Artist impression over de toekomstige moskee in Enschede

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
2 augustus 2016
Waarderingsscore
6.973
Punten
113
Leeftijd
70
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender
FW
Windows Firewall
59d4bcaae14ce-SCAN0668.JPG

De gemeenteraad heeft eerder deze week alle bezwaren ongegrond verklaard.
Maar het laatste woord erover is nog niet gesproken.

Ja, de bezwaren ken ik niet. En als er te pas en te onpas van dat gezang gaat klinken, zou ik niet blij zijn. Maar de kerkklokken luiden ook al vroeg op zondag, dus.....

Het gebouw vind ik echt niet lelijk. Eigenlijk wel mooier dan die hoge strakke gebouwen die er om heen staan. Ik vind die moskee wel iets weg hebben van een kasteel uit een sprookje. Wij hebben ook een moskee, maar dat is gewoon een gebouw alsof er een school staat. Niks aan, dus. En of ze zingen, daar staat het te ver voor.

ik heb in Den Haag ook dicht bij een moskee gewoond en vond het de zomerdag irritant als ze de speakers gebruikten voor hun gebed. belachelijk dat ze zoiets hier in Nederland toestaan, laten ze de moslims dan een eigen radiostation geven dan kunnen ze het in hun eigen huis beluisteren. en het gebeurd ook niet in het Nederlands. Ik vind dat de moslims zich aan moeten passen aan ons Nederlanders en niet omgekeerd.

Ach Husky, wij Nederlanders zijn niet eens in staat om ons aan elkaar aan te passen! We hebben kerken en we hebben een moskee. En het klinkt allemaal hard, alleen die speakers hadden wel weg gemogen van mij, hoor.

Maar het laatste woord erover is nog niet gesproken.
En wat vindt de beheerder van dit forum er zelf van?
Bovendien is de beheerder nagenoeg de enige die het Podium voedt met onderwerpen.

Laatst bewerkt:
En wat vindt de beheerder van dit forum er zelf van?
Bovendien is de beheerder nagenoeg de enige die het Podium voedt met onderwerpen.

Je had feitelijk moeten schrijven: "Bovendien is de beheerder nagenoeg niet de enige die het Podium voedt met onderwerpen."

Schijnbaar ben je helemaal vergeten dat jouw naam in dit forumdeel ook voorkomt als discussie beginner!
En als beheerder van dit forum heb ik er geen mening over; als mens erger ik mij aan de ondemocratische werkwijze van de gemeenteraad.

Wat is het ondemocratische aan de werkwijze van de raad? Ik ben benieuwd, want dat schreef je er niet bij.

Ik heb het vermoeden dat de forumbeheerder een verborgen politieke / maatschappelijke voorkeur heeft die niet openlijk wordt geuit maar wel de schijn heeft van manipulatie.
Dat is onder meer de reden dat ik het Podium niet geschikt meer vindt voor dit forum.
Voortschrijdend inzicht noemt men dat.

Wat is het ondemocratische aan de werkwijze van de raad? Ik ben benieuwd, want dat schreef je er niet bij.

Zie mijn eerste bericht: alle bezwaarschriften zijn ongegrond verklaard.

Het komt er op neer dat men nu denkt dat de moskee inclusief horeca en winkels koste wat het kost er moet komen.
Daarnaast is er maar magertjes info over de financiering van grond en bouw bekend geworden.

O heden E., en ik lees dit alles en antwoord er ook nog op! Mijn inzicht is dus wel miniem te noemen en ook niet voortgeschreden!

Ik heb al eens aangegeven dat ik niet meer inga op politieke discussies, omdat mijn mening me heilig is en ik het vertik om daar over hier van gedachten te wisselen. Maar ik ben niet de enige die het podium beklimt en vaak zijn de ingediende onderwerpen leuk en lang niet altijd politiek.
Deze moskee is dus onderwerp van politieke discussie, maar de politiek van Enschede is een nutshell vergeleken bij die van de wereld. En dus ben ik wel nieuwsgierig hoe daar gedacht wordt over iets wat veel burgers van die stad aangaat. En je kan hier alles lezen zonder er een mening over te moeten geven en daar hou ik wel van!

Let wel, ik ben hier niet aangesteld om iets te verdedigen of af te vallen. Maar af en toe iets zeggen moet kunnen, vind ik.

Zie mijn eerste bericht: alle bezwaarschriften zijn ongegrond verklaard.

Het komt er op neer dat men nu denkt dat de moskee inclusief horeca en winkels koste wat het kost er moet komen.
Daarnaast is er maar magertjes info over de financiering van grond en bouw bekend geworden.
Ja, daar heb ik niet zo veel aan, maar dat geeft niet. Want ongegrond verklaren hoeft niet per se ondemocratisch te zijn. Er is vast een reden voor, of de verklaringen waren slecht onderbouwd.
Maar ik merk wel dat het ding er nog niet staat, dus er is nog geen sprookjeskasteel met winkels en een pannenkoekenrestaurant. Het kan nog verkeren!

Het laatste woord is nog lang niet erover gesproken.

Zo was er gisteravond een in een van de ROC gebouwen in Oost een bijeenkomst.
Spandoeken en posters waren er echter niet welkom.
Toen de laatste poster de zaal verliet was het al over half tien en om tien uur ging het gebouw op slot.
Ergo - die bijeenkomst had weinig zin; sprekers kwamen niet eens aan het woord!

Ach Husky, wij Nederlanders zijn niet eens in staat om ons aan elkaar aan te passen! We hebben kerken en we hebben een moskee. En het klinkt allemaal hard, alleen die speakers hadden wel weg gemogen van mij, hoor.
dat bedoel ik ook dat die speakers niet nodig zijn... en alleen maar voor overlast zorgen. aldus mijn mening. Dat ze hier een Moskee hebben vind ik helemaal niet erg en dat ze hun geloof belijden.

Terug
Bovenaan Onderaan