebben die daardoor inaccuraat wordt.

Gelovigen en ongelovigen, open uw ogen! We leven wereldwijd alweer jarenlang midden in een godsdienst oorlog en het is niet moeilijk om te voorspellen dat dit alleen "erger" en niet beter zal worden. Neem nou bijvoorbeeld de verschillende (overigens begrijpelijke) reacties binnen dit ene topic en we weten genoeg. We proberen een zich langzaam voortbewegende gletscher tot stilstand te brengen, gaat dit lukken denkt u? In ieder geval weet ik het antwoord daarop en daar probeer ik liever niet aan te denken.

Terug
Bovenaan Onderaan