Bluetooth

• Onderwerp starter Onderwerp starter theplayer
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 34
  • Weergaven 1250

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
Waarderingsscore
375
Punten
83
OS
Win10
AV
Bitdefender
Ik heb een stel opgeladen draadloze oortjes. Mijn bluetooth in de pc staat aan en kan gedecteerd worden als DESKTOP-F7...enz. Het laadstation AC820 en de oortjes zijn beide gekoppeld. Desktop-F7...enz. is Niet verbonden (!) Een muziekbestand (MP3) geeft geen geluid. Wat ontbreekt hier?

Volgens heeft jou pc daar moeite mee?

Zie

Mijn laptop heeft ook bluetooth maar die zag mijn mooie Sony xm4000 niet, maar dankzij youtube is het me toch gelukt.

Iets met de koppeling toets op de hoofdtelefoon langer indrukken. Ik zou het na moeten kijken wat de truck was.

Maar welk merk oortjes, type etc heb je, pc Windows 10?

Handig om te vermelden.

Ik heb een set Dopes, met een wireless laadstation

Laatst bewerkt:
Moet je dan rechtsonder in de taakbalk op geluid klikken en wijzigen naar Bluetooth?

Ah gevonden.

Geschikt voor iOS & Android

De Eardopes B6 Pro werken met een iOS of een Android-telefoon. Je kunt de bluetooth oordopjes ook met je laptop met toereikende bluetoothverbinding verbinden. Ook de nieuwere tv's kunnen verbinding maken met de oordopjes. Je kunt het volume aanpassen met de touchbediening.

Ik denk dat hier de schoen wringt.

En het is dus dezelfde vraag als je in maart gesteld hebt, en toen niet is opgelost.

Voor mijn Sony op de laptop, was dit de oplossing.

Mogelijk werkt zoiets ook met jouw dopjes.

Onderstaande is een algemene video over oordopjes of hoofdtelefoon die niet gevonden wordt in Windows.

B6 resetten

Ik heb een set Dopes, met een wireless laadstation
Ik maak dus de fout dat ik denk dat dit soort oordopjes niet geschikt is voor een pc met bluetooth. Is dat juist? Dan moet ik dus een bedrade koptelefoon (blijven) gebruiken?

Ik maak dus de fout dat ik denk dat dit soort oordopjes niet geschikt is voor een pc met bluetooth. Is dat juist?
Dat is inderdaad een fout. Ze moeten wel geschikt zijn voor een PC met Bluetooth. Ze werken immers ook met een laptop en zelfs met een TV met bluetooth, hetgeen dus aangeeft dat ze niet beperkt zijn tot iOS of Android.

Zo te zien aan je tweede screenshot zijn ze ook gekoppeld, net als je AC820. Dat zijn speakers als ik het goed zie.

Ik denk persoonlijk dat hier niets ontbreekt, maar dat het een kwestie van schakelen is naar de gewenste geluidsuitvoer.
Dus wat @ArtstudioG al schreef eigenlijk. Alleen is het dan de vraag of dat voldoende is. Er zitten namelijk ook die AC820 luidsprekers mee verbonden dus het zou kunnen dat je via de geluidsinstellingen de keuze moet maken voor de oordopjes of de luidsprekers. Geen idee of ze tegelijk kunnen afspelen via Bluetooth.

Een computer kan verbinding maken met meerdere bluetooth apparaten tegelijk. Op voorwaarde dat de apparaten en de bluetooth hardware en software van de computer deze functionaliteit ondersteunen. Normale oordopjes of koptelefoons, kun je alleen verbinden met 1 apparaat tegelijkertijd. In de handleiding zie ik niet staan dat de Eardopes B6 Pro multipoint oordopjes zijn. Die kun je verbinden met 2 of meer apparaten. De aanwijzing van Black Tiger zou ik dus opvolgen, 1 apparaat gebruiken.

Hana, Black Tiger en Jean Paul, Dank jullie voor jullie reactie en uitleg. Ik weet en ervaar nu dat het verbinden met een pc niet mogelijk is. Dus terug naar de bedrade koptelefoon...

Laat ik even bij het begin beginnen. Er is bij Bluetooth een verschil tussen gekoppeld en verbinding.

Gekoppeld, zoals in de afbeelding hierboven van Theplayer zelf, betekend dat beide apparaten elkaar kennen. Het betekent niet dat er een actieve verbinding is, maar dat het apparaat ooit eens een actieve verbinding heeft gehad.

Daarvoor staat er op dat scherm ook een knopje "verbinden".

Doe de oordopjes in de houder en sluit deze. Wacht een paar seconden en klik dan op de verbinden knop in het bluetooth scherm achter de eardopes. Open houder en haal de oordopjes eruit.

Als het goed is zijn ze dan niet langer gekoppeld, maar verbonden, voor geluid en microfoon.

Dan zouden ze moeten werken. Er is geen enkele reden te bedenken waarom deze oordopjes niet op een pc met bluetooth gebruikt kunnen worden.

Het is heel kort gelukt om Verbonden te krijgen, maar geen geluid. Daarna krijg ik continu deze melding:

Laatst bewerkt:
Zijn ze hiervoor gebruikt op een ander apparaat, Bijvoorbeeld een telefoon?

Zet dan die telefoon eens uit en probeer het opnieuw.

Nee, hoor. Ik heb ze al erg lang in mijn bureaula liggen maar nog nooit gebruikt. Die koptelefoon van me drukt echter zwaar en daarom dacht ik aan die B6 Eardopes. Maar het schijnt niet makkelijk te zijn of wellicht onmogelijk voor de pc...

Begrijpelijk, maar geef eens antwoord op de vraag.
Jij hebt bluetooth V5.0, bluetooth V5.0 is compatibel met oudere versies, zoals bluetooth 4.2 en 4.0.
Gebruik 1 apparaat, alleen jou B6 Eardopes, zet je telefoon uit en probeer het opnieuw.
Als het geen geluid geeft probeer dan lang op de touch bediening te drukken tot hij aangaat.
Zoek op jou PC welke bluetooth versie je hebt, dan weet je zeker of het op jou PC zou moeten werken of niet.
Het zou gewoon moeten werken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar ze zijn wel gekoppeld. Gaan ze ook niet over op verbinding als je ze als standaard uitvoer selecteert bij de geluidsinstellingen?
Anders eens inderdaad contact opnemen met de verkoper, want een laptop is hetzelfde als een pc wat dat betreft. Als ze met een laptop moeten kunnen werken, moeten ze ook met een pc kunnen werken.

Begrijpelijk, maar geef eens antwoord op de vraag.
Jij hebt bluetooth V5.0, bluetooth V5.0 is compatibel met oudere versies, zoals bluetooth 4.2 en 4.0.
Gebruik 1 apparaat, alleen jou B6 Eardopes, zet je telefoon uit en probeer het opnieuw.
Als het geen geluid geeft probeer dan lang op de touch bediening te drukken tot hij aangaat.
Zoek op jou PC welke bluetooth versie je hebt, dan weet je zeker of het op jou PC zou moeten werken of niet.
Hallo Jean Paul,
Allereerst vind ik het knap van je dat je weet dat ik versie 5.0. heb. Ik heb alles van Buetooth bekeken: Instellingen, pijltjes uitklappen, programmabeheer, apparaten. details, systeemvak enz. maar zie nergens versie 5.0 staan. Hoe kun jij dat dan weten als ik jou dat nooit verteld heb...?
Wél zie ik bij al ie onderdelen die Eardopes staan. Maar ze doen niets, na (lang)drukken op de groene knop. Wel hoor ik dan een kort "tingel"deuntje, een piepje maar verder niets bij afspelen van een mp3.

Enigma147, ik heb die Ear Dopes al een paar jaar in mijn bureau liggen, nog nooit gebruikt (onbekendheid) dus ik weet echt niet meer waar en wanneer ik ze ergens gekocht of besteld heb.

Handleidingen zijn te vinden op internet en Hana heeft in bericht #8 de gebruiksaanwijzing geplaatst waarin staat dat jij bluetooth V5.0 hebt.
In bericht 12# staat de naam van het apparaat volledig vermeld, en als het herkent wordt dan zou het moeten werken.
Heb je al opgezocht welke bluetooth versie jou PC hebt? Graag vermelden.
Inplaats van gekoppeld moet hij verbonden aangeven, daar was ik ook even niet opgekomen maar dan pas werkt het.
Contact opnemen met de verkoper/importeur/fabrikant is een goed idee en leg het ze voor.
Als je niet meer weet waar je ze hebt gekocht, ga dan naar de fabrikant van de Eardopes Pro 6 en vraag het daar?

Handleidingen zijn te vinden op internet en Hana heeft in bericht #8 de gebruiksaanwijzing geplaatst waarin staat dat jij bluetooth V5.0 hebt.
In bericht 12# staat de naam van het apparaat volledig vermeld, en als het herkent wordt dan zou het moeten werken.
Heb je al opgezocht welke bluetooth versie jou PC hebt? Graag vermelden.
Inplaats van gekoppeld moet hij verbonden aangeven, daar was ik ook even niet opgekomen maar dan pas werkt het.
Contact opnemen met de verkoper/importeur/fabrikant is een goed idee en leg het ze voor.
Als je niet meer weet waar je ze hebt gekocht, ga dan naar de fabrikant van de Eardopes Pro 6 en vraag het daar?
In die gebruiksaanwijzing staat bij Specificaties: Bluetooth versie: V5.0 Maar specificaties zijn niet hetzelfde als mijn pc! Die kan best een heel andere Bluetooth versie hebben . Zoals ik in # 18 al aangegeven heb: Waar staat die versie dan?

Terug
Bovenaan Onderaan