Aomei Backupper Professional

Ik gebruik sinds kort Aomei Backupper Professional ipv Acronis True Image.
Echter als ik van een bestaande backup set manueel (dus geen geplande) differentiele backup wil starten ontbreekt die optie ervoor in Aomei Backupper.
De eerste foto is van mijn pc:
61801b9849ee1-2021-11-01_17h26_21.jpg

De tweede en dcerde van de help page van Aomei zelf:
61801bd7f32f2-2021-11-01_17h26_38.jpg
61801cac0fad3-2021-11-01_17h58_06.jpg

Heeft iemand hier op dit forum dit ook al gehad en kunnen oplossen?
Alvast dank voor de hulp.

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Ik heb geen idee hoe je dit op zou kunnen lossen, maar als je de betaalde versie hebt, heb je volgens mij wel recht op ondersteuning door Aomei zelf. Want het tabje mist gewoon naar mijn idee.

ShadyAngel

Enthousiast Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Leeftijd
62
OS
Windows 10 64 bit pro
AV
Norton Security
FW
Norton Security
Ik heb ondertussen een mail gekregen van Aomei support.
Aomei blijkt geen ondersteuning te hebben voor dit probleem. Die optie is er alleen bij een volledig manuele backup. Met een geplande backup heb je die optie niet.
Acronis True Image kan met een geplande backup nog steeds manueel een incrementele of differentiele backup maken, maar ik ATI te duur geworden en bovendien alleen nog in abonnementsvorm.
EaseUS Todo Backup maakt dan weer alleen met een geplande backup een differentiele of incrementele backup.
Aomei dus alleen volledig manueel maar niet meer automatisch dan.
Ik maak voor en na een systeemwijziging van windows steeds een backup en dan liefst differentieel omdat de backupset anders te groot word.

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Bedankt voor de terugkoppeling, jammer dat ze dit niet ondersteunen.

Najsnarf

Enthousiast Lid
Lid geworden
5 aug 2016
OS
W10pro
AV
FSecure van KPN
bewaar je dan je oude back-ups? Ik gebruik de gratis Aomei voor een aantal pc's, steeds bij een belangrijke wijziging/update een nieuwe back-up en dan gooi ik de oude weg. Die back-ups staan op een externe USB-schijf van 1 TB. Alles wel handwerk dus.

Pearl

Bekend Gezicht
Lid geworden
2 sep 2021
Ik gebruik deze tegenwoordig, jaren die van Aomei gebruikt in een scheduler dagelijks met incrementele backups maar een paar keer per maand een bsod van het bestand amwrtdrv.sys, en niet alleen ik als je erop googelt.

Met de huidige totaal geen last van iets, wel af en toe opnieuw beginnen als de backup te groot gaat worden.

Je dient wel eerst een system image te maken alvorens je de scheduler voor de incrementele backups kunt gebruiken en dat was met Aomei ook zo.

Bovenaan Onderaan