Alweer een Windows Update vraag

HansGU

PCS Lid
Hallo, helaas heb ik de laatste Windows (10) updates nog steeds niet binnen. Patch day is naar ik heb begrepen altijd de 11e van de maand. Hat vreemde is dat ik wel op 10/1 een update voor de Adobe Flash Player heb gekregen. Hoe is dit bij jullie?

Hier alle update manueel binnen gehaald via de Microsoft Update Catalogue, op alle computers/laptops. Microsoft heeft wel gemeld dat ze vanaf deze maand alle "oudere" pc's gaan updaten.

Ok Abraham. Ik heb op beide computers windows versie 1709 dus ik ben wel bij in ieder geval. 'Bedankt voor je reactie

ArtsstudioG, ik ben ook op die link geweest maar bij mijn Windowsversie (de laatste) staat niets te downloaden. Afwachten maar dan.

Er worden geen Updates gevonden. Ik heb het nog niet meegemaakt dat er in Windows 10 op de elfde geen enkele update was?

Nope.
Als alle updates binnen zijn = ook die tegen meltdown en spectre, dan is de Buildnumber: 16299.192

Download de Windows Update troubleshooter: go.microsoft.com/?linkid=9830262
Start het tool en stel de instelling op Geavanceerd en dan vind je de instelling "Reparaties automatisch toepassen".

Start daarna de reparatie.

Ik heb gedaan zoals je schreef Abraham. Eerst kwam een melding dat er een nieuwere versie was welke ik meteen kon installeren. Daarna werd inderdaad 1 probleem gevonden en ook opgelost (groen vinkje). Er waren geen andere meldingen meer dus ik weer Windows Update gedraaid hetgeen resulteerde in; GEEN nieuwe Updates... Hoe kan dat nou?

Heb jij de computer ook opnieuw moeten opstarten?

Indien niet - doe dat dan en controleer daarna de Windows Update weer.

Die melding kwam niet. Ik heb het nu gedaan en daarna Windows Updates gedraaid. Opnieuw de melding dat er geen updates waren. Pfffff

Ik maak morgen een tut hoe met Windows Repair de Windows Update te repareren.

Maar probeer nu eerst onderstaande:

Stop de Automatische Update Service.
Daarvoor ga je naar Start\Uitvoeren en de opdracht luidt: services.msc.
Klik op de knop OK.
N.B.: Uitvoeren kan ook gestart worden door gelijktijdig de "Windowstoets + R-toets" in te drukken.
Scrol naar Windows Update, dubbelklik hierop en klik dan op de knop Stoppen.
Minimaliseer nu dit Services venster.

Hernoem nu de map SoftwareDistribution op de volgende wijze:
ga naar Start en typ in de zoekregel cmd - bovenaan in het startmenu zie je nu de betreffende snelkoppeling.
Klik deze snelkoppeling met rechts aan en kies voor Als administrator uitvoeren.

Type nu in het zwarte venster de volgende opdracht: cd %windir% en druk daarna op de Entertoets.
Vervolgens type je nu wederom in het zwarte venster de volgende opdracht: ren SoftwareDistribution SDTemp druk daarna weer op de Entertoets.
Vervolgens type je dan het woord exit en druk je nogmaals op de Entertoets.

Maximaliseer nu het Services venster.
Dubbelklik weer op Windows Update en klik dan op de knop Starten

Hierna moet de Windows Update weer werken.

Abraham, eerst nog even deze info voordat ik doe wat je hierboven schreef:
De info die ik je gaf betrof mijn nieuwere computer. Dat is dus hetgeen waarop je nu reageerde.

Daarnaast heb ik ook nog mijn oudere computer die een soortgelijk probleem heeft, maar:
daarbij speelt dat er de volgende 3 foutmeldingen waren:

1) WindowsUpdate blijft eindeloos eeuwig updates voor Microsoft office 7 aanbieden welk programma al maanden niet meer op mij harddisk staat. In plaats daarvan draait Microsoft Office 10 soepeltjes. Desondanks een niet te stoppen stroom office 7 updates. updates
2) Het diagnose programma vond 3 fouten waarvan het er 2 heeft kunnen oplossen. De 3e dus niet en de melding daarbij was:
Mogelijke fout in WindowsUpdate database. GEDETECTEERD. Daarachter een driehoekje met een uitroepteken er in.

Ik denk dat je dit wel moest weten. Laat svp nog even weten of dit nog invloed heeft op datgene wat je hierboven schreef?

Dank voor de moeite

Laatst bewerkt:
Begrijp ik jou goed dat je updates voor Microsoft Office 2007 krijgt, terwijl dat programma niet meer in Windows staat?
Dan denk dat de desinstallatie daarvan niet goed gegaan is!

En het tool - gaf dat ook een foutcode aan?

Nee geen fout code en ja het lijkt eropdat het bij het deinstalleren van office 2007 niet helemaal goed is gegaan. Ik draai wel probleemloos office 10..

Klusje voor morgen!

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
  • Post de inhoud van beide logbestanden in jouw volgende bericht.
.

In geval de inhoud van een van de logs of van beide logs te groot is om te posten kijk dan hier: Info - Bijlage toevoegen aan een bericht.

Terug
Bovenaan Onderaan