BIOS AS ROCK

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 121
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 45
  • Weergaven 6510
net als vanzelf aangaan, als de stroom er niet af is, en er updates zijn.
Als er updates zijn? Hmmz... Windows updates? Dan lijkt het er of alsof Windows niet echt goed afgesloten is (eerder 'n slaapmode) of dat Windows de WOL functie mag gebruiken om welke reden dan ook.

Ik heb de stroom altijd op de pc en die gaat nooit vanzelf aan. Bij mijn dochter heb ik daarvoor iets in de bios moeten aanpassen.

Kan ook veroorzaakt worden door de Intel® Rapid Start Technology, maar die had ik volgens mij al geadviseerd om uit te schakelen.
En eventueel door de ASRock (c.q. Intel) Smart Connect Utility als deze in Windows geinstalleerd is.

Een tijd geleden alweer heb ik deze langlopende kwestie weten op te lossen. Na een update in mijn dagelijkse machine W11, had deze ook het euvel niet geheel uit te gaan, bij het afsluiten van Windows.

Maar goed de oude machine dus, dit was de oplossing.

Ja waarom lach je nu? Da's waar. Deep sleep geeft aan dat de pc in diepe slaap gaat en dat betekent dus dat ie niet uit gaat.:)
Bij mij in de bios staat ie bij mijn weten standaard uit.

Voor mij lag het niet voor de hand, want ik moest de instelling eerst vinden. En hij heeft vanaf levering in 2016 zo gestaan. Ach na 8 jaar dus de oplossing gevonden!

Geduld is een schone zaak.

Oh ik dacht dat je eerst alle instellingen al bekeken had. Maar maakt niet uit, het is precies zoals je zegt, geduld is een schone zaak.
En beter laat dan nooit!

En wie weet... als er nog iemand eens tegen hetzelfde op loopt, dikke kans dat hij hier dan de oplossing via Google sneller vind op dit forum. :)

Terug
Bovenaan Onderaan