- Lid geworden
- 2 aug 2016
- Berichten
- 33.213
- Leeftijd
- 69
- OS
- Windows 10 Professional
- AV
- AVG Internet security
- FW
- AVG Firewall
Badging van meldingen voor Microsoft-accounts in het menu Start in Windows 11 in- of uitschakelen
Tovenaar Brinks van het Windows Eleven Forum heeft daarover een interessante tutorial gemaaktuw account in Windows 11 kunt in- of uitschakelen.
Vanaf Windows 11 build 25290 is Microsoft begonnen met een nieuwe verkenning van badging op het menu Start
met twee nieuwe behandelingen die sommige Insiders in het Dev Channel zullen zien. Microsoft probeert binnen
deze behandelingen verschillende tekstvarianten uit.
Vanaf Windows 11 build 23435 (Dev) zet Microsoft de verkenning van badging in het menu Start voort met
verschillende nieuwe behandelingen voor gebruikers die zich aanmelden met lokale gebruikersaccounts om de
voordelen van aanmelden met een Microsoft-account (MSA) te benadrukken.
Vanaf Windows 11 build 23451 (Dev) begint Microsoft met de uitbreiding van de badging voor Microsoft-accounts
in het menu Start. Een Microsoft-account is wat Windows verbindt met je Microsoft-apps, een back-up maakt van
al je gegevens, je helpt bij het beheren van abonnementen en waar je extra beveiligingsstappen kunt toevoegen,
zodat je nooit van je account wordt afgesloten. Met deze functie geeft Microsoft je snel toegang tot belangrijke
accountgerelateerde meldingen.
Optie één: Schakel "Account-gerelateerde meldingen weergeven" in het menu Start in Instellingen in of uit.
Optie twee: "Account-gerelateerde meldingen" in het menu Start in- of uitschakelen met behulp van REG-bestand
VOORBEELD: meldingen voor Microsoft-accounts in het menu Start
Mogelijk ziet u accountgerelateerde meldingen wanneer u het menu met accountafbeeldingen op Start opent.
Optie één
Schakel "Account-gerelateerde meldingen weergeven" in het menu Start in Instellingen in of uit.
Om in instellingen te komen kan je dat ook doen via
via de toetsen Win + I
via de toetsen Win + X (inhet menu kiezen voor Instellingen
In Instelligen ga je naar Persoonlijke instellingen en dan kies je voor Startmenu.
In het ondrdeel Startmenu deactiveer je Account Notificaties
Via het Windows Register kan je Notificaties ook in- dan wel uitschakelen.
Inschakelen:
[CODEWindows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced]
"Start_AccountNotifications"=dword:00000001
[/CODE]
Uitschakelen
[CODE
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced]
"Start_AccountNotifications"=dword:00000000
[/CODE]
Beide regtweaks zijn bijgevoegd.
- Sla het .reg-bestand op uw bureaublad op.
- Dubbelklik/tik op het gedownloade .reg-bestand om het samen te voegen.
- Klik/tik op Uitvoeren, Ja (UAC), Ja en OK om de samenvoeging goed te keuren.
- U kunt nu het gedownloade .reg-bestand verwijderen als u dat wilt.
Start daarna jouw computer op nieuw op, om het vernieuwde Windows register te activeren.
Bron:
Bijlagen
Laatst bewerkt: