Analemma-Tower

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
2 augustus 2016
Waarderingsscore
6.973
Punten
113
Leeftijd
70
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender
FW
Windows Firewall
Een omgekeerde torenflat, die aan een asteroïde opgehangen is.

Nou, dit is een fantastische uitvinding! Als ik het goed begrijp zit je hoog en droog. Is dit wellicht de toekomst voor het probleem m.b.t. de bejaarden die niet meer thuis kunnen wonen? Ben ik nou de enige die wel eens denk: hoe komt iemand er bij om dit te gaan zitten uitvinden?

Het is een toekomstdroom.
Afwachten of wij dat nog mee gaan maken.
Maar weet wel dat de prijs om erin te huizen behoorlijk hoog zal zijn.

Tegen die tijd ben ik geen bejaarde, maar een ambassadrice in het hiernamaals! En daar is alles gratis!

Tegen die tijd ben ik geen bejaarde, maar een ambassadrice in het hiernamaals! En daar is alles gratis!
Dat zal leuk zijn.

Dat zal leuk zijn.
Wat vind jij zo leuk? Dat daar alles gratis is, of dat ik daar als ambassadrice aan de slag ben? Het kan natuurlijk allebei positief voor je zijn, nietwaar! Want ik vind het twee leuke dingen! En ik kan daar dan alvast een forum voor je beginnen: kost ook niks dus.

De intro was voor mij voldoende, om af te haken. Steeds meer mensen raken het gevoel met de werkelijkheid kwijt.
In plaats eerst de problemen op deze bol de baas te worden, gaan ze elders aan de slag, met "ideeën" die de waanzin weergeven.
Net als dat gedoe naar mars bv, miljarden kostende reizen naar een utopische wereld.
De reis naar de maan(er is twijfel) en ISS hebben ons veel nieuwe technolochien opgeleverd, en was binnen ons bereik. Mars daarin tegen ligt meer dan 55 000 000, tot 400 000 000 km weg. Pure waanzin, en geldverslindende prestige objecten. Met al die miljarden, kunnen heel wat problemen op deze aardbol opgelost worden!

Je begrijpt vast wel dat ik het ook grote onzin vind. Maar het is een onderwerp bij uitstek om de draak mee te steken, bij cabaret of zo!. Dus..... stel je eens voor dat je daar zit en je moet de hond uitlaten! Want het is dan wel een idee, maar zie jij die flat daar al hangen? Het zal wel geen sociale woningbouw zijn!
Nee, Kate kan er wel om lachen.En inderdaad, het heeft handen vol geld gekost. Maar ik ben er van overtuigd dat dit geld anders ook niet goed besteed zou zijn, jij niet Prutser? Wij zouden het wel weten, maar wij moeten maar blij zijn met een forum en een hond (die ik best wel zou willen hebben!).

Je begrijpt vast wel dat ik het ook grote onzin vind. Maar het is een onderwerp bij uitstek om de draak mee te steken, bij cabaret of zo!. Dus..... stel je eens voor dat je daar zit en je moet de hond uitlaten! Want het is dan wel een idee, maar zie jij die flat daar al hangen? Het zal wel geen sociale woningbouw zijn!
Nee, Kate kan er wel om lachen.En inderdaad, het heeft handen vol geld gekost. Maar ik ben er van overtuigd dat dit geld anders ook niet goed besteed zou zijn, jij niet Prutser? Wij zouden het wel weten, maar wij moeten maar blij zijn met een forum en een hond (die ik best wel zou willen hebben!).
Er wordt zoveel geld verkwanseld, als dat op deze aardbol werd besteed, aan allerlei nuttige zaken, voorbeelden te over, was de aarde een nog mooiere plek om te wonen, dan het hier al is in Zandeweer!:). Ik ben blij met het forum, en gelukkig, met mijn hond!

Als je blij en gelukkig bent met deze 2 dingen, dan zit je helemaal goed! En ik hoor niet bij je hond, maar wel bij dat forum en dat maakt mij blij!

Kort door de bocht - dit gedachtespinsel uit de koker van architecten heeft in zoverre iets, dat omdat de aarde steeds voller gebouwd wordt ten koste van de natuur en alles wat daarin leeft, heeft wel iets.
Een van de problemen die die gedachtespinsel moet oplossen, is de constante meteoorregen (gemiddeld meer dan 200 per dag!) die zo'n constructie ook deels zullen bereiken.
Want vergeet één ding niet: ik en velen met mij zijn van een generatie die nog niet eerder zo'n versnelling in de toename van de wereldbevolking heeft meegemaakt.
In 1960 waren er 3 miljard mensen op de aardbol; 2017 - groei naar bijna 7,5 miljard mensen, meer dan een verdubbeling in slechts 57 jaar.

Zie ook: zie ook worldometers

Ja, dat is een groot probleem. Maar ik geloof niet in deze oplossing. Als je daar ergens hoog leeft, hoor je niet meer bij de aarde. Je vormt dan, met anderen, een nieuwe wereld en dat is heel raar, denk ik. Dat wordt een eigen cultuur, een eigen volk, een eigen regering en misschien een eigen religie. Dat is toch iets anders dan onze bevolking helpen met wonen hier. Misschien moeten we meer onder de grond ontwikkelen. Je bent sneller weer boven dan uit de hemel(!)weer beneden. En........wie wil er de hele dag met zijn hoofd in de wolken lopen: saai!!

Kort door de bocht - dit gedachtespinsel uit de koker van architecten heeft in zoverre iets, dat omdat de aarde steeds voller gebouwd wordt ten koste van de natuur en alles wat daarin leeft, heeft wel iets.
Een van de problemen die die gedachtespinsel moet oplossen, is de constante meteoorregen (gemiddeld meer dan 200 per dag!) die zo'n constructie ook deels zullen bereiken.
Want vergeet één ding niet: ik en velen met mij zijn van een generatie die nog niet eerder zo'n versnelling in de toename van de wereldbevolking heeft meegemaakt.
In 1960 waren er 3 miljard mensen op de aardbol; 2017 - groei naar bijna 7,5 miljard mensen, meer dan een verdubbeling in slechts 57 jaar.

Zie ook: zie ook worldometers

Kort door de bocht is het niet, maar dat is natuurlijk mijn mening! Net wat ik al eerder vermelde, in het gunstige geval is mars 55000 000 km weg, en dat is maar 1 x per 60 jaar. Voor de rest van de jaren moet er verder, veel verder gereisd worden. De wereld bevolking groeit het meest explosief in Afrika, terwijl daar ook de grootste problemen zijn, en de meeste ellende. Dezelfde bevolking blinkt niet uit, in het opbouwen van een samenleving, die zich zelf kan voorzien. Een algehele geboorte stop voor een aantal jaar, zou niet verkeerd zijn. Door de overbevolking op te lossen door flats aan een asteroïde te hangen, of op mars te gaan wonen, is gewoon lachwekkend.
De mens is niet in staat, de problemen op aarde te beteugelen, maar gaat wel onderzoeken, of andere planeten en hangende huizen bewoonbaar te maken.
Een groot deel van de wereldbevolking is slachtoffer van het andere deel, dat middelen verkwanseld, die eigenlijk nodig zijn om voor iedereen, deze wereld bewoonbaar te maken en te houden! Overal is het, het zelfde verhaal, ook in nederland!

Terug
Bovenaan Onderaan