Cent OS

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 15
  • Weergaven 1232

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.049
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM Free & Eset Online
FW
Windows Firewall
Is er iemand die al Cent OS gebruikt / gebruikt heeft?

Cent OS is een Linux distro voor servers . Naar mijn weten is er geen desktop versie .

Op 10 januari 2018 was er op google iemand heel gelukkig met Cent Os als desktop versie, dus het schijnt te bestaan.

Cent OS is helemaal aan te passen naar een stabiele desktop.
Dat is niet het probleem - dat heb ik al allemaal gevonden.
Het gaat mij erom of iemand het systeem kent en gebruikt / gebruikt heeft op redelijk moderne hardware.

Deze gelukkige man is lid van een forum, deelt op 12 januari 2018 mee, dat hij gaat upgraden naar Cent OS 7.4 en komt heel blij over.

Geef de link maar.

LinuxQuestions.org > Forums > Linux Forums > Linux - Desktop Anyone use CentOS as desktop distribution?

Ja, dat is het hem nu juist. ik heb eigenlijk een deel van het forum met vraag en al gekopieerd en ik weet niet of dat mag. Zo niet, dan moet je het maar snel verwijderen. En een link, die zag ik niet. Bij scrollen is het het 2e antwoord en even daarna hetzelfde lid, met nog aanvullingen.

Hs Swake, je snapt het al: mijn ogen worden groot: waar gaat het over!
Nee, ik kan heel goed met mister Google over weg, maar verder....... Maar ook met jou toch?:cool:

Wat begrijpelijker uitleg voor leken .
CentOS als zakelijke desktop, hoe bevalt dat?

Ubuntu is ook beschikbaar in een server editie en na installatie heb je een volledig kale omgeving . Een volledig zwart scherm zonder bureaublad .
CentOS ziet er na installatie wat minder saai uit dan Ubuntu server .

Kijk, dat begrijp ik zelfs! Het wordt tijd dat ik maar eens iets ga lezen over dit alles.

Wat begrijpelijker uitleg voor leken .
CentOS als zakelijke desktop, hoe bevalt dat?

Ubuntu is ook beschikbaar in een server editie en na installatie heb je een volledig kale omgeving . Een volledig zwart scherm zonder bureaublad .
CentOS ziet er na installatie wat minder saai uit dan Ubuntu server .

Leuk CentOS artikel - is al wel al vijf jaar oud , maar de essenties van het waarom CentOS worden heel duidelijk gemaakt.

Stabiliteit staat voorop en toch goed productief kunnen zijn met CentOS als desktop.

Cent OS 7 Review - Linux Distro Reviews

Ik denk morgenmiddag te kunnen gaan experimenteren.

Terug
Bovenaan Onderaan