Chalet OS 16.04.2

• Onderwerp starterVerwijderd forumlid 98
  • Startdatum
  • Reacties 18
  • Weergaven 1.812
V

Verwijderd forumlid 98

Guest
Chalet OS 16.04.2 is gebaseerd Xubuntu en XFCE 4.12 desktop omgeving kernel 4.4

Desktop Xfce en vereist minder zware hardware dan Ubuntu zelf. De minimale systeemeisen voor de grafische omgeving zijn 512MB intern geheugen en een processor die physical address extension ondersteunt, ofwel processors vanaf Pentium Pro,
Toch adviseert het team minimaal 1GB intern geheugen om applicaties goed naast elkaar te kunnen draaien en een schijfruimte van 20GB.

Persoonlijke mening van mij is het volgende die Start Point vind ik geniaal gevonden door Dejon Petrovic.
Heb al heel veel distro's,zien voorbij flitsen...nog nooit tegen gekomen.

View: https://www.youtube.com/watch?v=OghEXIYDLKM

Uiteraard kunnen hier bij piep ook vragen gesteld worden.
Mvg
d'anvers

Mooi hoor, die video en audio.

Gisteren heb ik een poging gedaan in VMware.
Normaal gesproken is 10GB voldoende om een distro te testen. Helaas vond ChaletOS dat bij het updaten onvoldoende en adviseerde om het meer ruimte te geven.
Blijkbaar zorgen de vele uiterlijke mogelijkheden ervoor dat het zo groot is.
Later volgen mijn bevindingen. De taakbalk wil ik eerst een andere kleur geven: oud Windows blauw (of pyjamablauw) kan echt niet meer.

Ik hou inderdaad van bescheiden distro's wat betreft grootte. Het zelf naar wens inrichten zie ik als een groot voordeel.
ChaletOS lijkt me meer bedoeld voor Linux nieuwkomers. Het (oude) Windows sentiment spat er bij de eerste aanblik vanaf: en dat is ook prima voor die doelgroep.
Maar eerst nog zelf testen om misverstanden te voorkomen.

Een uitstekend gemaakte video over het installeren van deze distro. Rustig muziekje en elke stap wordt behandeld. Mijn complimenten!
Ik dacht even dat je deze video zelf gemaakt had, maar ik denk dat hij van de hand van Linuxhendrik is (zijn naam staat in de video). Of hebben jullie hem samen gemaakt?

Leuk je hier weer tegen te komen, d'anvers!

Hey porrelaar,
Vind het ook leuk om je tegen te komen,had je veel vroeger verwacht.Bedankt voor het compliment ,zal het zeker door vertellen;).
Het is echt samenwerken,mijn aandeel is heel klein.Ik maak de schermopname en hij de rest,kost heel veel tijd hij om die muziek te maken,maar hij doet dat graag.
Maar jij zal wel al meer video's van hem gezien hebben zeker.
Mvg
d'anvers

Maar jij zal wel al meer video's van hem gezien hebben zeker.
Dat klopt. Hij is ook de videoman van PCH, het Belgische computerforum. En dat is een van de forums die ik dagelijks bezoek. Ik lees her en der wat mee in de hoop daar iets van op te steken. En soms weet ik warempel het antwoord op een vraag. Dan ben ik ook niet te beroerd om dat antwoord te geven. ;)

Dat klopt. Hij is ook de videoman van PCH, het Belgische computerforum. En dat is een van de forums die ik dagelijks bezoek. Ik lees her en der wat mee in de hoop daar iets van op te steken. En soms weet ik warempel het antwoord op een vraag. Dan ben ik ook niet te beroerd om dat antwoord te geven. ;)
Bezoek het ook nog veel(ook lang lid geweest)nu terug maar veel zul je niet lezen.
Maar jouw topics lees ik wel zoveel mogelijk,steek daar meestal ook iets van op.
Rest van vragen gaat veel over Win10(heb ik gewist uit mijn bovenste harde schijf).
Mvg
d'anvers

Zo, dat oud Windows blauw is weg.:cool: Zoals gedacht is er ontzettend veel mogelijk om het uiterlijk te veranderen.
In het Whiskermenu heb ik de categorieën links geplaatst. De taakbalk iets lager gemaakt, intelligent hide ingeschakeld en een paar iconen verwijderd.
Verder is de Xfce desktop omgeving weinig veranderd. Ik mis een soort extensions of add-ons voor bijvoorbeeld een internet radio of weer applicatie in de taakbalk.
Het Windows-gedrag van de taakbalk is super.

599dc74575e35-Schermafdruk_2017-08-23_20-15-41.png

Al iets moois van gemaakt:cool:
Great Litle Radio Player al bekeken?Van buiten weet ik niet meer...wat of niet mogelijk is.
Het weer snuffel eens in Application Center wie weet....
Mvg
d'anvers

Lavendel groen - heeft wel wat - maar is toch niet wat ik op mijn scherm wil hebben........

Ik ben overigens op de originele website geweest.
En een review heb ik gelezen.
Gebaseerd op Ubuntu 16.04 LTS - ik zag in de video op de site dat Great Litte Radioplayer schijnbaar standaard meegeleverd wordt.
Maar EvC een beetje kennend zal hij liever zijn keuze gebruiken.

Dat is waar, Abe. Ik ben zwaar verliefd op de Gnome extensions.:heart:
En dat is allemaal gekomen door Zorin OS 12. Helaas heeft die relatie geen stand gehouden.

d'anvers zei:
maar vind het positief dat hij altijd zijn weg zoekt in gelijk wat voor Linux
Dat is de charme van een virtuele machine: daarin mag je fouten maken zoveel je wilt.
Opnieuw beginnen is dan ook geen straf.

Hey buurman,
Heb deze radioplayer gevonden Gradio(het is wel ppa)maar heel simpel in gebruik,neem je onze taal zie je al veel stations.
Zoekfunctie ...is top gewoon naam van station intypen en klaar.
Code:
sudo add-apt-repository ppa:haecker-felix/gradio-daily
Code:
sudo apt update
Code:
sudo apt install gradio

Succes....laat iets weten.
Mvg
d'anvers

Gradio is zeker een leuk alternatief en heb ik eerder getest (dit is maar een distrotest in VMware).
Toch geef ik meer de voorkeur aan simpele applicaties die je vanuit het panel kunt starten: Radio Tray bijvoorbeeld.

In Ubuntu Gnome is het een extension die heel veel lijkt op Radio Tray:
599ed227a5503-Schermafdruk_van_2017-08-24_15-06-29.png

Laatst bewerkt:
Vind Radio Tray ook wel leuk,maar ben toch over gestapt ,naar Gradio op paar systemen.
Leuke functie is ook,als station website heeft,rechtsonder op huisje klikken en je bent op de site,zoeken werkt ook heel goed.
Mvg
d'anvers

Terug
Bovenaan Onderaan