• Hallo en welkom op Piepcomp Support (PCS).

We hebben experts op alle gebieden, inclusief Malware Removal, crash fixing en BSOD's, Microsoft Windows, computer DIY en PC hardware,
    netwerken, gaming, tablets en smartphones, algemene en specifieke software ondersteuning en nog veel meer.

Waarom klik je niet hier om je aan te melden en te beginnen met het genieten van geweldige GRATIS technische ondersteuning.

Probleem bureablad gehusseld na opstart

Najsnarf

Gewaarderd
Al enige tijd gebruik ik "desktop ok" om pictogrammen op bureaublad te plaatsen naar mijn wens. (voorheen had ik een ander heel handig progje, dat met R-klik op prullemand gebruikt kon worden. Nu komen de pictogrammen bij starten steeds weer op een andere plaats, en moet ik ze met die desktop-ok weer terugzetten. Iemand een idee, of wellicht een ander progje?

Roxmarie

Enthousiast
Bekend gezicht
OS
Windows 10 home
AV
Kaspersky Security Cloud
FW
Windows beveiliging
Ik gebruik de standaard windows. En ze staan elke keer goed, en ik back-up het bureaublad nu mee als ik een bestandsbackup (handmatig) maak.
Zodat ik dezelfde snelkoppelingen heb als ervoor. Kijk eens of dit zo staat bij jou, maar ik neem aan dat het programma wat jij gebruikt wellicht ook zo'n optie heeft.

Aha ik heb wat gevonden. Controleer het onderste plaatje

Najsnarf

Gewaarderd
Inmiddels dat vinkje bij "uitlijnen op raster" ook ingesteld. Daarna de pc opnieuw opgestart, maar het gehussel blééf. Wel heb ik desktopok instelling ververst, en ik wacht maar af. Er zijn vervelendere dingen, ook met je pc. Hartelijk dank.

Black Tiger

Senior
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Waarom gebruiken jullie daar een programma voor? Ik zet mijn pictogrammen waar ik wil op mijn bureaublad en staan toch mooi uitgelijnd.
Wat mis ik dan in vergelijking met dat programma?

Roxmarie

Enthousiast
Bekend gezicht
OS
Windows 10 home
AV
Kaspersky Security Cloud
FW
Windows beveiliging
Ik gebruik geen ander programma @Black Tiger zoals reeds aangegeven in mijn eerste reactie.

Veng

Gevestigd lid
Bekend gezicht
OS
Windows 10
AV
Kaspersky free en Malwarebytes Premium
FW
Windows
" Nu komen de pictogrammen bij starten steeds weer op een andere plaats "
Mss helpt het als je de IconCache eens opnieuw laat opbouwen (=de oude compleet verwijderen, dan maakt Windows zelf weer een nieuwe aan)

Najsnarf

Gewaarderd
En nu staan de pictogrammen na een herstart wèl op de plek waar ze eerder door mij gezet zijn. Misschien toch dat vinkje van Roxmarie (trouwens: wie van jullie beiden ìs Roxmarie in het forum, aangezien jullie altijd samen op de foto staan zoals je bureablad

Roxmarie

Enthousiast
Bekend gezicht
OS
Windows 10 home
AV
Kaspersky Security Cloud
FW
Windows beveiliging
Offtopic: :) :) :) mijn profielfoto is Roxette het zijn Marie en Per, zelf schitter ik door afwezigheid.

Fijn dat het gelukt is.

Najsnarf

Gewaarderd
(alweer) vreemd is dat voorheen het afsluiten van de pc "eindeloos"duurde (2 minuten of zo) en nu weer vlot gaat., en opstarten ¾ minuut nu.

Bovenaan Onderaan