Bericht van Energie Direct

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
7.484
Punten
323
Leeftijd
68
Ik heb van Energie Direct een e-mail ontvangen, waarin ze ook vertellen wat per 1 juli mijn nieuwe tarief wordt.
Ik heb een variabel contract.
Bovendien: per 1 juli 2022 gaat de btw naar 9% ipv 21%.

Wat ik ga betalen:

62976a682827f-Energie_Direct.png

Najsnarf

Enthousiast Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Reactiescore
272
Punten
243
Volgens mij heeft zo'n mededeling niet erg veel zin. Voor de klanten van EnergieDirect staat er vervolgens:
62985bf90b93a-No.001.jpg

en dat is dan uiteraard voor de eigen klanten bedoeld.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
7.484
Punten
323
Leeftijd
68
Ik kreeg van Enexis bericht om een foto van mijn meterstand door te geven.
Na het maken van een foto ben ik naar Enexis gegaan om mijn gegevens en foto door te geven.
Alleen, ik heb sinds 1 juli verleden jaar een enkel tarief, maar Enexis verwacht twee foto's.

Najsnarf

Enthousiast Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Reactiescore
272
Punten
243
Enexis is m.i. de netbeheerder (zoals ik Liander hier heb). Volgens mij ben jij klant bij "EnergieDirect" zie je melding 1-6-22....)(ik ook)
en die hebben hier jaren geleden "slimme meters" geplaatst (met mijn toestemming) waarmee zij de meterstanden kunnen inzien. Iiedere maand krijg ik een overzicht van het gebruik v an de afgelopen maand en ook van de afgelopen 24 maanden. En uiteraard ieder jaar een rekening.
Ook vraag ik mij af of alle klanten een foto kunnen (en willen) opsturen.
Trouwens, als ik kijk bij Enexis, dan zie ik o.a. dit:
62b9bf66627fe-No.001.jpg

dus als je niks zou doen - of het lukt niet - dan komt er een ouderwetse meteropnemer langs t.z.t.
E n anders zou ik nog maar eens goed informeren bij hun helpdesk (Enexis? Energiedirect?)

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
7.484
Punten
323
Leeftijd
68
Het gekke is dat Nexis verleden jaar aan EnergieDirect doorgegeven heeft dat ik naar één tarief ben gegaan.
En ze hadden daarbij een hoger verbruik opgegven dan het in werkelijkheid is.

Veng

Gewaardeerd Lid
Lid geworden
18 dec 2017
Reactiescore
166
Punten
203
"ik heb sinds 1 juli verleden jaar een enkel tarief, maar Enexis verwacht twee foto's."
Dan stuur je toch twee dezelfde foto's ;)
Ik verwacht dat het een standaard bericht is ivm het feit dat op 1 juli de BTW van 21% naar 9% gaat. Dan moeten ze nu je tussenstand weten. Mogelijk verlagen ze ook automatisch je voorschot. BudgetEnergie handelt namelijk ook zo.

Consumentenbond 15 juni:

Laatst bewerkt:

Black Tiger

Elite Lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reactiescore
1.521
Punten
323
Alleen, ik heb sinds 1 juli verleden jaar een enkel tarief, maar Enexis verwacht twee foto's.
Ja eentje van de meterstand gas en eentje van de meterstand elektra lijkt me.

Maar ik vind het wel raar. Enexis is inderdaad de energieleverancier. Die zorgt voor een nieuwe meter bijvoorbeeld.
Het blijkt dat zij af en toe (meestal 1x in de 3 jaar) een controle doen.

Wel mooi dat die belasting lager wordt, zo valt jouw nieuwe tarief voor electriciteit nog reuze mee. Weet je ook al wat het gastarief gaat worden?

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
7.484
Punten
323
Leeftijd
68
@Black Tiger - ik heb alleen eleltriciteit.
Om warm water te krijgen en verwarming - dat gaat via een warmtewisselaar in mijn woning.
En het bijbehorende gasgebruik - daar betaal ik een voorschot voor en ik heb geen enkel inzage
eigenlijk inop mijn gasgebruik en de totaalprijs wordt ééns in de twaalf maanden opgemaakt.

Najsnarf

Enthousiast Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Reactiescore
272
Punten
243
Nou weet ik nog niet of je klant bent bij EnergieDirect of een andere leverancier. Volgens mij is Enexis de net-beheerder die verantwoordelijk is voor de apparatuur (gas en elektriciteit) en bij storingen. En vraagt je leverancier kennelijk om de meterstanden.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
7.484
Punten
323
Leeftijd
68
Nou weet ik nog niet of je klant bent bij EnergieDirect of een andere leverancier. Volgens mij is Enexis de net-beheerder die verantwoordelijk is voor de apparatuur (gas en elektriciteit) en bij storingen. En vraagt je leverancier kennelijk om de meterstanden.
Jarenlang kwam er een meterstandopnemer bij je langs om je verbruik te meten.

Maar in de meeste gevallen is dat nu niet meer nodig.
En ja, ik zit al jaren bij EnergieDirect enkel voor electriciteit en ben nog steeds blij er mee.

Bovenaan Onderaan