Gekocht Bluesound soundbar

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Waarderingsscore
114
Punten
43
Hoi, interessant en zéér actueel onderwerp voor mij. Ik sta namelijk op het punt een soundbar + 2 surround speakertjes + een subwoofer te gaan kopen. Heb je luisterstesten gedaan? Ik overweeg namelijk de Sonos of de Bose 700 maar ben er nog niet helemaal uit.

Edwin

Junior lid
Lid geworden
11 jul 2019
Waarderingsscore
39
Punten
18
Leeftijd
51
Website
sjedbb.com
Ik heb een wat luister testen gedaan maar niet met Sonos. Heb georiënteerd en laten adviseren bij Klubben.
Bose heb ik ook gehoord maar Bluesound gaf voor mij persoonlijk het beste resultaat.
Geen van alle klinkt slecht maar je moet nou eenmaal een keuze maken. Een voordeel was ook dat de sub klein is "draadloos" en je kan hem ophangen. Ik ben geen audiofiel maar een beetje fatsoenlijk geluid vind ik wel belangrijk.
Er zijn ook nog wat nadelen aan Bluesound je kan tot op heden nog geen meerdere speaker groepen aanmaken dat kan bij Sonos wel, voorbeeld als je tv wil kijken met dolby dan maak je een dolby groep en wil je vervolgens muziek luisteren dan ungroep je alles en maak je een soundbar+stereo groep aan en dat is niet handig. Volgens het Bluesound forum wordt dit wel tzt toegevoegd.

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Waarderingsscore
114
Punten
43
OK, helder, bedankt.

Ander nadeeltje van Sonos is het gemis aan een HDMI poort. (HDMI heeft meer mogelijkheden dan een optische verbinding) Ik denk dat ik voor de Bose 700 set ga (soundbar, 2 kleine rearspeakers en de subwoofer)/

Edwin

Junior lid
Lid geworden
11 jul 2019
Waarderingsscore
39
Punten
18
Leeftijd
51
Website
sjedbb.com
OK, helder, bedankt.

Ander nadeeltje van Sonos is het gemis aan een HDMI poort. (HDMI heeft meer mogelijkheden dan een optische verbinding) Ik denk dat ik voor de Bose 700 set ga (soundbar, 2 kleine rearspeakers en de subwoofer)/
Bluesound heeft hdmi/arc.
Succes met de keuze.

Edwin

Junior lid
Lid geworden
11 jul 2019
Waarderingsscore
39
Punten
18
Leeftijd
51
Website
sjedbb.com
Heb jij goede ervaring met toslink en zo ja welke kabel er is ook zoveel keuze.

Roxmarie

Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Waarderingsscore
385
Punten
63
Is hk, Herman Kardon? Die ik altijd gekscherend herman pardon noem.

gouwepeer

Vaak hier
Lid geworden
4 okt 2016
Waarderingsscore
171
Punten
43
Leeftijd
43
Website
www.gouwepeer.nl
HK is Harman/Kardon (met zo'n schuine streep tussen beide namen) en was ooit een premium merk van Harman International Industries (waar ook de merken JBL, AKG, AMX, Becker, Crown, Infinity, Lexicon, dbx, DigiTech, Mark Levinson, Martin, Revel, Soundcraft, Studer, Arcam en BBS Audio onder vallen). Sinds de productie van de budget modellen is het merk geliefd geworden bij het grote publiek. Sinds 2016 is Samsung de eigenaar van Harman.
Bij de budgetmodellen past de naam Harman/Karton beter ?
De oude "Made in the USA" modellen stonden ook bekend om hun kwaliteit en levensduur, de latere "Made in China" modellen kregen nogal eens elektronische mankementen (brakke hdmi aansluitingen als veelvoorkomend probleem). Om die reden ben ik overgestapt naar Denon. Ik ben daarvoor wel tussen de Marantz, Denon en Yahama aan het twijfelen geweest. Onkyo en Pioneer blijf ik persoonlijk ook liever van af.

macguy

Apple freak
Lid geworden
3 sep 2017
Waarderingsscore
475
Punten
83
Leeftijd
22
Ik vind de HK soundsticks II echte Nice mijn droom speakerset helaas geen plaats

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Waarderingsscore
114
Punten
43
Heb jij goede ervaring met toslink en zo ja welke kabel er is ook zoveel keuze.
Ik heb tot vandaag gebruik gemaakt van een toslink met mijn Samsung homecinemasysteem. Ik ben echter nooit écht tevreden geweest over de geluidskwaliteit, ondanks het feit dat het systeempje bestond uit een soundbar, 2 frontspeakers, 2 rearspeakers en een subwoofer (alle van Samsung) Ik kan alleen niet aangeven of mijn matige geluidsbeleving kwam door de relatieve goedkope aanschafprijs van het setje (rond de € 600,--) of dat het kwam door de optische verbinding. De optische kabel was er een van een tientje of 4, dus niet de allergoedkoopste.
Vandaar dat ik nu heb gekozen voor het Bose 700 systeem. Bose 'loopt' al een 'eeuw' of zo mee dus tja, soms moet je een gokje wagen.
Overmorgen verhuis ik en ik denk dat ik zondag de hele handel kan gaan installeren, mits KPN het internet geactiveerd krijgt in mijn nieuwe woning.

Gisteravond besteld en nu alles al binnen, wow, Cool Blue en de Mediamarkt zijn goed bezig geweest............

gouwepeer

Vaak hier
Lid geworden
4 okt 2016
Waarderingsscore
171
Punten
43
Leeftijd
43
Website
www.gouwepeer.nl
Een optische kabel geeft alleen maar een optische signaal door. Dat signaal zal niet gestoord worden door magnetische interferentie. Hierdoor zal er geen kwaliteitsverschil in het geluid op treden door een goedkopere of duurdere optische kabel te nemen.
Bij coaxiale verbindingen kan er wel verschil in geluidskwaliteit ondervonden worden door het gebruik van een goedkopere of duurdere kabel. Maar om dat verschil op te kunnen merken heb je wel apparatuur van hoge kwaliteit nodig (denk hierbij aan receivers van rond de €3000,00 of meer).
De geluidskwaliteit van de alles in 1 home cinema sets zijn meestal niet zo hoog en hierbij worden vaak overdreven vermogens opgegeven. Heel vaak zie je sets van 1200 watt terwijl ze nog geen 100 watt aan voeding gebruiken.

Bovenaan Onderaan