Blijft het bij de Brexit of volgen er straks meer landen?

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
De EU is bezig de landen Polen, Hongarije, Tsjechië en Slowakij wegens "verraad" te beboeten.
Deze vier landen deden niet mee met de verdeling van de vele vluchtelingen in 2015.

De vluchtelingen die overigens in de Baltische staten waren ondergebracht, zijn bijna allemaal naar Duitsland gevlucht - waar de omstandigheden beter zijn.

De vier landen waarom het gaat hebben gewoon geen zin om moslimvluchtelingen op te nemen.
Deels zit dat opgesloten in de Osmaansche overheersing eeuwen geleden van een deel van die landen.
Ook willen ze niet meedoen aan hetgeen de westelijke EU-landen wel doen - deel nemen aan het proces zoals de Nieuwe Wereld Orde het graag ziet - de islamisering van Europa.

Als de boetes hoog worden - zal dat mijn inziens kunnen lijden dat de vier landen mogelijk zelfs gezamenlijk uit de EU stappen.

Nee, dat geloof ik allemaal niet.
Ja, wel dat die landen geen zin hebben om vluchtelingen op te vangen, maar welk land heeft daar nu wel zin in? Het is een kwestie van solidariteit en menselijkheid, niet van zin hebben. Het is wel erg gemakkelijk om je wijze van handelen af te schuiven op een overheersing van eeuwen geleden. Wie weet wat wij nog kunnen met de 80-jarige oorlog.

En niet meedoen aan de islamisering: ach het klinkt goed, maar niemand denkt waarschijnlijk nog dat Europa en daarbij ook de genoemde landen, een bolwerk van niet-islam zullen worden. Het gaat nu eenmaal door elkaar en ieder denkt dat hij de ware en de gemakkelijkste weg bewandelt door zich afzijdig te houden. Totdat het economisch toch wel handig blijkt te zijn! En daarom geloof ik niet dat ze ooit uit de EU zullen stappen, vooral als ze naar dat gemodder in Engeland kijken.

De volgende klap op de vuurpijl komt nu uit Oosterijk.
De Italianen hebben al protest aangetekend bij de Oostenrijkse regering.
De Oostenrijkers hebben namelijk de grensdoorlaten met Italië van grenscontrole voorzien en de regering is zins zelfs soldaten naar de grens te sturen.
Dit alles om te voorkomen dat een deel van de nu bijna honderdduizend zwarte vluchtelingen in Italië noordelijk wil gaan trekken.

Wel ja, en wat verwachten ze nu van ons? Ik wil het gewoon niet meer weten, want daar wordt niets en niemand beter van! Dus ik wacht wel op je volgende topic, hoor Abraham!

Tja, waar is het begonnen en hoe zal het verder gaan?

Na het zien van deze documentaire / fictie wordt het nog moeilijker om een oordeel te vormen (als dat al mogelijk is).

Stranger in Paradise

Het is de grootste naoorlogse waanzin wat zich hier voltrekt. In steeds meer landen om ons heen zie je de gevolgen van deze invasie.
Bovenstaand documentaire moet nog meer op je gevoelens spelen. Er zitten natuurlijk best ook wel goede mensen tussen, die zijn er makkelijk tussen uit te vissen. De rest linea recta terug sturen naar het land, waar ze het eerst binnen gekomen zijn. Ook zonder die invasie, staat europa er al slecht voor. Uit die verstikkende eu, moet de eerste prioriteit zijn!

Het probleem wordt alleen maar groter gemaakt- ook financieel - want weinigen van deze immigranten zullen gaan werken of kunnen werken en de grote rest zal terugvallen op bijstand en deels in de criminaliteit gaan, is mijn vermoeden.
Kijk maar wat er in Duitsland met die miljoen vluchtelingen uit Syrië aan de hand is.
Maar ja, dat is ook allemaal de bedoeling; de Europese belastingbetaler moet uitgekleed worden.

Het stemgedrag van al deze burgers, is zodanig, dat men schijnbaar toestaat, dat ze volledig uitgekleed worden, ook voor de toekomst!
Het is mij een groot raadsel, waarom burgers dit over zich heen laten komen. DE grote massa lijkt volkomen passief te zijn!
Terwijl er voortdurend aan het sociaal stelsel voor het eigen volk wordt gesleuteld, wat grote gevolgen heeft voor hun toekomst, en toch laat men dit gelaten toe! Bizarrrrr!

Bizar is inderdaad het juiste woord.

Wat daar achter zit is voor mij ook een raadsel. Wellicht krijg ik door deze podcast iets meer inzicht.

"Wat is populisme precies, hoe kunnen we de opkomst van populisme verklaren en is populisme wel te rijmen met democratie?"

Bron

Alvorens het te beluisteren, geef ik mijn betekenis van het woord populisme, in mijn eigen simpele bewoording!
Populisme is, de stem van een deel van het volk. Het is te verklaren, doordat steeds meer burgers zich niet meer gehoord voelen, door overheden en andere beleidsmakers. Men wil een andere koers, en brengt dit onder de aandacht, door middel van een partij of ander soorten groeperingen.
En waarom zou het niet te rijmen zijn met de democratie.
Ze hebben er een "vies" woord van gemaakt, de tegenstanders. Het is maar net hoe je het populisme brengt!

Laatst bewerkt:
Ik heb een gedeelte van de podcast beluisterd, maar ik kan er geen touw aan vast knopen. Het wordt zo intellectueel gebracht, simpele ziel als ik, wordt er helemaal draaierig van. Maar zo gaat dat in nederland, zo ingewikkeld praten, dat je er niets van snapt, Maar aan het einde van het verhaal is er geen oplossing, laat staan dat het opgelost is! Er is behoefte aan mensen die de mouwen opstropen, er is geen behoefte aan mensen die de mouwen afvegen omdat er een pluisje opzit.

Maar aan het einde van het verhaal is er geen oplossing, laat staan dat het opgelost is! Er is behoefte aan mensen die de mouwen opstropen, er is geen behoefte aan mensen die de mouwen afvegen omdat er een pluisje opzit.
Oplossingen in die zin zullen er nooit komen, het zal altijd een consensus zijn.
Doen we dat niet dan is de weg naar een dictatuur al gauw gemaakt.

Ik moet die podcast nog beluisteren, want nog geen gelegenheid er voor gehad.
Ik zal daarna dan ook laten weten hoe ik erover denk.

De reactie van Prutser op die Poscast kan ik begrijpen - zo zal het waarschijnlijk meer vergaan.
Het zijn twee academici in gesprek met elkaar.
Ik heb er wel van genoten - het was zonder meer een heel goed gesprek met goede vragen en duidelijke antwoorden.

Mooi vind ik de conclusie - doordat zowel VVD en CDA naar rechts zijn gerukt wat betreft het vraagstuk van de ISLAM, heeft dat Wilders beroofd van zijn platform.
Hij kan daar alleen nog op reageren in de overtreffende trap en dat gaat hem niet zo goed af.

Bizar is inderdaad het juiste woord.

Wat daar achter zit is voor mij ook een raadsel. Wellicht krijg ik door deze podcast iets meer inzicht.

"Wat is populisme precies, hoe kunnen we de opkomst van populisme verklaren en is populisme wel te rijmen met democratie?"

Bron
Ik heb erg mijn best gedaan om de podcast te lezen, maar het is een wirwar van woorden op mijn scherm, waar ik af en toe een zin in herken. Dit leest zo niet lekker!

Je had op het woord Bron moeten klikken, Kate, de andere link, is inderdaad een wirwar aan woorden!

Vreemd dat Google Chrome het als tekst ziet en niet als afspeelbare audio.
Firefox linkt door naar Soundcloud.

Terug
Bovenaan Onderaan