bestandsgeschiedenis (windows 10)

• Onderwerp starterKate40
  • Startdatum
  • Reacties 11
  • Weergaven 1.020
K

Kate40

Guest
Om alles goed te bewaren gebruik ik een USB-stick waar ik op kopieer wat ik de moeite waard vind.
Maar te pas en te onpas verschijnt er een opmerking rechts op mijn beeld: sluit uw station voor de bestandsgeschiedenis weer aan. Joost mag weten wat mijn station is (heb geen treinbaan).
Er heb intussen uitgevonden dat er nu van alles op mijn harde schijf wordt bewaard totdat het station zich meldt. Maar is die harde schijf nu juist niet de plek om dingen te bewaren totdat ik weer met mijn kopie-stick aankom? En dat doe ik echt best vaak.

Vraag: moet ik nu weer een nieuwe stick aanschaffen en die permanent in een USB-poort zetten zodat hij een station is? Ik weet intussen echt niet meer hoe vaak je iets moet opslaan voordat je zeker weet dat het een blijvertje is: OneDrive, USB-stick, station en dat alles dus voor spullen die gewoon in mijn mappen zitten.

En daarnaast heb ik nog de mogelijkheid om een backup te maken, maar dat is een vreemd ding, want als dat klaar is, lees ik dat er bestanden zijn overgeslagen! Nou, daar heb je wat aan!
Wijs mij alsjeblieft de weg in dit labyrinth!

Heb ik dat gedaan? Ik weet niet eens wat het is! En waar zit dat vinkje? Zeker weer iets van de Creator!
Maar als ik er over nadenk, heb ik die mededeling nog niet zo lang. Maar ja, het staat er heel dwingend, met een rood kruis in een geel blok, je zou bijna 112 gaan bellen. Hoe kom ik er van af?

Ja, dat leek me nou toch zo simpel te doen.
Dus zag ik daar het woord back-up (bestandsgeschiedenis kwam nog niet voor) en daarna belandde ik bij het onderdeel 'automatisch backups maken van uw bestanden'.
Dat stond aan en ik deed het snel uit! Mis, er wordt hier geregeerd door windows 10! Want het ging subiet weer op aan en liet zich niet vermurwen!

Maar er kwam wel iets in het rood bij te staan: dit reageert helaas niet meer Neem contact op met foutcode 0x80040304. Nou vraag ik je!

Trouwens, als ik op instellingen zoek naar bestandsgeschiedenis, is dit niet bekend, merk ik net.

Laatst bewerkt:
Hoe bestaat het: jij vindt weer een site waar mijn vraag al gesteld is! En het werkt ook nog! De foutcode is weg.
Dank je wel!!

Kate40,

Ik zal eens even een tipje van de sluier oplichten als het gaat om de foutcode en hoe die wordt gevonden: Abraham54 heeft het volgende gedaan, hij kopieerde de foutcode ging naar Google propte de foutcode daarin en drukte op de Entertoets. Vervolgens is hij gaan lezen.

Niet dat je het nu de volgende keer zelf moet doen hoor!! Maar dan hebben we weer even een computergeheim onthuld.

Bijna helemaal goed.
Door de foutcode te selecteren en dan via rechtsklik heb je meteen de optie om Google te doorzoeken.

Dank jullie wel! Maar ik kwam helemaal niet op het idee om dat ding in google op te zoeken! Het leek me een kreet van ' het systeem' waar een arme heks niets mee zou kunnen. Ik leer nog steeds!

Terug
Bovenaan Onderaan