Average Linux User

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 9
  • Weergaven 898

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.063
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM & Eset Online
FW
Windows Firewall
Een heel leuk YouTube kanaal waar op een leuke manier over Linux wordt gepraat.
Zo schrijft hij:

Do you want to learn how to install, configure and use Linux? You are at the right place.
I upload new Linux video tutorials every Friday and sometimes when I have more time also on Wednesday.

Er staan al zeer veel video's.

Average Linux User

Had ik al eens al gezien,ook weer zo iets als je geen Engels kent.ben je wat hulpeloos,inderdaad zijn er heel goede video's.
Maar snap er meestal geen yota van, dan blijft Linux kennis heel beperkt zo als in mijn geval !
Mvg
d'anvers

Ik heb op de link van Abraham geklikt, en hoorde een man van alles vertellen. Maar er is ook een soort pinpas onder de video afgebeeld en als je daar op klikt, heb je de ondertiteling in het Nederlands. Succes!

Lol de pinpas ken ik wel,maar je moet wel soms heel snel kunnen lezen.Ook al woorden gelezen die google heeft uit gevonden ,waar ik nog minder van snap .Om me zelf te behelpen heb ik liever geschreven tekst,ook laten vertalen en puzzelen tot ik er iets deftig van begrijp!
Toch bedankt voor de pinpas;)
Trouwens is ook zo in windows als je engels niet machtig bent,loop je ergers achter de feiten aan.
Daarmee bedoel ik als je zelf iets wil zoeken of doen..zonder vraag te stellen op fora...snap je?
Mvg
d'anvers

Ja d'anvers, ik snap je. Ik denk dat het net zo voelt als wat ik merk als ik de teksten van jullie over Linux lees! Ik denk dan wel eens dat ik per ongeluk van de wereld ben afgestapt en nu ergens op een andere planeet rondloop.
Het is alleen jammer voor jou, want jij wilt toch alles begrijpen wat je over Windows leest, en ik denk: de boom in met Linux.:cool:

Wat je gewend bent is altijd leuk om te gebruiken . Wie altijd al Windows gebruikt heeft , zal Linux moeilijk vinden . Maar omgekeerd is dat net hetzelfde !
Wie altijd al met linux gewerkt heeft en op een dag zegt , ik ga ook eens windows uitproberen , die gaat net hetzelfde zeggen !
Die gaat ook zeggen, ik dacht dat windows veel gemakkelijker was , ik ga terug naar mijn vertrouwd OS Linux .

Linux Mint is prima voor Windows gebruikers - ooit de de 84 jarige vader van een zoon die meldde dat zijn vader in XP een ransomvirus op had gelopen.
De zoon dacht dat Linux geen oplossing was en je alles via commando's moest doen.
Oftewel de standaard gedachte die veel Windows gebruikers over Linux hebben.
Maar die vader had enkel internet en e-mail nodig.

Via Computertip ging de zoon overstag en zijn vader was binnen tien minuten al onderweg in Mint Cinnamon.

Ha, dat was heel goed van die vader! Ik wacht dus nog een jaar of 6, kijk dan of ik geen virus heb (behalve een verkoudheid misschien) en daarna kom ik weer met jullie praten. Piep is dan natuurlijk al super groot en als ik hier dan nog steeds rondzwerf, heb ik dagwerk aan het feliciteren en Welkom roepen!

ooit de de 84 jarige vader van een zoon die meldde dat zijn vader in XP een ransomvirus op had gelopen.

Petje af voor die man !
Je bent nooit te oud om te leren zegt men altijd . Veel ligt ook aan je motivatie . Nooit van jezelf denken , ik ga dat niet kunnen, dus begin ik er ook niet aan .

Terug
Bovenaan Onderaan