Cadeautje van Auslogics gehad

HansGU

PCS Lid
Beste lezer(s), in mijn mailbox rolde vandaag een cadeautje van Auslogics. Ik kon gratis een code ophalen voor hun back-up programma BitReplica.
Hebzuchtig als ik ben heb ik die code opgehaald en het programma geinstalleerd. Het programma viel me wat tegen want er kon geen systeem image worden gemaakt maar tot mijn verrassing draaide de back-up nog voordat ik het wist.

Ik was niet echt tevreden over dat tooltje en heb het daarom door Windows Ad en Remove laten verwijderen (dacht ik). Dit leek het geval te zijn maar tot mijn onplezierige verrassing was er op mijn E: partitie waarop al mijn privé data staat nog een tamelijk grote back-up map van BitReplica blijven staan. Het probleem is nu dat deze zich niet laat verwijderen. Ik ben de eigenaar van deze computer maar heb kennelijk onvoldoende rechten om de map E:\BitReplica folder\My Profile SIMPLE\ te verwijderen.

Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik heb al wat zitten rommelen maar kom er echt niet uit! Kan iemannd me s.v.p. helpen?

We gaan kijken of we het probleem kunnen klaren!

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!

Start FRST.exe opnieuw en doe de twee stappen na elkaar:

Stap 1.
Kopieer en plak de volgende tekst in het vak "Search": BitReplica
Nota bene: plak het precies zoals het nu staat!

Klik daarna op Search Files.
Een Search.txt log wordt opgeslagen op dezelfde plaats waar FRST is opgeslagen plaats dat als bijlage.

Stap 2.
Kopieer en plak de volgende tekst in het vak "Search": BitReplica
Nota bene: plak het precies zoals het nu staat!

Klik daarna op Search Registry.
Een Registry.txt log wordt opgeslagen op dezelfde plaats waar FRST is opgeslagen plaats dat als bijlage.

Ja... "Search":BitReplica

Ik zie nu dat er in die folder 3 andere folders zitten (door dat programma gedaan) namelijk:
Firefox Program Folder
Google Chrome Program Folder
Internet Explorer Folder

Die zaten bij mij normaal op de C: partitie

Abe, wanneer ik die map wil verwijderen dan geeft Windows aan dat ik niet gemachtigd ben en dan geeft het programma wel de naam die mij toestemming moet verlenen. Maar, dat ben ik zelf nota bene (tenminste DESKTOP gevolgd door een nummer en een backslash gevolgd door mijn naam

Hoe kom ik hier uit? Het programma overnieuw installeren en dan weer verwijderen, zou dat de oplossing kunnen zijn? Ik ben bang dat ik van de regen in de drup kom. Of zou opstarten in Save mode en dan deleten een optie kunnen zijn?

Download
51f51523a23a0-OTL_Canned_Nieuw.png
OTL.exe

Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
Sluit voordat OTL.exe gaat scannen, eerst alle andere openstaande vensters!

OTL.exe gebruiken:
    • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op OTL.exe.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op OTL.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

• Zet een vinkje bij Scan All Users, LOP Check en bij PURITY Check.
  • Kopieer onderstaande in de Code-kader staande tekst en plak deze in het kader onder
    4f9111a6d2a6c-OTL-2.png

Code:
    services.*
    explorer.exe
    svchost.exe
    netsvcs
    msconfig
    PRC - Processes
    %systemroot%\*. /mp /s
    %systemroot%\system32\*.dll /lockedfiles
    %systemroot%\Tasks\*.job /lockedfiles
    %systemroot%\system32\drivers\*.sys /lockedfiles
    %systemroot%\System32\config\*.sav
    %systemroot%\system32\drivers\*.sys /90
    %PROGRAMFILES%\*
    CREATERESTOREPOINT
  • Klik vervolgens op de knop
    50cd93c69be5b-OTL_-_Run_Scan_knop.jpg
    .
  • Verander verder geen andere instellingen in OTL, alleen tenzij ik hiervoor specifiek instructies geef.
  • De scan zal niet heel erg lang duren.
    • Er zullen twee Kladblok-vensters geopend worden wanneer de scan klaar is: OTL.Txt en Extras.txt.
    • Kopieer vervolgens de inhoud van zowel OTL.txt alsmede Extras.txt en plak die gegevens in je volgende bericht.

In geval de inhoud van een van de logs of van beide logs te groot is om te posten kijk dan hier: Info - Bijlage toevoegen aan een bericht.

Geen BitReplica te vinden in het log.

Geef de exacte lokatie en de volledige namenreeks van het back-upbestand.

E:\BitReplica Folder\My Profile SIMPLE → Hieronder liggen de volgende 3 Program Files:

E:\BitReplica Folder\My Profile SIMPLE\Firefox Program Folder
E:\BitReplica Folder\My Profile SIMPLE\Google Chrome Program Folder
E:\BitReplica Folder\My Profile SIMPLE\Internet Explorer Program Folder

De inhoud van Firefox Program Folder is gelijk aan die op C:
De inhoud van Internet Explorer Program Folder is óók gelijk aan die op C:

Echter: De inhoud van Google Chrome Program Folder is niet meer op C: te vinden, WEL zijn op C: nog Google bestanden aanwezig die noodzakelijk zijn voor Google Drive (die op dit moment goed draait.

Is dit voldoende informatie?

O ja! In C:\Program Data \Auslogics
zijn wel 2 mappen: BitReplica en Disk Defrag

In BitReplica slechts het serialnummer log

Sluit voordat
51f51523a23a0-OTL_Canned_Nieuw.png
OTL de fix gaat doen, eerst alle andere openstaande vensters!

• Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op OTL.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op OTL.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
    [*]Kopieer onderstaande in de Code-kader staande tekst en plak deze in het venster onder
    4f9111a6d2a6c-OTL-2.png

Code:
:OTL 
E:\BitReplica Folder
C:\Program Data \Auslogics\BitReplica
:Services

:Reg

:Files
ipconfig /flushdns /c

:Commands
[purity]
[emptytemp]
[emptyjava]
[emptyflash]
[createrestorepoint]
[reboot]

• Klik daarna bovenaan op
    4f911cee9da59-OTL-4.png
  • Laat het programma ongestoord zijn werk doen.
  • OTL zal na de scan melden dat de PC opnieuw opgestart gaat worden. Sta dat dus toe.
  • Klik op OK
  • Na het opnieuw opstarten wordt enkel een nieuw log geopend.
  • Post via kopiëren en plakken de inhoud van dat OTL-scanlog.

Hallo Abe, er is iets vreemds gebeurt. Ik heb precies gedaan wat je opgeschreven had, maar het resultaat daarvan is dat er op E:\ een map OTL\moved files genaamd is bijgekomen, maar de E:\BitReplica Folder staat er nog net zo als daarstraks.

Hieronder het log bestand dat ik uit de desbetreffende OTL map gehaald heb. O ja, op mijn bureaublad is er wel een desktop.ini bestand bijgekomen met daarin de tekst:
[.ShellClassInfo]
LocalizedResourceName=@%SystemRoot%\system32\shell32.dll,-21769
IconResource=%SystemRoot%\system32\imageres.dll,-183

Wat ging er mis?

Terug
Bovenaan Onderaan