chatten??

• Topicstarter Verwijderd lid 304
  • Startdatum
V

Verwijderd lid 304

Guest
Mijn vraag: zijn er meer leden die een hekel hebben aan een bedrijf dat je niet kunt bellen, maar waar je moet chatten? Want ik ben er intussen achter dat chatten eigenlijk hetzelfde is als een schriftelijke discussie hebben, met als laatste zin: nou, heb ik dat nou even goed voor je opgelost?

En dat ook, als je nog niets opgelost kunt vinden! Wat mankeert er aan een gewoon gesprek met iemand van de klantenservice, die je dadelijk met de juiste afdeling verbindt? Nu ,met de sinterklaasaankopen, merk ik dit. En de kleinkinderen mogen volgend jaar alleen nog dingen vragen die ik in een gewone winkel kan kopen of bestellen. Internet, met of zonder link, daar doet de Sint dan niet meer aan. Het gaat hem maar al te vaak mis!

predator

Vaak hier
Lid geworden
22 feb 2019
Reaction score
633
Punten
93
Leeftijd
55
@Kate.
Ik persoonlijk vind het best een goede optie, je hoeft niet eerst een heel bel menu door te worstelen en meestal word je probleem ook nog eens snel opgelost.
Pred..

Anjo

Vaak hier
Lid geworden
22 apr 2017
Reaction score
109
Punten
43
Leeftijd
65
De meesten beantwoorden whatapp net zo beroerd als hun telefoon of gewone mail.

V

Verwijderd lid 304

Guest
@Kate.
Ik persoonlijk vind het best een goede optie, je hoeft niet eerst een heel bel menu door te worstelen en meestal word je probleem ook nog eens snel opgelost.
Pred..
Zo groot is het belmenu nu ook weer nietl en ik ga er eigenlijk van uit dat de laatste persoon mijn probleem kan oplossen.

Veng

Gevestigd lid
Bekend gezicht
Lid geworden
18 dec 2017
Reaction score
12
Punten
18
Website
www.relatie-voeding-gedrag.nl
Ik herken je problemen niet (deze formulering heb ik van de politici geleerd;)). Voordeel van chatten vind ik niet alleen dat je even rustig over de formulering van je probleem kunt nadenken maar vooral dat je sneller antwoord krijgt. We kennen immers de telefoonwachtijden van helpdesks. Zou je op eerste aanvraag direct de juiste medewerken aan de telefoon krijgen, dan zou ik er mss anders over denken.
Telefoonkosten zijn voor mij geen issue omdat ik zonder extra kosten kan bellen (mits het geen 0900 nummer betreft). Chatten is echter ook altijd gratis.

V

Verwijderd lid 304

Guest
Ik heb ook onbeperkt bellen. Zonder 0900.
Maar vanmorgen mocht ik weer chatten met Bol.com. Toen het volgens mijn chat-dame opgelost was, was het dat alles behalve. Dus heb ik alles in de strijd gegooid om een tel.nr van een 'echt mens' te krijgen. Heeft wel geholpen gelukkig: bol.com heeft geen winkel!

Roxmarie

Heeft veel posts
Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Reaction score
481
Punten
83
Soms vind ik zo'n chat functie handig, maar als je er daarmee niet uitkomt is het fijn als je een echt iemand kunt spreken

PeterJ

Security Expert
Team lid
Lid geworden
14 jul 2019
Reaction score
24
Punten
18
Met een dergelijke chatfunctie moet je maar afwachten of je met een echt mens of een chatrobot te maken hebt. Soms wordt er eerst een chatrobot ingezet om een indicatie te krijgen van het probleem dat je meld, waarna een echt mens het overneemt.

erikdenhouter

Vaak hier
Lid geworden
9 aug 2019
Reaction score
164
Punten
43
Leeftijd
63
Met een dergelijke chatfunctie moet je maar afwachten of je met een echt mens of een chatrobot te maken hebt. Soms wordt er eerst een chatrobot ingezet om een indicatie te krijgen van het probleem dat je meld, waarna een echt mens het overneemt.
Eh. . . overkwam mij bij Electrolux met e-mail, maar hoe netjes ik ook mijn gedachten uitte, en hoe vaak ik ook netjes vroeg om een reactie van een mens, die machine bleef gebroken onzinzinnen uitspuwen en bleef van 'mening' dat ik het niet begreep. Het deed gewoon net alsof zijn neus roestte.

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
343
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
Soms vind ik het wel handig, vaak krijg je toch mensen sneller te pakken via zo'n chat dan via telefoon en in veel gevallen kun je de chat downloaden en dan heb je ook bewijs van je afspraken. In andere gevallen geef ik toch de voorkeur aan e-mail en telefoon.
Maar er zijn al bedrijven die geen e-mail meer doen. Met name voor een bank vind ik dit kwalijk.
Bij de ING is het ofwel chat ofwel telefoon ofwel social media. Ben er niet van gecharmeerd. Ook niet dat bedrijven je steeds meer gaan tutoyeren, maar daar hadden we het al eens over.

erikdenhouter

Vaak hier
Lid geworden
9 aug 2019
Reaction score
164
Punten
43
Leeftijd
63
. . . ik ben er intussen achter dat chatten eigenlijk hetzelfde is als een schriftelijke discussie hebben, met als laatste zin: nou, heb ik dat nou even goed voor je opgelost?
En dat ook, als je nog niets opgelost kunt vinden!
Dit lijkt erg op een robot hoor.
De openingszin is ook meestal iets in de trant van "Goedendag, ik ben Nasja. Wat vervelend voor u dat u [ vul maar je gemelde probleem in ] met ons product ervaart. Ik ga proberen om . . ."

En geïnteresseerd lijken doen ze op een heleboel manieren. Dit heb ik uit een mail gehaald, en staat werkelijk als twee zinnen achter elkaar, om inhoudelijk niet te hoeven reageren:
". . . U heeft aangegeven dat u het op prijs stelt dat er nog contact met u wordt opgenomen. Mocht u er nog behoefte aan hebben, dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen. . . "

DonWoozy

Moderator
Team lid
Lid geworden
21 mei 2019
Reaction score
234
Punten
43
Met alle communicatie middelen die tegenwoordig ingezet worden, wordt het persoonlijk contact wel heel veel minder, dat is natuurlijk wel jammer. Aan de andere kant lees ik ook al veel de mening dat je sneller antwoord krijgt.
Ik denk dat iedereen wel een voordeel en een nadeel kan bedenken over het gebruik van chat of WhatsApp bijvoorbeeld.

V

Verwijderd lid 304

Guest
Naar mijn mening is er een verschil tussen chatten of WhatsAppen. Maar ik zie het misschien verkeerd. Bij allebei maak je je eigenlijk snel af van een gesprek. Chatten doe ik dus(liever niet) met een instantie die daar iemand voor aangesteld heeft, of een robot ingesteld heeft. Appen is een gesprek, zonder dat de persoon aan de andere kant dadelijk hoeft te antwoorden.
Maar inderdaad: persoonlijk is het niet. ! Ik ben een paar jaar geleden boos geweest op iemand die het presteerde me een kerstkaart te mailen met 45 mailadressen tegelijk. En dan ook nog geen gebruik maakte van BCC! Over persoonlijk gesproken! Scheelde me daarna een kerstkaart, maar meteen ook een verjaarskaart.

Hier op Piep kennen wij de conversatie en dat vind ik eigenlijk ook een Whatsapp. Maar ja, het is ook de enige vorm voor een persoonlijk gesprek. En soms merk ik dat er liever gemaild wordt. En dat is dan gewoon een 2e mogelijkheid om gedachten te wisselen en vaak prettiger! Je krijgt een veel persoonlijker band met iemand.

Tja, ik stuur nog steeds gewone kaarten voor een verjaardag, en ik heb een beetje de pest in als ik een mail als kerstkaart krijg! Ach, je kunt die printen, maar zo'n beddenlaken staat niet tussen mijn kerstkaarten aan een rood lint!
Zo, dit zijn genoeg nadelen van die vormen van communiceren, lijkt me! En nu merk ik dat ik maar 1 voordeel genoemd heb! Tja.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan