Begrijpen we de wereld om ons heen nog?

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Een klein berichtje: Trump wil de import belasting op Europse naar 20 procent brengen.
En daarom wordt er op dit moment bestudeerd in hoeverre Europese auto's een bedreiging vormen voor de Amerikaanse nationale veiligheid.........

Dat Trump een handelsoorlog is begonnen, door eerst China onder vuur te nemen, omdat Trump vind dat het grote handelsoverschot van China niet eerlijk is.
Trump heeft daarbij willens en wetens vergeten, dat dit mede komt, omdat vele grote Amerikaanse bedrijven de productie naar China hebben verplaatst en ook op veel andere manieren er voor zorgen dat ze in de USA maar weinig belasting hoeven te betalen.

Door de handelsoorlog ook met Europa te starten, geeft dit aan dat Amerika Europa los laat.
Zo is Trump het volslagen oneens met de Europese immigratiepolitiek, mede onder leiding van de door George Soros ondersteunde NGO's.

Zou de EU niet zo'n unipolaire eenheid zijn - waar alles van bovenaf beslist wordt voor de domme Europese burgers, zal het voor Europa veel beter zijn zich aan te sluiten bij de BRI van China en Rusland.
Deze multipolaire wereld - waarin elk land zijn eigen soevereiniteit behoudt, zal uiteindelijk de financiële motor van onze wereld worden.

Overigens, de schuld van Amerika is al zo groot, dat nu al de helft van de jaarlijkse belastingopbrengst naar afbetaling daarvan gaat.
De tijd zal nog komen, dat de belastingopbrengst in Amerika te weinig zal zijn om de schuld af te lossen.

Hopelijk heeft de (domme!) Amerikaanse kiezer mijnheer Trump dan allang een schop onder zijn achterste gegeven. Zó ontstellend dom kan toch zélfs een Amerikaan niet zijn?

Nou, ik weet het nog niet zo net of ze niet zo dom zijn! Gezien hun start in dat werelddeel eeuwen geleden, zie ik het somber voor hen in. Daar komen ze nooit meer over heen, denk ik.

Om te huilen... Maar zodra ze het in hun portemonnee gaan voelen zal er toch tenminste enige weerstand komen? Zélfs bij de republikeinse kiezers denk ik.

Republikein, democraat, het maakt geen snars uit daar. Ieder gaat eerst bedenken wat het voor hem/haar betekent en dat bepaalt de keus. En het blinde feit dat Trump daar de dienst uit maakt, is naar mijn mening het beste bewijs voor de domheid van de Amerikanen zoals men die in de erfenis kreeg.
Soms vraag ik me af of we het wel zo erg moeten vinden dat de Amerikanen zich van ons afkeren. Als we het goed aanpakken zal misschien blijken dat men daar de verliezende partij is. Als je er van overtuigd bent dat je de beste bent, kun je alleen maar vallen en de valkuil is vaak dichtbij.

Jullie verfoeilijken Trump - dat is te begrijpen - maar wees blij dat hij zijn eigen agenda aanhoudt.
Daardoor zitten de globalisten (vooral de Democraten) voorlopig in de wachtkamer.
En langzamerhand blijkt, dat de hele Democratische partijleiding ten tijde van de verkiezingen in 2016 samenwerkte met zowel de regering van Obama en de FBI om alle tegenstanders van Hillary, in eigen partij en de andere partijen te neutraliseren!

Kijk, nu denk ik zo maar dat ik het niet zo gek zie: ook de democraten hebben eerst, stuk voor stuk, ernstig zitten bedenken wat het beste voor hen is. En dat is eigenlijk wel logisch: doen we dat niet allemaal regelmatig? Hoeveel mensen zouden er in ons land het partijbelang veel belangrijker vinden dan datgene wat eigenlijk hun eigen belang zou dienen? Je hebt geluk als je een partij vindt die echt jouw geluk voor ogen heeft.

Ik kon/kan van hieruit echt niet zien wat de beste zou zijn: Trump of Hillary. Ik ben erg bang dat ik, net zoals velen in dit land, probeerde naar de beste te zoeken door te luisteren en te kijken op de tv. En ik moet dan bekennen dat ik het allebei helemaal niks vond.
Nou, wat moet je dan? En dan zat ik nog lekker hier, en ik ben blij dat ik niet in Amerika zat (maar dat was ik altijd al). Nee, ze hadden het daar niet gemakkelijk, maar ja, ik kan niet overal wakker van liggen.

Over partijbelang gesproken.....
Ene mijnheer Rutte weet daar ook al jarenlang alles van (hopelijk trap ik niet op al te veel tenen)

Let maar op, morgen zijn er verkiezingen in Turkije en waarschijnlijk dat enkel mede door flinke malversaties Erdogan wint.
Want zo is het nu mogelijk dat waar eerst alle stembiljetten van stempels moesten voorzien worden, die regel voor een flink aantal kiesbureaus is afgeschaft.

Ja, die kans is inderdaad groot. en als het niet ook van belang was voor andere landen, zou ik zeggen: doe het maar met die man en laat de ellende die hij verspreidt maar over je komen.
Maar het beperkt zich jammer genoeg niet tot zijn land, en dan denk je anders.

Persoonlijk denk ik dat Trump toch wel weet waar hij mee bezig is, hij is niet voor niets een succesvolle zakenman.

O ja, ik geloof dat hij precies weet wat hij doet, en dat dit komt omdat hij zo'n succesvolle zakenman is. Maar niet iedere succesvolle zakenman is een succesvolle politicus!

Tja.... maar zou bijvoorbeeld (om maar iemand uit de zakenwereld te noemen) Brenninkmeijer ook een goed staatsman zijn? Verstand tact en inzicht zijn de ideale combinatie maar helaas is van oom Donald al bekend dat bij hem ten minste één belangrijk aspect ontbreekt. En dan nog de belangenverstrengeling die voor Trump een blok aan het been is?

Overigens zie ik maar weinig verschil tussen Erdogan en Trump. Het enige verschil is dat Trump nog nét niet zijn tegenstanders gevangen zet, maar voor de rest kunnen ze elkaar een handje geven.

Kate..... we posten precies tegelijk hahaha. En ja, de strekking van onze woorden is óók gelijk ,

Laatst bewerkt:
Ja, we denken hetzelfde over sommige mensen die proberen succesvol te zijn ten koste van andere mensen. Het is maar wat je succesvol noemt, nietwaar. Trump is de baas, hij wordt door de een naar de ogen gekeken, en door de ander kwaad aangekeken, maar het resultaat is hetzelfde: hij krijgt zijn zin.
Maar ik weet zeker dat hij zijn trekken op de een of andere manier thuis zal krijgen: het is een kwestie van afwachten tot hij datgene beslist dat hem de kop gaat kosten. En dan wordt er nog steeds naar hem gekeken, ieder met zijn eigen gedachten er achter, maar ik denk dat de rijen zich dan sluiten en dat hij achter een van zijn virtuele muren verdwijnt.
Maar.........het is Amerika, dus de vraag is: gaan we er op vooruit?

Ik ben nooit een fan van trump geweest, dat komt door zijn hele houding als zakenman al. hij had zo'n arrogantie over zich. Dat heb ik nu wat minder, nu hij president is. Arrogante mensen, daar heb ik, zo wie zo, een gruwel aan. Het is niet mijn typ, maar dat de gevestigde politiek in zowel USA als europa, moet eens goed opgeschud worden, dat spreekt voor zich! Misschien is trump wel de aanzet daar voor. Ik hoop het van ganse harte!
USA zinkt ook als maar dieper in een poel van drugs en wapen ellende! Dat is denk ik al onbeheersbaar geworden! De eu kliek mag wat mij betreft opgeheven worden, het is een grote corrupte bende! En laten we het maar niet over ons eigen "politieke leiders" hebben, dan krijg ik hele nare gedachten!

Ach jee, we zijn het nog steeds roerend eens!! En daar worden we dus niet vrolijk van.

In feite regeert Rutte opnieuw met een minderheidskabinet. Die ene benodigde zetel is er gekomen via een walgelijke handjeklap met de Christen-unie die ook zo graag eens wilden mee regeren. Het grootste deel van de periode dat Rutte bewindvoerder is heeft ie stemmen moeten kopen om zijn zin door te kunnen drijven (alsof het een markt is) vergeet dat niet.

Het wordt de hoogste tijd dat de NEDERLANDSE (schijn)democratie eens flink op zijn kop wordt gezet. De jaren Rutte waren en zijn een kwelling voor een zeer groot deel van de Nederlandse bevolking (lees modaal en lager). Diens loze beloftes van eind vorig jaar, op meer inkomen voor alle Nederlanders in het jaar 2018 blijkt in de praktijk te zijn neergekomen op een inkomensverlaging (alsof de "heren" dat niet wisten). Tot overmaat van ramp wederom géén of nauwelijks koopkracht reparatie waardoor de lagere inkomens alwéér de dupe zijn.

NEE, deze man is beslist geen minister-president voor ALLE Nederlanders hetgeen hij nog dezelfde avond, dat hij voor het eerst werd gekozen, luidkeels voor de televisiecamera's stond te brallen. Feitelijk was dat al onmiddellijk zijn 1e leugen.en er zijn er ontstellend veel op gevolgd. Met andere woorden Trump is niet de enige idioot die een land mag leiden....

Wat was ook alweer het gezegde? O ja, iedere bevolking krijgt de regering die het verdiend, alhoewel Rutte mijn stem nooit heeft gekregen...

Ach, als Rutte dit allemaal eens las! Maar ik beperk me in mijn boosheid maar tot Trump, en ik denk dat dit komt omdat ik daar niet doordring en niet gelezen word. Zodra hij gaat terugschrijven:confounded:zal ik mijn standpunt herzien.
Want op Trump kun je je net zo kwaad maken als je wilt: ik noem het een soort psychotherapie. Maar Rutte zit me te dichtbij en als die terug gaat schrijven, kan ik hem wel hier als lid verwelkomen, maar ik krijg een groot deel van ons land op mijn dak(ook allemaal nieuwe piepleden!)en daar zit ik niet op te wachten:zonde van mijn tijd, dat weet ik zeker!

Laatst bewerkt:
hahaha dan zul je wel anders PIEPEN ;)

(zie ineens een paar taalfoutjes in mijn eigen bovenstaande post. sorry)

Terug
Bovenaan Onderaan