Basis kloksnelheid op de laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter cooper
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 2
  • Weergaven 788

cooper

PCS Lid
Lid geworden
26 sep 2020
Waarderingsscore
116
Punten
63
OS
Windows Home 10
AV
Kaspersky internet security 2020
Hi,
Voor de experts in de kennis over de basis clocksignaalfrequentie van de intel core processors ingebouwd in laptops.

Basis Kloksignaalfrequentie

De kloksnelheid van de processor uitgedrukt in GHz. De kloksnelheid heeft tegenwoordig weinig meer met de werkelijke snelheid van de processor te maken, doordat verschillende processorfamilies en merken een verschillende hoeveelheid data per clock cycle verwerken.

Dus wanneer je een laptop ziet staan met een basis clocksnelheid van 1 Ghz, en een laptop met een basis kloksnelheid van 2,5 Ghz,dan weet je niet hoeveel data meer of minder per cycli de processor van de laptop met een 1 Ghz kan doorgeven, tegenover de laptop met een basis clock rate van 2,5 Ghz die meer of minder data per cycli kan doorgeven. Dat weten alleen de fabrikanten van de laptops.

Dit vind ik persoonlijk een grote tekortkoming van de computer leveranciers al of niet opzettelijk gepland.

Hier twee voorbeelden:

Type computer processor

Intel Core i3

Processor implementatie

i3-1115G4

Processor generatie

11e generatie

Aantal processorkernen

2

Maximale processor turbo frequentie

4.1

Kloksignaalfrequentie

3.0 GHz

Processor

Type computer processor

Intel Core i7

Processor implementatie

1065G7

Processor generatie

10e generatie

Aantal processorkernen

4

3.9

Kloksignaalfrequentie

1.3 GHz

Hoe komt het dat de intel core i7 processor een kleinere basis kloksignaalfrequentie heeft(1,3 Ghz) dan de intel core i3 processors met een basis kloksignaalfrequentie van 3Ghz ?

Logisch gezien denk je toch dat een zwaardere intel core i7 processor een hogere basis kloksnelheid heeft dan een intel core i3 processor?

Blijkbaar is dit niet zo.

grtz,

cooper

Processor

Type computer processor

Intel Core i7

Processor implementatie

1065G7

Processor generatie

10e generatie

Aantal processorkernen

4

3.9

Kloksignaalfrequentie

1.3 GHz

Hoe komt het dat de intel core i7 processor een kleinere basis kloksignaalfrequentie heeft(1,3 Ghz) dan de intel core i3 processors met een basis kloksignaalfrequentie van 3Ghz en 2 Ghz?

Logisch gezien dank je toch dat een zwaardere intel core i7 processor een hogere basis klolsnelheid heeft dan een intel core i3 processor?

Blijkbaar is dit niet zo.

grtz,

cooper

Je hebt Intel-processoren met de toevoeging U.
Dat zijn processoren ontworpen om zo lang mogelijk van een accu te gebruiken.
Ergo, voor mobiel onderweg werk dus ideaal en ook zuinig, als aangesloten via de voedigsadpater.

Terwijl de Intel-processoren met toevoeging H voor normaal dagelijks gebruik en gaming geschikt zijn.

In mijn Lenovo T590 zit een Intel(R) Core(TM) i7-8665U CPU @ 1.90GHz 2.11 GHz
Turbo frequentie: 4,8 GHz.

Je hebt Intel-processoren met de toevoeging U.
Dat zijn processoren ontworpen om zo lang mogelijk van een accu te gebruiken.
Ergo, voor mobiel onderweg werk dus ideaal en ook zuinig, als aangesloten via de voedigsadpater.

Terwijl de Intel-processoren met toevoeging H voor normaal dagelijks gebruik en gaming geschikt zijn.

In mijn Lenovo T590 zit een Intel(R) Core(TM) i7-8665U CPU @ 1.90GHz 2.11 GHz
Turbo frequentie: 4,8 GHz.
Thank you.

Een gewicht van slechts 1,75 kg en een 15,6" beeldscherm is de ThinkPad T590 een fantastisch werkpaard voor onderweg. Je kunt kiezen uit veel verschillende beeldschermopties, van een FHD-touchscreen tot 4K Dolby Vision®. Dankzij productiviteitsfuncties zoals dubbele farfield-microfoons met ruisonderdrukking, lange batterijduur en wereldwijd beschikbare connectiviteit via LTE-A kunt overal en altijd doorwerken. Deze nieuwe laptop is ideaal voor elke serieuze zakelijke gebruiker.

Voilà ik weet niet wat het prijskaartje is voor deze mobiele laptop U (minder energie verbruik)van jou met een gewicht van slechts 1,75 kg . Dubbele farfield microfoons met ruisonderdrukking, lange batterij duur en de voor mij ongekende LTE-A connectiviteit .

Dit is natuurlijk elk zijn keuze en voorliefde voor een bepaalde laptop.

Echter voor mij is het om te weten vanaf welk prijskaartje het verschil ontstaat in de basis kloksnelheid .

Volgens uw keuze van laptop richt je zich voornamelijk op het energie verbruik voor een langere levensduur van de batterij, de zwaarte en mobiele functie van de laptop. Een Intel core i7 processor waardoor je niet de vraag zal stellen of de basis kloksnelheid wel voldoende is, voor een gepaste snelheid overdracht van de data.

Dus omdat uw laptop met een Intel core i7 cpu sowieso een snelle hogere basissignaalfrequentie heeft,wat ook een sneller en meer uitgebreid bereik van de WIFI inhoud in het woonhuis, sta je daar natuurlijk niet bij stil.

In de lagere prijsklassen voor een laptop die niet mobiel wordt gebruikt wordt het een ander verhaal.

In vele gevallen is de eerste vereiste of de laptop ook met WIFI kan werken op de gelijkvloerse slaapkamer, en op de eerste verdieping waar de schoolkinderen studeren.

Dus kun jij me zeggen en verzekeren dat wanneer je een budget laptop koopt met een basis kloksnelheid van 1 Ghz, of de WIFI ook goed zal ontvangen worden in de gelijkvloerse slaapkamer en op de boven verdieping?

Mijn ervaring met mijn msi laptop CR61 die een Intel(R) Core(TM) i3-4100M CPU @ 2.50GHz heeft ,is er een goed bereik in de eerste gelijkvloerse slaapkamer, die in evenwijdige lijn staat met de Telenet modem in de living.

In de andere gelijkvloerse slaapkamer die niet in een evenwijdige lijn met de modem in de living staat is er ook een WIFI verbinding, maar veel trager.

Dus hoe kan ik dit oplossen dat de ontvangst van de WIFI zonder gebruikmaking van een TP-LINK POWERLINE ADAPTER TL-WPA8635P GIGABIT WI-FI AV1300 KIT en een usb dongle in deze slaapkamer, even snel was als in de eerste gelijkvloerse slaapkamer?

Want met een TP-LINK POWERLINE ADAPTER TL-WPA8635P GIGABIT WI-FI AV1300 KIT en een usb dongle in deze slaapkamer, waren er dikwijls storingen met de Telenet verbinding.

Ik heb dit dan verholpen door een rechtstreekse utp kabel van de Telenet modem aan te sluiten op de laptop, waardoor er terug een goede doorvoer van de data plaats vond.

Misschien dat de komst van WIFI 6 AX een verbetering zal brengen als Telenet dit ondersteund.

Ik denk niet dat wanneer ik een nieuwe laptop moet kopen als mijn huidige laptop stuk gaat, en de basis kloksnelheid van deze nieuwe laptop 1 Ghz is, dat ik dan nog een goede snelle internet verbinding zal krijgen zoals met mijn huidige laptop met een basis kloksnelheid 2,5 Ghz in mijn eerste linkse gelijkvloerse slaapkamer.

Wat denk jij daarvan?
grtz,

cooper

[url=https://postimg.cc/34yWcbYD][/URL]

https://piepcomp.nl/[url=https://po...epcomp-abraham-54-24-nov-2022.png[/img][/url]

Terug
Bovenaan Onderaan