bij klonen toch schijfletter toekennen

Najsnarf

PCS Lid
Af en toe maak ik voor alle zekerheid een nieuwe kloon van de C-schijf naar een kopie waar dus de wat verouderde Windows op staat.. Meestal met Mini Tool Partition Wizard. (die werkt wat ingewikkelder maar bevalt me soms beter dan Aomei, maar dat terzijde). Vreemd is dan dat er dan soms een nieuwe schijfletter aangemaakt moet worden. Mijn vraag is waarom dat (soms) moet.

de hele C-schijf dus
5b5eeeb44b9fe-No.001.jpg

Dat is een Windows 10 installatie . Zal een Windows 10 gebruiker je verder moeten helpen !

Hoi Fransjan, jij kloont en dan is het logisch dat er om een schijfletter gevraagd wordt.
Waarom als kloon willen opslaan als het ook als IMAGE kan?

Image maken doe ij ook wel (Aomei) maar mijn vraag was eigenlijk dat er oms wel al een schijfletter is, en soms niet. Ik vroeg het me maar af, en wakker liggen doe ik er niet van.

Als je kloont geef dan de totale kloon een schijfletter als bijvoorbeeld P of R - dan weet je dat je een schijfletter gebruikt die nog niet door Windows in gebruik is.

Ja, een schijfletter toekennen kan ik wel, maar ik blijf het vreemd vinden dat er bij aankoppelen van een SSD-schijf er soms geen en soms wel een schijfletter aanwezig (soms ook voor de partities, en dan zitten wel al in H of I of J

Ja - dat is typisch Windows.
Zo waren er eergisteren bij mij de twee extern aangesloten HD's van schijfletter verwisseld, wat weer het probleem gaf dat de bibliotheek in mijn Win 8.1 Professional niet meer goed werkte en ik dit via schijfbeheer moest aanpassen.

Terug
Bovenaan Onderaan