Antergos - 2019 is het project gestopt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Antergos - een nog jonge Linux distributie baserend op Arch-Linux is uitgekomen.
Met diverse desktop omgevingen zoals Cinnamon, KDE, Gnome, Mate, OpenBox en XFE.

Bevat tevens alle codecs voor media weergave.

Ik denk Antergos binnenkort te gaan testen, Arch-Linux heb al een keer uitgeprobeerd en wat mij bijgebleven is, was de snelheid waarmee deze Linux werkte.

Website: https://antergos.com/about#about-gal-slider|2

Die kende ik niet,hier zal dan ook eens test gebeuren;)
Mvg
Danvers

Ik denk Antergos binnenkort te gaan testen, Arch-Linux heb al een keer uitgeprobeerd en wat mij bijgebleven is, was de snelheid waarmee deze Linux werkte.
Welke desktop omgeving was dat? De huidige Antergos 17.3 versie heeft Gnome.

De video laat in de live versie de Gnome desktop zien. Blijkbaar kun je tijdens de echte installatie ook kiezen welke desktop je wenst.

De setup bevat alle desktop mogelijkheden.
Dus wil je Gnome of KDE of zelfs Cinnamon - kiezen tijdens de installatie.

De setup bevat alle desktop mogelijkheden.
Dus wil je Gnome of KDE of zelfs Cinnamon - kiezen tijdens de installatie.
Dat is heel chique. In VMware heb ik jouw favoriete desktop gekozen: en kreeg een rendering probleem, die je kunt oplossen in het inlogscherm (rendering mode kiezen).
Gelukkig is er geen standaard Office pakket aanwezig.

58cc0ae146147-Schermafdruk_van_2017-03-17_16-06-30.png

Maak het maar moeilijk!
Ik blijf bij mijn stelling, als het allemaal wat simpeler was, een soort van, zoals Windows uitgebracht wordt, er meer Linux gebruikers komen!
Ik kan je hier niet even volgen . Voor mij zitten de verschillen in de bureaublad omgevingen , maar de toepassingen blijven toch hetzelfde ?
Windows versies zijn toch ook anders dan hun vorige versie .
En het vragen wat aanpassingen . Hier staat de knop links terwijl je vroeger gewend was dat de knop rechts stond . In het begin zul je vloeken waarom staat die nu links , maar je went daar aan .

Ik kan je hier niet even volgen . Voor mij zitten de verschillen in de bureaublad omgevingen , maar de toepassingen blijven toch hetzelfde ?
Windows versies zijn toch ook anders dan hun vorige versie .
En het vragen wat aanpassingen . Hier staat de knop links terwijl je vroeger gewend was dat de knop rechts stond . In het begin zul je vloeken waarom staat die nu links , maar je went daar aan .
Jij bent misschien al lang met Linux bezig, maar voor iemand die de overstap wil maken, zal het niet gemakkelijk hebben, welke distributie geschikt voor HEM is!
Windows komt in een paar verschillende uitgaves, de keuze is veel simpeler welke voor je geschikt is!
Gelukkig wordt er her en der, advies gegeven, waar je als beginner mee kunt starten.
Het is ook mijn mening , een andere eventuele beginner kan daar natuurlijk anders over denken.

Prutser zei:
Dat is ook één van de redenen wat mij tegenhoud om Linux te gebruiken. je ziet door het bos de bomen niet meer!
Daarom moedig ik ook aan om Linux virtueel binnen Windows te gebruiken. Bevalt het niet dan is het met een paar muisklikjes te verwijderen.

Bij DistroWatch heb je al een aardige indicatie welke distributies populair zijn.
Wil je dicht bij het Windows-gevoel blijven, dan raad ik je Zorin OS Core aan (deze maand al op positie 5).

Laatst bewerkt:
@Buurman,,
Is het alleen mogelijk bij installatie de werkomgeving te kiezen?Of kan ik switchen zo als in Zorin?
Mvg
Danvers

Jij bent misschien al lang met Linux bezig, maar voor iemand die de overstap wil maken, zal het niet gemakkelijk hebben, welke distributie geschikt voor HEM is!
Nee , ik ben al heel lang (37 jaar ) met computer bezig . Ik heb zowat gans de evolutie van de homecomputer tot de hedendaagse personal computer meegemaakt . Ik zie in je profiel dat je 2 jaar ouder bent dan ik . Komaan man, wij zijn de pioniers , de moed niet opgeven . Gaat het wat te snel voor jou , langzaam gaat ook hoor , en niets om zich over te schamen .

Nee, zo snel geef ik het ook niet op, ik sta best wel open voor nieuwere zaken, maar momenteel gaat het het nog niet lukken, met het opstarten van virtual Zorin systeem!

Maak het maar moeilijk!
Ik blijf bij mijn stelling, als het allemaal wat simpeler was, een soort van, zoals Windows uitgebracht wordt, er meer Linux gebruikers komen!

Hoi Prutser,

Linux zelf is enkel de kernel.
Om die kernel zit een schil - en die vormt de Linux-Distributie, oftewel het Linux besturingssysteem.
De Kernel bevat in principe alle drivers waardoor elke Linux-distributie in 99,99999% van alle gevallen ook meteen draait in de gekozen computer.

Debian is qua omvang de grootse Linux tak - heeft tevens de grootste programma database ter wereld.
Voorbeelden van veelgebruikte Debian afgeleiden zijn Ubuntu, Linux Mint, Zorin en vele anderen.

Al langer bestaande distributies met geheel eigen ontwerpen rondom de Linux Kernel zijn OpenSuse (gratis versie Suse Linux), Fedora (gratis versie van RedHat Linux), Gentoo en Arch-Linux.

Manajaro Linux bijvoorbeeld is een afgeleide van Arch-Linux, net zo als dus Antergos

Bovenstaande is natuurlijk summier maar bevat alle hoofdingrediënten, ik hoop nu dat een ander duidelijker voor jou is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan