Bericht van Energie Direct

Veng

PCS-lid
gemgemgem
Lid geworden
18 dec 2017
Reactiescore
189
Punten
203
@Najsnarf: Werkt idd, niet omdat het een oud artikel is de de pagina blijkbaar verwijderd is.
Maar het komt hier op neer:
"Een slimme meter geeft daarom een veel gedetailleerder overzicht van iemands privéleven. "Met elke 15 minuten een meting, kan iemand zien wanneer mensen naar bed gaan, in de ochtend opstaan, naar werk of naar school gaan. Iemand kan werkdag- en weekendpatronen zien en ga maar door"

Najsnarf

PCS-lid
gemgemgemgemgemgem
Lid geworden
5 aug 2016
Reactiescore
274
Punten
243
Hartelijk dank, Abraham wil dus geen slimme meter, maar mij kan het geen ...meter schelen als ze zien hoe laat ik naar bed ga.

Veng

PCS-lid
gemgemgem
Lid geworden
18 dec 2017
Reactiescore
189
Punten
203
"als ze zien hoe l"
Ik kan het zo snel niet terug vinden maar je kunt schrikken als je weet wie er allemaal toegang krijgen. Dat zijn echt niet alleen de energieleveranciers (en wie binnen zo'n bedrijf) maar ook veel installateurs meen ik me te herinneren.

Abraham54

Beheer
gemgemgemgemgemgemgemgemgemgem
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
7.666
Punten
323
Leeftijd
68
In al die jaren dat ik de elektronische meter al heb, is er maar 1x een meteropnemer geweest,
ik meen in 2005 of 2006.
En die zette een apparaat aan de meter, die meteen de actuele meetgegevens doorgezonden kreeg.

Najsnarf

PCS-lid
gemgemgemgemgemgem
Lid geworden
5 aug 2016
Reactiescore
274
Punten
243
daa had ik ook een bruin vermoeden van. De KPN weet toch ook met wie je allemaal gebeld hebt (en ook door wie).

Veng

PCS-lid
gemgemgem
Lid geworden
18 dec 2017
Reactiescore
189
Punten
203
Ik wilde ook geen slimme meter en heb nog steeds de analoge. Reden was idd o.a. de privacy, want alles wordt gehackt, maar ook dat die analoge meters nog echt salderen. Ik zal echter wel buiten de waard gerekend hebben want als ik zonnepanelen ga nemen zal ik wel verplicht een slimme meter moeten nemen.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
7.666
Punten
323
Leeftijd
68
Zonnepanelen zullen ook duurder worden, als dat al niet het geval is, door o.a. gestegen grondstofprijzen
en zo mogelijk ook schaarste daarin.

Veng

PCS-lid
gemgemgem
Lid geworden
18 dec 2017
Reactiescore
189
Punten
203
Die prijzen stijgen niet zo snel/veel als de gasprijs. Kijk maar niet waar hij nu op staat!!

HansGU

PCS-lid
gemgemgemgemgemgem
Lid geworden
5 dec 2016
Reactiescore
359
Punten
243
Leeftijd
78
Anderhalf jaar geleden beloofde Eneco mij een slimme meter. Ik heb hem na 20 x bellen nog steeds niet! :cry:

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
7.666
Punten
323
Leeftijd
68
@HansGU - wat een service - eis ook compensatie voor de gemaakte telefoonkosten!

Najsnarf

PCS-lid
gemgemgemgemgemgem
Lid geworden
5 aug 2016
Reactiescore
274
Punten
243
bovendien wordt het terugleveren van stroom van je (teveel aan) zonnepanelen geleidelijk aan ook steeds minder profijtelijk. Het sterkstroom-net (boven- en ondergronds) moet in Nederland de komende jaren zeer ernstig verbeterd worden, en dat is een gigantische opgave.

Bovenaan Onderaan