Apocalypskluis met data blijft millennium goed

• Onderwerp starter Onderwerp starter Danvers
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 2
  • Weergaven 458
Na de zombiepocalyps kunnen we nog bij belangrijke gegevens.
Naast het opslaan van plantzaden voor gebruik na een grote ramp, worden ook belangrijke documenten die van groot belang zijn voor landen nu bewaard op Spitsbergen, in een kluis waar de data 500 tot 1000 jaar intact blijft.
Een datakluis in Noorwegen moet de mensheid toegang geven tot documenten die verloren gaan bij een massa-uitsterving door bijvoorbeeld een inslaande meteoriet, wereldwijde kernoorlog, robopocalyps of andere in meer of mindere mate realistische scenario's. De Arctic World Archive staat op Spitsbergen, waar ook de wereldzadenbank staat.
De data wordt opgeslagen op lichtgevoelig materiaal in beschermende doos bij temperaturen onder het vriespunt. De kluis is in feite een verlaten mijnschacht die diep genoeg is om een kernoorlog te overleven (en de met de atoomexplosies gepaard gaande EMP's). De bewaarmethode is gecertificeerd voor 500 jaar, maar de makers denken dat 1000 jaar haalbaar is.
De bewaarmethode is ontworpen om rekening te houden met een post-apocalyptische wereld en is technologie- en leverancierneutraal. Bij de opslag zijn tekstbestanden beschikbaar die uitleggen hoe de bestanden zijn uit te lezen met een digitaal apparaat en een lichtbron, zo melden de archiefbeheerders.

BRON

Heel slim! En hoe komt de overgebleven mensheid er achter dat er iets ergens is opgeborgen? Daar is vast ook in voorzien, maar ja, wie is er over? Heb ik daar over heen gelezen?

Goede vraag kate,weet het antwoord ook niet.Maar wie weet zal het misschien de mensheid ooit redden.
Geloof meer in de zaden!
Als ik zo iets lees,denk ik aan het boek" waren de goden astronauten"
Mvg
Danvers

Terug
Bovenaan Onderaan