Binnenkort te verwachten XenForo 2.0.6

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 36
  • Weergaven 2089
Status
Niet open voor verdere reacties.

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.050
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM Free & Eset Online
FW
Windows Firewall
We zijn benieuwd. Ik hoop nog altijd op een paar positieve mega veranderingen voor de moderatoren.

Ik denk dat ik jou daar in moet teleurstellen.

Dat zal wel weer ja. Voor moderatoren is het nog altijd niet prettig ingericht. Daarin was de vorige software (van het NCF) beter.

De vorige was voor modedratoren nog kariger - daar kwam uiiteindelijk een grote verandering voor jullie na installatie van Moderator Essentials.

En ik heb al eerder laten weten dat de maker ervan alsnog overstag is om ME uit te brengen voor XenForo 2
Maar dat vraagt tijd, want XenForo 2 is zoveel anders dan XF 1.

Dat begrijp ik allemaal wel. Maar het zijn van die kleine dingen die ik gewoon vervelend vind. Ik bedoel op het NCF kan ik niet eens een volledige ledenlijst oproepen. Dat hoeft toch niet zo heel moeilijk te zijn om erin te bouwen.

Gezien dank.
Versie 2.0.6a

Je zou haast denken dat ze verwachten nog meerdere opvolgende versies uit brengen.

Mogelijk zijn er voor versie 2.0.6 meer dingen gepland, maar vanwege de wet nog niet functioneel.
We gaan het vanzelf zien als er ook nog een b-versie gaat komen ;)

Het gegeven ook dat de datum van 25 mei eigenlijk arbitrair is.
De beoogde gelijkwaardige EU ruimte wat betreft het beschermen van gebruikers privacy is er dan nog niet en dat kan nog even duren ook.
Want niet in alle landen van de EU is de betreffende wet al door het parlement goedgekeurd.

Het goed en volledig vernederlandsen heeft op het test forum nu de hoogste prioriteit.
Zodra dat in orde is, dan wordt dit forum geupdated naar de nieuwe XenForo versie 2.0.6a, die dan volledig voldoet aan eisen die per 25 mei aanstaande als AVG-wet ingaat.

Apropos - is dit alles gedaan - dan verdwijnt het testforum.

Men dunkt dat men hier op de host regelmatige updates zijn? Nogal een geluk dat dit niet is bij phpbb?

Men dunkt dat men hier op de host regelmatige updates zijn? Nogal een geluk dat dit niet is bij phpbb?

Wat bedoel jij nu precies met hetgeen jij schrijft?

En die permissies heb ik, tot mijn frustratie, daar niet.
Welke rechten zou jij als "Moderator" willen hebben dan? (hier op piep)
Je heb deze rechten al hier op Piep:

5afc6db645e5f-Screenshot-2018-5-16_Nieuws_-_Sancties.png

Zou je meer rechten willen hebben dan zou de beheerder een nieuwe groep aan moeten maken want anders krijgen alle moderators meteen die rechten.
En het ligt niet aan het forum software maar aan de beheerder welke rechten hij iemand dan geeft en of hij daar een meerwaarde in ziet.
Zo word naar mijn menig een forum ingedeeld met een "Team" en de beheerder geeft de team leden bepaalde forum rechten.
Team leden zijn maar een hulpje van, en als helper is het makkelijk die rechten omdat je berichten kan aanpassen.
Ik heb "SecurityExpert" onder mijn naam en mij maakt het niet uit welke rechten ik heb als ik maar ingeval van een bericht kan aanpassen.
En jij heb "Moderator" onder je naam en je heb zelf denk ik met de beheerder af gesproken wat jij voor het forum kan betekenen en zo verkrijg jij die rechten lijkt mij.
En verder is het gewoon maar een "Titel" meer of minder niet.

Als SecurityExpert heb je op dit forum dezelfde rechten als moderators.
Het is inderdaad enkel de titel die anders is.

Nee, helaas is dat nog niet rechtgezet.

Een onbekende - geen enkele melding in de logboeken overigens - heeft maanden terug veranderingen in Admin aangebracht.
Het meeste heb ik al kunnen repareren maar dat van de leden nog niet.
Ik ben er mee bezig maar beide fora klaarmaken voor de AVG-wet van 25 mei heeft mijn prioriteit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan