Apricity OS

• Onderwerp starterDanvers
  • Startdatum
  • Reacties 16
  • Weergaven 1.408
Zo te zien aan het versie nummer is dat in beide gevallen een al betaagde Firefox.

Omdat Apricity OS op Arch gebaseerd is wordt het pas leuk als snappy packages een grote vlucht gaat nemen.
De applicaties die ik in Zorin heb kan ik in die distributie maar moeilijk realiseren.

Je hebt de Gnome versie gekozen, zie ik. :cool:

Toch zou ik dan eerder kiezen voor Ubuntu Budgie of elementary OS om het feit dat op Ubuntu gebaseerde distro's wat toegankelijker voor mij zijn.
Op één of andere manier lukt het me niet om me in Arch te verdiepen. Waarschijnlijk is dat gewoon gemakzucht.

Waarschijnlijk is dat gewoon gemakzucht.
Daar zal het wel mee te maken hebben;)!
Zelf heb ik Arch leren ontdekken ,eerst met stickje af en toe eens live,bevalt het me wat.
Is volgende stap is dan VMware,dan test ik van alles uit,loop ik vast ja dan maar het net afschuimen,soms ook mijn collega zo gek kregen dat hij mee zoekt lol.
Volgende stap is dan install doen op één van desktops waar nog plaats is,deze staat nu op externe HDD(doe ik soms).
Mvg
Danvers

Wat is voor jou het verschil tussen een VM en fysiek op een HDD?

Met de resolutie heb ik geen last (pro versie) en de snelheid ach alles draait op een SSD.

SSDs zijn de kosten ook niet meer tegenwoordig. Is met VMS wel echt een must vind ik zelf.

Op mijn laptop ,valt het wel mee hoor,kan ik 4GB ram geven aan VM,is ok voor een of andere Linux.
Mvg
Danvers

Het gaat hier natuurlijk niet om RAM maar om het opslag geheugen waarvandaan de bestanden moeten worden geladen. Wanneer je deze op een SSD zal zetten zal je wel verschil merken.

Waarschijnlijk druk ik me verkeerd uit!Bedoel een systeem draait toch sneller met 4GB tegen 2GB Ram.
Deze laptop heeft 8GB ram ,zo dus kan ik makkelijk 4GB geven aan VMW!
Zo werkt Windows ook nog redelijk snel,als ik tussen in iets wil doen.
Mvg
Danvers

Ik bedoel de harde schijf waarop de zaken worden opgeslagen.

Terug
Bovenaan Onderaan