Android Security Test 2018 – 200+ Apps tested

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 15
  • Weergaven 1406
mockup_android_200.png

Een belangrijke nieuwe test van Android-beveiligingsapps laat zien dat minder dan de helft effectieve bescherming biedt

Van de 204 geteste mobiele apps, was de meerderheid dubieus, onveilig of ineffectief

AV-Comparatives hebben hun rapport uitgebracht over de grootste test ooit van Android-beveiligingsapps en hun effectiviteit tegen Android-malware. Het onafhankelijke testlaboratorium zette 204 Android-antivirusprogramma's op de proef tegen een reeks veelvoorkomende bedreigingen en ontdekte dat sommige veel effectiever zijn dan andere. Minder dan 1 op 6 van de geteste apps verdedigde zich tegen alle 2.000 kwaadwillende monsters, terwijl meer dan een derde er niet in slaagde om een blokkering van zelfs 30% te bereiken.

De oprichter en CEO van AV-Comparatives, Andreas Clementi, merkte op: "De test van dit jaar toont opnieuw aan dat gebruikersbeoordelingen geen indicatie zijn van hoe effectief een beveiligingsapp is. Veel van de apps die geen effectieve bescherming tegen malware bieden, hadden echter zeer goede gebruikersbeoordelingen in de Google Play Store. Gebruikers moeten zich ervan bewust zijn, dat dergelijke beoordelingen in het beste geval alleen betrekking kunnen hebben op de gebruikerservaring en in het slechtste geval zal betekenen dat een app de gebruiker heeft misleid om te denken dat hij goed is, bijvoorbeeld door een onschadelijke app als kwaadaardig te detecteren.

Goede resultaten in een onafhankelijke laboratoriumtest zijn de beste indicator dat een programma je echt zal beschermen. Onze jaarlijkse diepgaande beoordeling en test van Android-beveiligingsprogramma's biedt gebruikers een lijst met functies en gebruikersinterfaces, zodat ze de beste app voor hun behoeften kunnen kiezen ".

Zoals met alle openbare testrapporten van AV-Comparatives, is het Android-testrapport gratis beschikbaar voor het publiek.

De uitvoerige test met meer dan 200 apps voor de beveiliging van Android, vind jij hier: Android Security Test 2018 – 200+ Apps tested

Via die link vind je PDF in de Engelse taal.

Wat een degelijk onderzoek! En het resultaat is zodanig dat er duidelijk wordt wat men als een negatief programma beoordeeld heeft, en er is een klip- en klare grafiek.
Bovendien kun je goed zien hoe de testen zijn gedaan en dat is lang niet altijd zo. Terwijl ik bij een test toch altijd wel graag wil weten waar op gelet is en hoe diepgaand een test was.

Toen ik mijn laatste smartphone kocht, werd me verteld dat een aparte beveiliging niet nodig was, daar zorgde de telefoon zelf wel voor. Maar ik ken mezelf: ik blijf maanden denken of ik het toch niet had moeten doen. En om dat voor te zijn, zit er nu Bitdefender op en volgens mij heeft hij het best lekker tussen mijn apps!

Toen ik mijn laatste smartphone kocht, werd me verteld dat een aparte beveiliging niet nodig was, daar zorgde de telefoon zelf wel voor.

Je telefoon moet degelijk beveiligd zijn, niet alleen met beveiligingssoftware . Je zit ergens met vrienden plezier aan het maken , je telefoon even niet in de gaten en iemand maakt van de gelegenheid gebruik om er een kwaadaardige app op te installeren . Je moet je toestel zodanig locken dat ze er niet kunnen met bellen, maar ook niets kunnen op installeren .

Ja, daar heb ik wel voor gezorgd. Voordat ik er iets mee kan doen, ben ik al 2x een wachtwoord gepasseerd. Maar het ging me om een anti-virusprogramma en dat is nu dus Bitdefender.

Ik heb de betaalversie van MBAM aangeschaft. Weliswaar voor mijn destop, maar wanneer ik zie dat deze opgehemelde tool slechts 87% op een Android scoort, dan begin ik toch wel spijt te krijgen...

Het is bekend, dat Malwarebytes al een tijdje steken laat vallen wat betreft de ooit geroemde werking van MBAM.

Helaas.... 1 jaar net geabonneerd.

Hoi Hans, ik ga ervan uit dat Malwarebytes de aanwezige plooitjes op termijn weer zal rechttrekken.

Tja Abe, ik was wel wat teleurgesteld. Het programma werd jarenlang opgehemeld en nu koop ik het een keertje en nu is het ineens geen topper meer! Dat had ik moeten weten,

Ik heb net bij wijze van proef HitmanPro gedraaid. Het programma gaf 2 verdachte files, namelijk:

c:\Windows\system32\drivers\mbae64.sys
c:\Windows\sys WOW64\MSCOMM32.ocx

Het gekke is dat in het totaal overzicht HitmanPro64 aangaf dat er DRIE besmette bestanden waren aangetroffen.
Hoezo schimmig? En wat moet ik nou met die 2 verdachte files doen? Die eerste is mogelijk van Malwarebytes, maar die tweede?

Conform Bleeping computer is

• MBAE64.SYS Information
    Dit is een geldig programma dat moet worden uitgevoerd bij het opstarten.

Dit programma moet worden uitgevoerd bij het opstarten om te kunnen profiteren van de functionaliteit of om het programma te laten werken. De volgende informatie is een korte beschrijving van wat er over dit bestand bekend is. Als je meer hulp nodig hebt voor dit bestand, kun je gerust vragen stellen op de forums.

• Name
    Malwarebytes Anti-Exploit
  • Filename
    mbae64.sys
  • Command
    C:\Windows\system32\drivers\mbae64.sys
  • Description
    Added by the Malwarebytes anti-malware program.
  • File Location
    C:\Windows\system32\drivers\mbae64.sys
  • Startup Type
    This startup entry is a Windows Driver. A driver is a program, that when started, allows Windows to communicate with specific hardware or virtual devices that are installed on your computer. Therefore, if you disable a Windows Driver, the piece of hardware that it was designed to work with may no longer work or have limited functionality.
  • Service Name
    ESProtectionDriver
  • Display Name
    Malwarebytes Anti-Exploit

Malwarebytes Anti-Exploit - mbae64.sys - Program Information

Process Library over MSCOMM32.ocx

mscomm32.ocx is een ActiveX-besturingsmodule die algemene besturingselementen bevat, zoals de MSComm-controle, die wordt gebruikt in Visual Basic 6.0-toepassingen.

mscomm32.ocx - What is mscomm32.ocx?

Mijn conclusie: HitmanPro zit er volkomen naast!
Had ik ook met de 64 bit versie van HitmanPro - de hostfile werd gezien als malware en moest schoongemaakt worden.
En dat terwijl Kaspersky mijn hostfile nu met rust laat, wat het eerst niet deed.

Ha fijn Abraham, ik ben weer gerustgesteld en ik gooi HitmanPro gelijk in de prullenbak!

Vergeet niet de prullenbak te legen......

;) nee dat vergeet ik niet.

heb op mijn smartphone android avast als antivirussoftware staan, en ccleaner beide apps werken goed ben er zeer tevreden over en dit nog voor geen 10 euro per jaar maar een nadeel je hebt een abonnement als je dit niet tijdig stopt (als je dit wenst) word je abonnement verlengd en gaat er weer dat bedrag van je herlaadbare kaart, of bij gerekend bij je factuur.Daar moet je wel rekening mee houden bij aankopen.

yep Toska, daarmee ben ik in het verleden al vaker mee het schip in gegaan.

Terug
Bovenaan Onderaan