• Welkom op Computerforum PiepComp Support
    Wij doen niet aan verstoppertje spelen, als gast kunt u alle discussies helemaal volgen.
    Leuker wordt het voor u, indien u als lid met ons meedoet: kom er ook bij!

Windows 8 App Store

Status
Niet open voor verdere reacties.

toska

Gewaarderd
Gewaardeerd lid
Waarderingsscore
148
OS
Windows 10 en 8.1
@Tineke41 heb je de nieuwe versie van mozilla al in gebruik? Download de snelste Firefox ooit
Is mogelijk dat je nog met de oude versie werkt
je kan deze downloaden of updaten.
voor updaten te controleren het volgende klik op de 3 verticale streepjes rechts-klik algemeen-scroll even naar beneden-klik op controleren op updates je brower word geupdate- daarna zie je de versie of hoger Versie 61.0.1 (x64bit)je moet wel eens kijken welk versie je pc nodig heeft x32 of x64 ga naar verkenner klik met je rechtermuisknop op deze computer, kies eigenschappen en kijk dan bij type systeem

Laatst bewerkt:

Tineke41

Gevestigd lid
Waarderingsscore
7
OS
Windows 8.1
AV
Kaspersky
FW
Windows Firewall
Hallo lieve mensen. Ik heb alles geprobeerd wat jullie voorgesteld hebben, maar store wil niet openen. Ik was gister helemaal horendol en dat ben ik eigenlijk nog. Ik heb Firefox Quantum 61.0.1 x64. Heb het vandaag nog een keer geprobeerd, maar ik krijg steeds meldingen dat app niet geschikt is voor mijn pc en als ik op store klik flitst groene scherm van app even voorbij, maar opent niet. Ik stop er mee, dan maar geen nieuwe apps meer downloaden. Heel hartelijk dank allemaal voor de moeite die jullie gedaan hebben voor mij. xxx

Abraham54

Admin
Teamlid
Waarderingsscore
3.755
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
Heb jij MBAM aan boord van jouw Windows en zo ja - wanneer voor het laatst gebruikt.
En heb jij add-ons in jouw Firefox zitten?

toska

Gewaarderd
Gewaardeerd lid
Waarderingsscore
148
OS
Windows 10 en 8.1
Ik heb zo een vermoeden dat microsoft de gebruikers van win8.1 nu wel stillentjes aan verplichten zijn om over te stappen naar windows10
ze heeft de laatste nieuwe versie van ff en als ze ff eens heeft gerefresht dan heb ik wel het vermoeden dat het ook niet aan ff ligt?
Als ze nu eens een andere browser gebruikt en die werkt ook niet voor het downloaden, hoef je niet ver te zoeken (microsoft uiteraard)
ze zou eens moeten proberen om alle updates die nog niet zijn geinstalleert/gedownload om die binnen te halen, er is wel een update die store werkende houd.

Abraham54

Admin
Teamlid
Waarderingsscore
3.755
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
De store moet gewoon werken - ook voor win 8.1 gebruikers.
Alleen je kan wel zeggen dat de store nu volledig gericht is op Windows 10 gebruikers, dus denk ik dat er een hoop apps zijn, die niet geschikt zijn voor Windows 8.1.
Ik kreeg overigens na de melding dat de store in mijn Windows was uitgeschakeld, ook een volkomen groen scherm.
Dat verdween weer onmiddellijk na gebruik te maken van de escape toets.

toska

Gewaarderd
Gewaardeerd lid
Waarderingsscore
148
OS
Windows 10 en 8.1
Ja als ze een add-don adblokplus of iets anders zou deze wel eens de download kunnen blocken?
Maar aangezien zij daar ook edge heeft zou ik eens voorstellen om even die als standaard te zetten.Om de volgende reden heb dit eens getest op mijn andere pc waar ik ook met ff werk, toen ik naar store ging opende de browser van edge waardoor ik een app kon downloaden?

Tineke41

Gevestigd lid
Waarderingsscore
7
OS
Windows 8.1
AV
Kaspersky
FW
Windows Firewall
Abraham ik heb MBAM maar ik weet niet wanneer ik die voor het laatst heb gebruikt. En ik heb ook add-ons in firefox.Maar ik heb geen edge

Abraham54

Admin
Teamlid
Waarderingsscore
3.755
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
Dan heb jij waarschijnlijk een nog oude versie in jouw Windows zitten.

Download
MalwareBytes Anti-Malware.

• Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

• Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

• Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.

Indien jij MBAM meteen als gratis versie wil gebruiken in plaatst van de veertien dagen durende demo met al zijn toeters en bellen te gebruiken, kijk dan hier

Tineke41

Gevestigd lid
Waarderingsscore
7
OS
Windows 8.1
AV
Kaspersky
FW
Windows Firewall
Zo ff gerust kan ik er weer eventjes tegen

Bijlagen

Abraham54

Admin
Teamlid
Waarderingsscore
3.755
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
Inderdaad - mooi log - geen enkele malware aanwezig conform de scan.

Download
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:
  • List last 10 Event Viewer log
  • List Installed Programs
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.

Tineke41

Gevestigd lid
Waarderingsscore
7
OS
Windows 8.1
AV
Kaspersky
FW
Windows Firewall
Hoop dat ik het goed heb gedaan hahahaha

Bijlagen

Abraham54

Admin
Teamlid
Waarderingsscore
3.755
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
Even wat werk voor je in jouw computer.

Navigeer naar C:\Windows\System32\cmd/cmd.exe en klik met rechts op cmd.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".

In het zwarte venster typ of kopieer/plak je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc' indien het typt.

In het zwarte venster zie je vervolgens de voortgang van de scan - die even kan duren
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden of na het heropstarten (cmd.exe weer met adminrechten opstarten) ga je door met de volgende opdracht.

In het zwarte venster typ of kopieer/plak je nu DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.

Ook nu wordt er een voortgang gegeven; de scan zal zelfs nog wat langer kunnen duren als de eerste.

Is die scan klaar, dan nogmaals sfc /scannow om de fouten die DISM.exe gevonden heeft te repareren.

Start hierna het systeem opnieuw op - ook als daar geen opdracht voor is en laat weten hoe een en ander is gegaan.

Ik hoop dat bovenstaande duidelijk is voor jou.

Tineke41

Gevestigd lid
Waarderingsscore
7
OS
Windows 8.1
AV
Kaspersky
FW
Windows Firewall
Haaaaaaaaaaaaa Abraham, heb alles gedaan wat je opgaf, maar kan nog steeds niet de app store gebruiken. Even een flits, maar verder niks.

Abraham54

Admin
Teamlid
Waarderingsscore
3.755
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
Dan gaan we de minitoolbox weer gebruiken.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:
  • List last 10 Event Viewer log
  • List Installed Programs
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.

Tineke41

Gevestigd lid
Waarderingsscore
7
OS
Windows 8.1
AV
Kaspersky
FW
Windows Firewall
Heb de log nog een keer ; wist niet zeker of ik alle programma's had afgesloten bij de eerste. Sorry

Bijlagen

Abraham54

Admin
Teamlid
Waarderingsscore
3.755
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
Weet jij hoe jij een nieuw gebruikers account kan aanmaken - zodat je daarin kan testen of de Windows store het dan wel doet?

Tineke41

Gevestigd lid
Waarderingsscore
7
OS
Windows 8.1
AV
Kaspersky
FW
Windows Firewall
Oeps Abraham dat heb ik nog nooit gedaan. Maar vandaag ben ik weg. Zal er over denken en dan laat ik me morgen weer horen.

toska

Gewaarderd
Gewaardeerd lid
Waarderingsscore
148
OS
Windows 10 en 8.1
klik op aanmelden rechtsboven dan krijg je een aparte venster te zien en daar staat geen account maak er een aan.Op maak er een aan klik daarop en klik dan nieuw adres maken daarna een wachtwoord ingeven en klaar.

Tineke41

Gevestigd lid
Waarderingsscore
7
OS
Windows 8.1
AV
Kaspersky
FW
Windows Firewall
Haaaaaaaaaaaaa gelukt om een account te maken, maar ook daar werkt de app store niet. Als ik in ff naar win store ga en ik wil een app downloaden krijg ik de melding: app werkt niet op uw apparaat. Mogelijk is hier bepaalde hardware voor nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan