Alles opnieuw

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 123
  • Weergaven 9306
Een nieuwe start, een nieuwe indeling en mogelijk meer.
Zodra ik tevreden ben gaat het forum open.
Ondanks dat het forum nog niet open is, hoop ik op feedback van bezoekers die weten hoe mij te bereiken.

Op dit moment (5 augustus) ben ik uitermate tevreden met het resultaat van de nieuwe opbouw van dit forum.
Daarom ook het besluit dit forum eerder vanavond open te stellen voor nieuwe leden om zich te kunnen aanmelden.

Geen nieuw begin maar wel later in deze eerste maand van dit nieuwe jaar een herstart met de nieuwe forumsoftware die alles makkelijker gaat maken.

Geen nieuw begin maar wel later in deze eerste maand van dit nieuwe jaar een herstart met de nieuwe forumsoftware die alles makkelijker gaat maken.
Die start is nu gemaakt en het forum oogt volgens mij nu mooier, werkt snel en is bovendien een stuk makkelijker geworden.

Heb je toegang tot een kleurenpalet om het gedeelte waar nu Piepende Computer Forum staat iets lichter te maken, nu lijkt het één blok (ik weet het, mijn laptopscherm is niet van hoge kwaliteit)?

Het lijkt erop dat ik afscheid neem van dit forum, ik kan mezelf niet meer terug vinden met al die veranderingen telkens, net als ik weer alles gevonden heb verandert er weer van alles en kan ik weer van voren af aan beginnen.

Mijn Dell Precision M6400 uit maart 2008 heeft nog steeds zijn originele TFT-scherm en ik ervaar geen enkel probleem met kleuren.
En natuurlijk kan ik als beheerder overal bij, maar je vergeet dat ik pas een week met XenForo bezig ben.
Op termijn zal er een zogenaamd Mega Childtheme ontstaan wat mogelijk lichtere stijlelementen gaat bevatten.
Je kan ook Elegance gaan gebruiken, maar dan mis je de voordelen van het Mega thema.

De logica met deze Mega stijl wordt voor mij niet duidelijker. De Wat is er Nieuw? knop is nu ook verdwenen.
Ik weet nu prima hoe ik bij Recente Posts kan komen (en die knop zie ik graag in de header) maar dat lijkt me niet de juiste manier om met deze forumsoftware om te gaan.
Wellicht kunnen jullie mij op het goede spoor te zetten.

Ik denk dat het blok Nieuwe Postst aan de rechterkant nu het belangrijkst is geworden.
Op die manier kan ik begrijpen dat bepaalde knoppen in de header niet meer nodig zijn.

Ik ben nu al helemaal klaar met dit forum, ik snap er niets meer van dus ik ga jullie verlaten denk ik

Het lijkt erop dat ik afscheid neem van dit forum, ik kan mezelf niet meer terug vinden met al die veranderingen telkens, net als ik weer alles gevonden heb verandert er weer van alles en kan ik weer van voren af aan beginnen.
Wennen is het nu aan professioneel gemaakte forum software.
Wat kan je nu niet vinden?

Afgelopen week was er nog het klassieke forum in phpBB en een testforum in XenForo.
Ik had al besloten om bij de definitieve overgang te kiezen voor een nieuw thema met extra mogelijkheden ingebouwd en daar blijft het nu bij.
Worden de problemen van de XenForo 2 thema opgelost, komt dat er ook nog weer bij.
Verder kan je in je eigen gebruikspaneel een hoop in- of uitschakelen.

Mijn mening is,geef Abraham toch beetje tijd om aan jullie wensen toch te kunnen voldoen.
Forum is begod één dag online!
Forum maken waar jan en alleman goed zal vinden,lijkt me ook onmogelijk!
Mvg
Danvers

Aan de forumindeling is in ieder geval niks verandert.
Wel heb ik alles met phpBB discussies verwijdert.

En natuurlijk werkt dit forum wat bepaalde details anders dan je gewend was onder phpBB, mogelijk dat Poppe daar de meeste moeite mee heeft.

Want laat ik eerlijk zijn, ben je gewend aan vBulletin 4 en phpBB 3.1 fora, dan kan het lastig zijn als je geconfronteerd wordt met moderne forumsoftware.
Maar alles went en XenForo maakt het je gewoon makkelijker!

Op termijn zal er een zogenaamd Mega Childtheme ontstaan wat mogelijk lichtere stijlelementen gaat bevatten.
Mijn gedachte zou zijn om het aantal thema's te beperken en meer te richten op één neutraal en modern ogend thema.
Voor het forumbeheer en de gebruikers lijkt me dat wel zo prettig.
Zo kwam ik de Xpert style tegen: een schitterend en neutraal voorbeeld dat iedereen zal kunnen waarderen.

Let wel, dit is slechts een visie vanaf de gebruikerskant met als doel meer rust en voor iedereen een duidelijke koers.
Met enige uitleg is Poppe dan goed te begeleiden lijkt me.

Graag jouw visie, Abe.

587b6a3cbe7ab-Schermafdruk_van_2017-01-15_13-21-32.png

Ik ga voorlopig echt niet nog weer een thema kopen.
En wat jij als jouw voorbeeld aanhaalt is o.a. ook dat hierin jouw favoriete kleur groen zit.
En groen is voor jou jammer genoeg niet mijn favoriete kleur.

Deze stijl die ik nu heb met dat rood en blauw vind ik helemaal prima eigenlijk

Toch een beetje overstag gegaan.
Geen groen thema maar wel XenPress kan nu ook gekozen worden.

Dat ziet er al wat vriendelijker uit.
De harde kleuren in Mega zijn behoorlijk dominant (vandaar mijn vraag over een kleurenpalet).

Ik ga het nieuwe thema ook eens even testen.

Terug
Bovenaan Onderaan