Alweer een Windows Update vraag

• Onderwerp starter Onderwerp starter HansGU
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 138
  • Weergaven 6966
OP welke pc ???

Abraham,
Op de nieuwe computer waarin 1 fout was gevonden (welke was opgelost volgens Microsoft), heb ik de Update service uitgezet en jouw instructies opgevolgd. Helaas kreeg ik na het enteren van de tekst ren SoftwareDistribution SDTemp de foutmelding GEEN TOEGANG

Het gaat hier om een nieuwere HP computer waarvan ik het gevoel heb dat niet ik, maar HP beslist wat ik met dat ding al dan niet mag doen.....
Om wanhopig van te worden !

Het schiet niet op.

Abraham,
hierbij alvast de logjes vanaf mijn nieuwste computer (dus de HP). v.w.b. de oudere met de gedetecteerde fout in de WindowsUpdate Database wacht ik op je bericht.

Slaap lekker zo direct.

Het gaat hier over KB4056892 die je build naar 16299.192 brengt (versie blijft steeds hetzelfde 1709, tot maart/april)

Start FRST.exe opnieuw en doe de twee stappen na elkaar:

Stap 1.
Kopieer en plak de volgende tekst in het vak "Search": Microsoft Office 2007
Nota bene: plak het precies zoals het nu staat!

Klik daarna op Search Files.
Een Search.txt log wordt opgeslagen op dezelfde plaats waar FRST is opgeslagen plaats dat als bijlage.

Stap 2.
Kopieer en plak de volgende tekst in het vak "Search": Microsoft Office 2007
Nota bene: plak het precies zoals het nu staat!

Klik daarna op Search Registry.
Een Registry.txt log wordt opgeslagen op dezelfde plaats waar FRST is opgeslagen plaats dat als bijlage.

De laatste 2 opdrachten heb ik uitgevoerd op de 1e (nieuwste) computer waarvan je al eerder 2 logbestanden kreeg Abraham. Hier speelt dus alleen dat er geen updates komen maar NIET dat office 2007 alsmaar blijft binnenstromen (dat is de andere computer.

Dan mag je van mij dezelfde zoekacties doen in die andere computer!
En voeg dan weer beide logs toe aan jouw bericht.

Hallo Abraham, alvorens FRST te hebben gedraaid heb ik ook op deze oudere pc ren SoftwareDistribution SDTemp grprobeerd. Hier werd het commando WEL geaccepteerd, maar het had niet het gewenste effect.

Daarna heb ik FRST gedraaid en hieronder dus de 2 logbestanden daarvan (dus de oude computer)

Hierbij weer 2 logbestanden, t.w. search en searchreg (ook vanaf de oudere computer)

Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld, het toepassen hiervan in een andere computer kan tot schade in Windows leiden.

We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Open een nieuw kladblok (of anders: notepad) bestand, via "Start\Alle programma’s\Bureau-accessoires\Kladblok (of Notepad)".
Kopieer en plak de tekst in het code-venster vanaf het woord Code in het lege kladblokvenster.

Code:
start

CreateRestorePoint:
EmptyTemp:
CloseProcesses:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{FE9CDADA-F510-49E7-B176-A2304EF2901D}]
""="Microsoft Office 2007 Access Database Engine Briefcase Reconciler"
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Microsoft.ACE.ACERCLR.14.0]
""="Microsoft Office 2007 Access Database Engine Briefcase Reconciler"

cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
end

Sla nu dit kladblokbestand in de dezelfde locatie waar ook FRST.exe aanwezig is op als Fixlist.txt - dus het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.

Hierbij de fixlog Abe ( van mijn oude computer)

Ik zie dat het FOUT is? Misschien had ik code niet moeten mee kopieeren? Opnieuw doen?

Sorry Abe, hierbij de nieuwe fixlog maar NU wel goed.

Helaas zonder het woord code ook niet goed.

Herhaal nu eerst de zoekactie voor het register.

Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld, het toepassen hiervan in een andere computer kan tot schade in Windows leiden.

We gaan

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Open een nieuw kladblok (of anders: notepad) bestand, via "Start\Alle programma’s\Bureau-accessoires\Kladblok (of Notepad)".

Kopieer en plak de tekst in het code-venster vanaf het woord Code in het lege kladblokvenster.

Code:
start

CreateRestorePoint:

EmptyTemp:

CloseProcesses:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{FE9CDADA-F510-49E7-B176-A2304EF2901D}]

""=""

""=""

cmd: ipconfig /flushdns

cmd: netsh winsock reset

end

Sla nu dit kladblokbestand in de dezelfde locatie waar ook FRST.exe aanwezig is op als Fixlist.txt - dus het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken

Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
Druk op de Fix knop.
Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.

Hierbij de nieuwe Fixlog Abe.

Jij gaat het nu heel simpel oplossen via een registertweak:
open een nieuw kladblokdocument en kopieer en plak vervolgens de hieronder in het code-vak weergegeven registeropdracht in het geopende Kladblokvenster:
(gebruik geen andere tekstverwerker dan Kladblok, anders mislukt hetgeen u wil doen!)

Uitgebreid (BBCode):
Windows Registry Editor Version 5.00

""=""

""=""

Klik daarna in de menubalk van Kladblok op Bestand en kies voor Opslaan als:

• bij "Bestandsnaam" zet je Repareer.reg
    • kies als opslaan lokatie bij voorkeur het bureaublad,
    • bij "Opslaan als" kies je voor Alle bestanden (*,*).

Dubbelklik op Repareer.reg en ga 2x akkoord met de Windows meldingen.

Is de melding dat de gegevens zijn toegevoegd aan het Windows register, start dan daarna de computer opnieuw op.

Uitgevoerd zoals je het neerschreef maar zonder het gewenste resultaat.
nadat ik het systeem had gereboot en Windows update draaide was de Buildversie nog steeds dezelfde.
Weliswaar kwamen er enkele updates binnenrollen maar dat waren opnieuw 7 updates voor mijn niet meer bestaande
Office 2007 en één update voor Windows Defender. m.a.w. Er is helaas nog geen resultaat.

Zal ik eerst office 10 verwijderen Abe? Zou dat misschien helpen?

Terug
Bovenaan Onderaan