Christaldiskinfo

• Onderwerp starter Onderwerp starter Saltadoom
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 7
  • Weergaven 881

Saltadoom

PCS Lid
Lid geworden
24 nov 2020
Waarderingsscore
35
Punten
28
OS
Windows 10 Home (19042.630)
AV
Eset 14.0.22.0
FW
Eset 14.0.22.0
Hoi,

Heb Christaldiskinfo zopas laten lopen en krijg foutmelding die ik niet begrijp. Kan iemand mij helpen? Ook eventueel een oplossing aanbieden. Dank u.

Met vriendelijke groeten

Bijlagen

nieuwe hdd/ssd ?

Heringedeelde sectoren betekent dat bepaalde sectoren slecht zijn en er geprobeerd is om ze opnieuw in te delen, om de fouten tegen te gaan. Waarschuwing is altijd een teken dat het de verkeerde kant op gaat.

Dit kan nog maanden goed gaan maar kan ook op kortere tijd erger worden. Mocht dit mijn HDD zijn, ik zou direct alles backuppen en/of overzetten naar een nieuwe (SSD) schijf. Ik ben altijd wantrouwig tov zulke meldingen. Als je regelmatig je data van die schijf backupped (lees: dagelijks) dan kan je het risico nemen om 'm te blijven gebruiken. Die slechte sectoren worden geblokkeerd en worden ook niet meer gebruikt.

Hoi,

In bijlage zie je de schijf waar het om gaat. Het is een interne harde schijf die via een soort houder systeem gewoon uitgetrokken kan worden. Met andere woorden kan dus schijven omwisselen in het systeem, de een voor een ander. Tot zover de achtergrond.
Na jullie tussenkomst lijkt het mij aangewezen een andere schijf aan te kopen. Graag wil ik jullie suggesties hieromtrent. De huidige interne harde schijf heeft een capaciteit van 2 TB, zou er 4TB willen in deponeren. Is dat mogelijk, kan de PC dat aan? En hebben jullie aanbevelingen? Dank bij voorbaat.

Met vriendelijke groeten,

Bijlagen

Hoi Abraham54,

Bedankt voor de informatie. Dacht dat de schijf nog betrekkelijk jong was, zeven jaar is toch niet zoveel. Daarenboven is de frequentie gebruik van die harde schijf niet zo bijster hoog. Het verbaasd mij dus wel dat die nu reeds stuk is.
Zou het ook een oplossing kunnen zijn de harde schijf te formateren zodat de fouten weg zijn en er bij wijze van spreken een nieuw leven kan beginnen? Of zie ik dat verkeerd?

Met vriendelijke groeten,

Terug
Bovenaan Onderaan