- Lid geworden
- 2 aug 2016
- Berichten
- 36.348
- Waarderingsscore
- 7.049
- Punten
- 113
- OS
- Windows 11 Professional
- AV
- Microsoft Defender, MBAM Free & Eset Online
- FW
- Windows Firewall
Byton een start-up.
Het hoofdkantoor in Nanjing, een ontwerpstudio in München, een ontwikkelingsafdeling in Silicon Valley en een hele hoop BMW-afvalligen - dat is de mix waarmee de Future Mobility Company de wereld van elektromobiliteit wil opschudden - de omstandigheden zijn niet slecht.
Achter Byton staat de voormalige BMW-ontwikkelingsmanager Carsten Breitfeld, die verantwoordelijk was voor de hybride BMW i8 bij de autofabrikant in München. De belangrijkste investeerder van Byton is een Chinese holding en de meeste locaties staan ook in Azië.
De nieuwe elektrische auto heeft opvallende parallellen met de BMW i8: in plaats van twee klassieke buitenspiegels zijn er aan beide kanten camera's die het beeld naar het dashboard overbrengen. In 2016 introduceerde BMW dit op de i8 op de CES in Las Vegas. Dit zou de auto aerodynamischer moeten maken, zegt de fabrikant.
In sommige landen kunnen er echter problemen zijn met de goedkeuring. Omdat in de meeste staten buitenspiegels (nog steeds) verplicht zijn. In sommige landen, waaronder Japan, kunnen auto's nu echter worden geregistreerd met een camera in plaats van met een buitenspiegel.
Volautomatische Byton SUV met 520 kilometer bereik
De Byton komt in 2019 met een sterke achterwielaandrijving (400 Nm) en vierwielaandrijving met 710 Nm koppel - zoveel kracht is zeldzaam. Ter vergelijking: de Model 3 van Tesla brengt een maximum van 330 Nm koppel op de weg.
De batterij van de Byton heeft een modulaire structuur: in de basisversie heeft de lithium-ionbatterij een bereik van 400 kilometer, met een grotere batterij is theoretisch tot 520 kilometer (NEDC) mogelijk. Zo is de Byton een van elektrische auto's met de langste reikwijdte. In het dagelijks leven moet het bereik zoals bij alle elektronische auto's echter een flink stuk lager liggen - we schatten ongeveer 350 kilometer. Omgerekend 37.000 euro moet de Byton met de grootste batterij gaan kosten.
De elektrische auto van de toekomst komt in 2019
Verschillende camera's, ultrasone sensoren en laserscanners maken automatisch rijden mogelijk tot niveau 4 - dus de elektrische auto heeft theoretisch geen extra bestuurders nodig. Totdat autonoom rijden in Europa is toegestaan, kan men ook vertrouwen op de gebruikelijke rijhulpsystemen, zoals de rijstrookverkeerswaarschuwing.
Anders heeft Byton alles geïnstalleerd wat technisch mogelijk is: de deuren kunnen worden ontgrendeld via gezichtsherkenning en worden geopend via een aanraaksensor. Waar eens een dashboard was, is nu een breedbeeldscherm van 1,25 meter (!) geïnstalleerd. Het toont verschillende camera's en kan in drie verschillende schermen worden verdeeld, zoals een gesplitst scherm. De helderheid en achtergrond van het display worden automatisch aangepast aan de lichtomstandigheden.
De twee voorstoelen van de Byton kunnen tot 12 graden worden gedraaid en geven dan ook een vrij uitzicht op het grote display voor passagiers op de achterbank. Ze hebben ook hun eigen displays voor hen en kunnen het entertainmentprogramma gebruiken.
Byton elektrische auto heeft Alexa aan boord
De bestuurder kan het grote display bedienen met gebaren en spraakopdrachten. Andere assistenten kunnen worden toegevoegd, bijvoorbeeld Amazon Alexa. Op het stuurwiel is een extra 8-inch display geïntegreerd, dat de bestuurder algemene informatie zoals snelheid of navigatiepijlen toont.
In een open cloud worden online profielen ook vastgelegd en opgeslagen door de passagiers. Zo herkent een gezichtsherkenning wanneer dezelfde passagier weer in de auto zitten en het gebruikersprofiel oproept. De SUV zou 5G-compatibel zijn en surfen met maximaal 10 Gbps toestaan (!) Zodra de netten van de toekomst het aankunnen..
Vanaf 2019 wil Byton zijn SUV in China in series verkopen, een jaar later in de VS en in Europa. Een limousine en een busje moeten volgen.
Het hoofdkantoor in Nanjing, een ontwerpstudio in München, een ontwikkelingsafdeling in Silicon Valley en een hele hoop BMW-afvalligen - dat is de mix waarmee de Future Mobility Company de wereld van elektromobiliteit wil opschudden - de omstandigheden zijn niet slecht.
Achter Byton staat de voormalige BMW-ontwikkelingsmanager Carsten Breitfeld, die verantwoordelijk was voor de hybride BMW i8 bij de autofabrikant in München. De belangrijkste investeerder van Byton is een Chinese holding en de meeste locaties staan ook in Azië.
De nieuwe elektrische auto heeft opvallende parallellen met de BMW i8: in plaats van twee klassieke buitenspiegels zijn er aan beide kanten camera's die het beeld naar het dashboard overbrengen. In 2016 introduceerde BMW dit op de i8 op de CES in Las Vegas. Dit zou de auto aerodynamischer moeten maken, zegt de fabrikant.
In sommige landen kunnen er echter problemen zijn met de goedkeuring. Omdat in de meeste staten buitenspiegels (nog steeds) verplicht zijn. In sommige landen, waaronder Japan, kunnen auto's nu echter worden geregistreerd met een camera in plaats van met een buitenspiegel.
Volautomatische Byton SUV met 520 kilometer bereik
De Byton komt in 2019 met een sterke achterwielaandrijving (400 Nm) en vierwielaandrijving met 710 Nm koppel - zoveel kracht is zeldzaam. Ter vergelijking: de Model 3 van Tesla brengt een maximum van 330 Nm koppel op de weg.
De batterij van de Byton heeft een modulaire structuur: in de basisversie heeft de lithium-ionbatterij een bereik van 400 kilometer, met een grotere batterij is theoretisch tot 520 kilometer (NEDC) mogelijk. Zo is de Byton een van elektrische auto's met de langste reikwijdte. In het dagelijks leven moet het bereik zoals bij alle elektronische auto's echter een flink stuk lager liggen - we schatten ongeveer 350 kilometer. Omgerekend 37.000 euro moet de Byton met de grootste batterij gaan kosten.
De elektrische auto van de toekomst komt in 2019
Verschillende camera's, ultrasone sensoren en laserscanners maken automatisch rijden mogelijk tot niveau 4 - dus de elektrische auto heeft theoretisch geen extra bestuurders nodig. Totdat autonoom rijden in Europa is toegestaan, kan men ook vertrouwen op de gebruikelijke rijhulpsystemen, zoals de rijstrookverkeerswaarschuwing.
Anders heeft Byton alles geïnstalleerd wat technisch mogelijk is: de deuren kunnen worden ontgrendeld via gezichtsherkenning en worden geopend via een aanraaksensor. Waar eens een dashboard was, is nu een breedbeeldscherm van 1,25 meter (!) geïnstalleerd. Het toont verschillende camera's en kan in drie verschillende schermen worden verdeeld, zoals een gesplitst scherm. De helderheid en achtergrond van het display worden automatisch aangepast aan de lichtomstandigheden.
De twee voorstoelen van de Byton kunnen tot 12 graden worden gedraaid en geven dan ook een vrij uitzicht op het grote display voor passagiers op de achterbank. Ze hebben ook hun eigen displays voor hen en kunnen het entertainmentprogramma gebruiken.
Byton elektrische auto heeft Alexa aan boord
De bestuurder kan het grote display bedienen met gebaren en spraakopdrachten. Andere assistenten kunnen worden toegevoegd, bijvoorbeeld Amazon Alexa. Op het stuurwiel is een extra 8-inch display geïntegreerd, dat de bestuurder algemene informatie zoals snelheid of navigatiepijlen toont.
In een open cloud worden online profielen ook vastgelegd en opgeslagen door de passagiers. Zo herkent een gezichtsherkenning wanneer dezelfde passagier weer in de auto zitten en het gebruikersprofiel oproept. De SUV zou 5G-compatibel zijn en surfen met maximaal 10 Gbps toestaan (!) Zodra de netten van de toekomst het aankunnen..
Vanaf 2019 wil Byton zijn SUV in China in series verkopen, een jaar later in de VS en in Europa. Een limousine en een busje moeten volgen.