back-up maken in windows 10

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kate40
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 60
  • Weergaven 4941
Status
Niet open voor verdere reacties.
K

Kate40

Gast
Al tig keer heb ik geprobeerd om een back-up te maken. Ik heb Windows 10, maar als ik naar het configuratiescherm ga en kijk naar back-up maken, dan staat er hoe het moet in Windows 7!
Toch maar de aanwijzingen gevolgd en een eeuwige tijd gestaard naar een groen schuivend balkje op een externe harde schijf.
En dan is de back-up voltooid en is een aantal bestanden niet gevonden! Maar de beschikbare ruimte is wel verkleind, dus er is iets opgenomen.
Volgens de regels de hardware uitgeworpen, en dan komt het grote moment: wat zit er op! En tot mijn verdriet alleen dingen uit 2015!! Wat doe ik verkeerd?

Hoi Kate, waar naar toe plaats jij die backup?
Is dat naar een externe HD of naar de HD in jouw notebook?

Hoi Abraham,
Ik heb er een externe HD op aangesloten. Ik zie dat ding dan ook bij mijn apparaten genoemd. En na afloop is er schijfruimte gebruikt. Maar als ik dan op hem klik, zie ik niets van wat ik er op zou willen zien.

Hoe groot is het bestand.

Om er gebruik van te maken heb je de bijbehorende rescue-CD nodig.
Heb je die al gemaakt?

En dit is ook gek! Als ik terug kijk bij mijn apparaten in Mijn PC, dan heb ik 2 keer een element G, en dat is dan mijn harde schijf. En op allebei staat dan hetzelfde: dingen uit vroeger!

En dit is ook gek! Als ik terug kijk bij mijn apparaten in Mijn PC, dan heb ik 2 keer een element G, en dat is dan mijn harde schijf. En op allebei staat dan hetzelfde: dingen uit vroeger!
Ach Abraham, ik weet niets van rescue. Dat gebeurt op zee! Ik wil gewoon mijn documenten en afbeeldingen die al in dropbox staan, op dat ding zetten, want ik begrijp dat dat heel nuttig is. Maar hij begrijpt mij niet! Als ik er eerst een cd van maak, dan ben ik toch meteen klaar? Die kan ik dan bewaren, of zie ik dat verkeerd. Waarom snap ik dat nou toch niet, dat kan ik niet uitstaan!

Als jij de bestanden die in Dropbox staan op de externe HD wil plaatsen zal je ze moeten downloaden naar die HD.
En dat is het verplaatsen van bestanden en niet een backup.
Ik ga ervan uit dat jij Windows wil backuppen via de mogelijkheid van het Configuratiescherm?

Vanuit Dropbox wil ik in principe niets verplaatsen. Ze zitten daar goed. Mijn simpele ziel dacht: alleen daar is mijn handel en wandel niet veilig. En dus dacht ik, dat ik goed koos: het configuratiescherm, handmatig een back-up maken. En dan zegt mijn scherm na afloop: laatste back-up: 20-02-2017. Inhoud: bestanden en bibliotheken en persoonlijke mappen.
Ach, dat is alles wat ik wens! En ik denk dan dat het er op zit. En wat moet ik dan met 2 elementen G? Overdreven.

Start je computer dan eens op nieuw op.
Mogelijk dat je dan weer één G-melding hebt.

Start je computer dan eens op nieuw op.
Mogelijk dat je dan weer één G-melding hebt.
Dat heb ik gedaan. En nergens komt element G voor. Maar ik weet zeker, dat ik dit lees als ik de externe schijf aansluit. En ja hoor, G staat bij de apparaten genoemd. Maar.....aan de linkerkant staat dan alles genoemd wat Deze PC te bieden heeft, en ook 2 keer element G! Dus 1 keer aansluiten levert 2 keer G op in die lijst met C:, D:, netwerk, thuisgroep.

Bij stap 1 gaat het al mis. Want die afbeelding zit ergens in het geheugen van windows, maar waar is dat?

Gebruik je de ingebouwde Windows backup? (Dat is diegene die bij de installatie van je Windows wordt meegeleverd en dan op het bureaublad komt te staan.

Ik vind dat persoonlijk geen prettige. Naar mijn mening kan je beter een image maken met bijvoorbeeld AOMEI. Zeer eenvoudig, snel en gemakkelijk in gebruik.

http://www.backup-utility.com/download.html

Dank je wel. Ik heb dit programma gedownload en ga het rustig bekijken. Maar jij zegt dat er iets op mijn bureaublad zou staan van de windows-download: er staat niets op. Er wordt in het configuratiescherm wel gewezen waar ik moet zijn voor het maken van een back-up en dat doe ik dus. Ik heb het schema wat er in zit om telkens een back-up te maken al weggedaan en ben handmatig aan de slag gegaan. Mijn schijf heeft dan wel minder ruimte na het backuppen en dan denkt deze simpele ziel dat er dus iets op zit. En wat ik dan zie is van 2015!
Misschien kun je de eerdere conversatie nog eens nalezen, en dan nadenken waarom ik 2x een element G krijg, als ik de schijf gebruik.

Hoi, hier heb ik hulp bij nodig om te beginnen! Mijn Engels is prima, maar deze jargon ken ik niet!
Ik moet kiezen: back-up van hard disk naar een image file / back-up partitions or dynamic volumes naar im.f / files and folders naar im.f ./ backup folders by file cync, no image file, support Real-tim sync.
Zit ik bij de 1e drie keuzes nou een foto pagina te maken? Voor mijn gevoel moet ik de 4e kiezen.

back-up van hard disk naar een image file
ik neem altijd bovenstaande. Dan wordt er een soort foto van je harde schijf gemaakt die je in een keer kan terugzetten als je problemen met je pc hebt.

Misschien moet ik het maken van een back-up maar vergeten, dat is wel zo rustig! Ik heb nu een programma er bij om dat ding te maken, maar ik durf er niet aan te beginnen voordat ik weet hoe het mijn elementen G is. Als ik de externe schijf aansluit en kijk bij mijn apparaten, staat er 1 zo'n G naar me te kijken. Maar aan de linkerkant lees ik zowat alles wat er op mijn laptop zit, en ja hoor: 2 keer element G! En als ik er op klik, zit er 2 keer hetzelfde op, van 2015.
Abraham, jij vroeg me om een foto van die pagina te maken. Ik heb je link gevolgd en er zal wel ergens een foto zitten, misschien wel een hele reportage, want ik heb het een paar keer gedaan, maar waar ze zitten: joost mag het weten. In het geheugen van windows, maar waar dat zit weet joost ook niet. En dus strand ik hier. Ach, dat maakt toch niks uit, vind ik dan maar.

Sorry Rubensky, dit is voor jou gesneden koek, maar het bezorgde mij een doodschrik toen ik klaar was met downloaden! Dit kun je me echt niet laten doen! Ik vertrouw mijn schijf wel, met dat ding kan niets gebeuren dacht ik. En anders: weg er mee. Maar de notatie op mijn laptop begrijp ik niet. En ik weet waarlijk niet waar mijn reportage met printscreen gebleven is. Ergens in de ingewanden van mijn laptop, goed verborgen voor mij. Ik ben bang dat ik het ga opgeven.

Maak eens een nieuwe foto van de schijven die je ziet en plaats die hier. Want, ergens begrijp ik het probleem niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan