• Welkom bij Computerforum PiepCompSupport, het pc helpforum voor het verwijderen van virussen, adware en malware.
    Uw computer bevat een virus of er zijn andere problemen: dit forum is er voor iedereen die hulp zoekt! Waar moet ik rekening mee houden?
    U moet zich registreren, voordat u uw virusprobleem als onderwerp kunt beschrijven en posten. Zodra u een discussie hebt gemaakt,
    zal een expert u stap voor stap uitleggen, hoe u de malware kunt verwijderen en hoe u uw computer kunt beveiligen.
    Ons hulpforum en onze programma's zijn gratis. Weet u niet wat u nu moet doen, om hulp te krijgen, klik dan hier.

Informatie Anitvirus bescherming

Al een aantal jaren gebruik ik Kaspersky Cloud Security naar tevredenheid. Vorige keek ik of er een nieuwe versie beschikbaar was, en dat bleek zo te zijn. Deze scant automatisch als ik een USB stick insteek. Ik vind hem erg prettig in gebruik. Maar ja ieder zijn/haar ding. Nu was ik gewoon benieuwd of ik naast het welbekende
https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/

https://www.av-comparatives.org/tests/enhanced-real-world-test-2020-consumer/

ook andere vergelijkingssites kon vinden. En die zijn er, omdat ik geen insider ben vind ik het lastig om te zetten of de uitslagen hiervan correct zijn. Maar ik vind het grappig om te zien dat bij de gratis programma's juist Kaspersky er goed uit komt.

Er is van dezelfde site ook een review over betaalde anti virus/beveiligingspakketten.

Ook voor mac staat er een uitgevoerde test op:

abbs

Security Analist
Team lid
Lid geworden
3 jun 2017
Reacties
1.337
Oplossingen
1
Reaction score
261
Punten
83
Leeftijd
55
Hallo,

Is dit een vraag of zo maar?

Dan eens over anti-virusprogramma's en de test sites, ik zelf kijk daar nooit naar want elke keer komt het op het zelfde neer.
De meeste weten wel welke gratis anti-virusprogramma's bij de goede hoort, dan kijk je zelf met welke je het fijnste
werkt en zo kies je er één die bij jezelf past.
De één heeft voordeel a en de andere b en zo kan je door blijven gaan, ook de standaard Windows-beveiliging die standaard
in Windows 10 zit behoord bij de betere.
Het grootste nadeel van Windows-beveiliging is dat hij minder snel word geupdate, (meestal 1x per dag pas).
En dat is beter geregeld bij de andere gratis AV's wat ik toch zeer belangrijk vind.

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reacties
3.685
Oplossingen
1
Reaction score
1.930
Punten
113
Het is meer informatie, als het niet gewenst is, verwijder het dan maar hoor. Ik gebruik om die reden ook niet de Windows beveiliging. Ik vind het niet prettig werken. Wel moet ik bij Kaspersky security cloud wat dingen negeren, omdat betaalde services zijn. Maar die ik ook online kan nakijken. B.v. of mijn email adressen gelekt zijn zijn.

abbs

Security Analist
Team lid
Lid geworden
3 jun 2017
Reacties
1.337
Oplossingen
1
Reaction score
261
Punten
83
Leeftijd
55
Wel moet ik bij Kaspersky security cloud wat dingen negeren, omdat betaalde services zijn. Maar die ik ook online kan nakijken. B.v. of mijn email adressen gelekt zijn zijn.
Klopt, dat zijn de nadelen van een gratis anti-virusprogramma (maar zoals we weten ze zijn niet voorniks gratis ergens moet het geld vandaan komen).

Bovenaan Onderaan