Are you ready

Pacific Gas & Electric was een Amerikaanse groep rond Charlie Allen. Ze scoorde in 1970 haar grootste hit met Are You Ready. Saillant detail...: de naam van de 9-koppige band verwijst naar het gelijknamige nutsbedrijf en dat bedrijf dwong de band om haar naam te veranderen.

Het nummer Are You Ready bevat een geweldige en meeslepende solo: reden voor mij om die ook eens te proberen....

[https://soundcloud.com/theplayer-3/5-are-you-ready-test-0-ray-1

Laatst bewerkt:
Als we het toch over ready hebben. Ik genoot vroeger regelmatig van Rare Earth's "Get ready":
Met name dan het opzwepende instrumentale. Hij was op de achtergrond geraakt maar ik vind hem nog steeds geweldig.

Laatst bewerkt:
Ik genoot vroeger regelmatig van Rare Earth's "Get ready":
Vroeger ook zot gedraaid in de auto met 8-track cassete zalig....................

Veng en d'Anvers, Jullie ook al?? Ik heb heb deze ook echt grijs gedraaid tot er bijna geen groef meer op de lp (ja ja) overbleef :)) . Zo maken ze ze ook niet meer....

Als we het toch over ready hebben. Ik genoot vroeger regelmatig van Rare Earth's "Get ready":
Met name dan het opzwepende instrumentale. Hij was op de achtergrond geraakt maar ik vind hem nog steeds geweldig.

Veng, Hoe krijg jij dit voor elkaar? Ik heb vanavond een demo proberen te posten via Soundcloud maar dit werd geweigerd en is verwijderd om reden van copyrighted materiaal, terwijl ik die demo helemaal zelf ingespeeld heb.. Jij post een volledig originele song en die komt gewoon door...! Gebruik jij misschien geen Soundcloud...?

Gebruik jij misschien geen Soundcloud
Nee, het is via YouTube gedeeld.

Het zal met het auteursrecht te maken hebben, dat jij een song die origineel van een ander is niet mag posten daar. Ook al speel je het wel zelf in. Of je doet het zo goed, dat het net origineel lijkt. Laten we de laatste versie maar aanhouden.
😀

De beste manier om te voorkomen dat je inbreuk maakt op auteursrechten is jezelf ervan te verzekeren dat je niets gebruikt dat door een ander is gemaakt. Zo simpel is het.

Youtube houdt zich ook bezig met auteursrecht van een ander? Al die andere demo's van mij speel ik ook zelf, zijn origineel van een andere componist, maar worden toch niet geweigerd

Al die andere demo's van mij speel ik ook zelf, zijn origineel
Geen idee waar hem dat in zit.
Wellicht omdat die demo's gedeeltes bevatten (niet de complete song).
Geen idee hoe dat gescand en behandeld wordt. Zal wel automatisch gaan, neem ik aan.

Ik heb een lange intro ervanaf gehaald , maar ook dat lukt niet...Ik heb daarna Google Drive gebruikt om een link te krijgen. Dat ging wel prima, zonder auterusrechtmelding, maar Piepcomp accepteert zo'n andere link niet... Moet kennelijk per se van soundcloud komen (waarschijnlijk om dergelijke problemen te voorkomen...)

Hey...: Roxette met Marie Frederiksson en Per Gessle, alweer uit 1991...:) Leuke nummers zoals Joyride..!
Een afbeelding is geen probleem want daar zit geen auteursrecht op. Wel als het gaat om originele muziekstukken...

Kijk eens of dit gaat?

Gewoon FLAC bestand op mijn G-drive en link gedeeld

Kijk eens of dit gaat?

Gewoon FLAC bestand op mijn G-drive en link gedeeld

Even vooraf:
  • Ik heb een mp3 bestand.
  • Moet ik daar een FLAC, van maken??
  • Heb ik daar dan geen hulp van IMG dumper voor nodig om een link te krijgen/
  • En accepteert Piepcomp ook andere links? (want dit laatste heb ik tevergeefs geprobeerd!)

Anjo heeft het bestand gedeeld vanaf zijn Google Drive.

En dat bestand is een FLAC-bestand, dat houdt in dat het groter is dan de MP3 in 320 kbps en ook beter klinkt.
Maar een MP3 moet je op dezelfde manier kunnen delen vanaf jouw Google Drive.

Zo omzeil je rechtenkwesties.

Dat zou TOP zijn, Abraham! Ik ga dat proberen. (y):)

Zojuist dus gedaan....geen succes! ☹️

Ik heb snel de tekst weer weg kunnen halen, maar de titel ALL FOR NOTHING krijg ik weer niet weg. Abraham, wil jij dat (helaas wéér) doen?
Google Drive is dus niet de oplossing

Laatst bewerkt:
@theplayer, bericht #7
Dit is een late reactie omdat ik geen notificaties van de voorgaande berichten heb ontvangen:
Nee. Ik gebruik geen Soundcloud. Ik post slecht een publiek adres/link van Youtube. Daarmee ook geen privacy probleem.

Goede tip, Veng. Ik heb het nu via Google Drive gedaan, maar dat ging aanvankelijk ook verkeerd. Het staat er nu wel in maar met zo'n kleine audioafbeelding...
Ik zal het ook eens met Youtube gaan proberen. Dank je.

Als ik iets wil repareren of muziek wil opzoeken ga ik altijd eerst naar Youtube.
"Privacy" had natuurlijk "Auteursrechtelijk" moeten zijn.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan