Bijlage Facebook chat

ynna

PCS Lid
Lid geworden
18 september 2017
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
38
Ik zet een bijlage in een Facebook chat. De bijlage is een excel bestand vanaf het bureaublad.
Als ik dan klik op het geplaatste bestand in de bijlage, krijg ik alle excel bestanden te zien op mijn bureaublad en die zijn zelfs te openen. Ff de klant maar geblokkeerd want dit kan natuurlijk niet.
Wat is er niet goed. Heb dit al zo heel vaak gedaan maar dit nog nooit meegemaakt

Hallo en goedemorgen ynna,
ik begin ermee jou te vertellen dat de "fout" niet bij jou ligt.

Waarom gebeurt het dan?
Microsoft heeft vanaf Office 2013 en hoger het openen van via het internet afkomstige office documenten geblokkeerd.
Dit is mijn inziens gedaan omdat in het verleden virus bevattende office documenten door niets vermoedende gebruikers gewoon geopend werden - ook al was de afzender voor die gebruikers onbekend.

Je krijgt bij openen in Outlook 2013 (of hoger) de melding dat er niet genoeg werkgeheugen aanwezig is om het document te kunnen openen.
Heb je het bestand uit Outlook naar een map in de computer gekopieerd en opgeslagen en je probeert dan het het document te openen, krijg je volgende foutmelding:

59e9a687b983d-ynna1.png

Hoe los jij het probleem op:

klik met rechts op het betreffende document en klik op Eigenschappen.
Dan zie een speciale knop - Blokkering opheffen - waar je op gaat klikken om het document te kunnen openen:

59e9a70b5208a-ynna2.png

Klik op de knop OK en daarna is het document zo als vermeld meteen te openen.

Hi Abraham,
Nee zo is het niet gegaan
Ik heb een factuur gemaakt in Excel en die opgeslagen op mijn bureaublad
Vervolgens Facebook geopend en in de chat een bestand toegevoegd, die factuur dus.
Als ik dan op de factuur in het chatvenster klik dan opent deze mijn bureaublad en wat daar opstaat is allemaal te openen, dus ook andere excel bestanden

Voor Excelbestanden geldt hetzelfde als voor Word.

Maar een faktuur in Excel naar een klant sturen - dat doe je toch niet zo, want dat kan dan altijd veranderd worden.
Kies bij opslaan van dat Excelbestand voor Opslaan als en kies dan voor opslaan in PDF.

En dat PDF document is altijd te openen en in de juiste opmaak.

Weet ik maar soms zijn facturen niet officieel ;)
Normaal altijd PDF
Staat trouwens nergens blokkering opheffen ook niet in Word.
Ik heb Office 365

Aha - maar het gaat erom welke Office pakket jouw ontvangers gebruiken.
Indien ook 2013 of hoger dan geldt voor alle bestanden die restrictie die ik heb aangegeven.

Gebruiken ze daarentegen bijv. LibreOffice of OpenOffice - dan is er geen restrictie.

Het staat in haar Facebook, maakt dat iets uit? Op haar telefoon geen Office
Geen idee ook hoe ik het daar weg kan halen want ook al verwijder ik de conversatie dan is dat alleen bij mij denk

Voor smartphones zijn ook Office pakketten gratis te krijgen.

Ik zet een bijlage in een Facebook chat. De bijlage is een excel bestand vanaf het bureaublad.

Waarom vanaf het bureaublad en niet vanuit een beveiligde map ?

Ja heb Office ook op mijn foon maar vanaf het bureaublad omdat er nooit een probleem mee was

Nee geen idee. Heb je wel een idee hoe ik een bestand uit de Facebook chat kan verwijderen zodat het niet meer zichtbaar is aan de andere kant?

Niet ! Het bestand staat al op de server van FB . De persoon met wie jij gechat hebt kan het zelfs met iedereen delen !

Blijven blokkeren dan maar
Jammer maar ik weet nog steeds niet wat er nu precies aan de hand is. Waarom niet 1 bestand geplaatst daar maar mijn bureaublad met andere excel bestanden

Blijven blokkeren dan maar
Jammer maar ik weet nog steeds niet wat er nu precies aan de hand is. Waarom niet 1 bestand geplaatst daar maar mijn bureaublad met andere excel bestanden

Wat bedoel je hiermee ? Heb je nog al excel bestanden gedeelt via FB chat ?
Ik ken zo iemand die zijn verborgen mappen op zijn bureaublad had gedeelt staan .

Nee verder niks mee gedaan alleen 1 excel bestand in de chat gezet en als ik daarop klik dan zie je het scherm waarin de keuze staat om op te slaan op het bureaublad in dit geval. En dan kan zij dus meerdere excel bestanden inzien die daar staan.
Ik kan wel mijn chat verwijderen niet de hare. Zodra ze bij mij is vraag ik haar in te loggen en de chat te verwijderen. Is dat voldoende?

Ik denk dat je dat het beste kan doen.

Oke, thnx. En jullie weer bedankt voor alle antwoorden

Terug
Bovenaan Onderaan